خانه » جدیدترین » این روزهای برفی

این روزهای برفی

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲   شماره ۱۸۰۳

فاطمه چاپاری: مردم اراک از روز یکشنبه برفی را تجربه می کنند که در چند سال اخیر بی سابقه بوده و با اینکه همه از این اتفاق خوشحال اند اما دردسر های دور و ور کوچه های برفی و یخ زدگی را هم دارند.
مدیریت بارش برف در اراک و تلاش برای باز نگهداشتن معابر شهری همواره از نگاه مدیران و شهروندان متفاوت بوده است، شهروندان برای رفتن به محل کار یا خریدهای روزانه خود به مشکل می خورند، نگران رفت و آمد پدر و مادرهای پیر و مدرسه رفتن بچه هایشان هستند و برای پیش بردن کارهایشان باید از کوچه های باریک یا شیبدار، یخ زده و لغزنده بگذرند و معتقداند بهتر است شهرداری برای برفروبی کوچه پس کوچه ها تلاش بیشتری داشته باشد اما میدران شهری بارش برف را بحران در سطح شهر می بینند و معتقداند باید اولویت بندی کرد و نمی توان خیابان های اصلی، محدوده مراکز درمانی و .. را واگذاشت و به کوچه پس کوچه رسید و یا اینکه با امکانات شهرداری و نیروهایی که دارد نمی توان این حجم از عملیات را در زمان یکی دو روزه پوشش داد.
خانم فرزانه فراهانی یکی از شهروندان اراکی است که به خبرنگار وقایع می گوید: من ساکن محله رودکی اراک هستم خوشبختانه شهرداری خیابان های این محله را برفروبی کرده و ما با هیچ مشکلی روبرو نبودیم اما مادرم که در کوی مسکن زندگی می کند هر بار با بارش برف با مشکل روبرو می شود، کوچه اطراف میدان مهندس وضعیت افتضاحی دارند، این محله با اینکه کوچه های پهنی دارد هر ساله به آن بی توجهی می شود و تا عید یخ می زند و با توجه به سن و سالی که مادرم دارد با یک زمین خوردگی کوچک ممکن است دچار مشکل شود.
آقای رضا مرادی نیز از دیگر شهروندان اراکی است که می گوید: به خاطر اینکه کوی سنجان همه معابرش شیبدار است و برف ها هم روی زمین مانده تمام ماشین ها در مسیر گیر کرده اند و افراد برای عبور و مرور مشکل دارند، اسنپ هم که می گیریم هیچ راننده ای به این سمت نمی آید و من هر روز برای رفتن به سر کار مجبورم مسیر طولانی ای را پیاده بروم تا از اتوبوس استفاده کنم.
زهرا صالحی ساکن خیابان مشهد می گوید: توی خیابان اصلی هیچ برفی نمانده اما کوچه های این محله همه بلند و باریک اند و برف که می بارد تا مدت ها سطح کوچه ها یخ می زند و شهرداری بهتر است در کنار خیابان های اصلی کوچه ها را هم نمک پاشی کند چون چند روز بعد مردم برف پشت بام هاشان را هم می ریزند وسط کوچه و وضع بدتر خواهد شد.
به گفته شهردار اراک عملیات برف روبی معابر اراک، با ۱۱۷ دستگاه ماشین‌آلات و تجهیزات زمستانه انجام شده است.
علیرضا محمودی دراینباره به خبرنگار وقایع استان می گوید: همراه با آغاز بارش برف در شهر اراک، نیروها و عوامل اجرایی شهرداری، مشغول عملیات برف روبی، نمک پاشی و پاکسازی معابر بودند.
وی اظهار می کند: با آغاز بارش برف در اراک، ۵۰۰ نفر از نیروهای سازمان مدیریت پسماند و ۴۵۰ نفر پاکبان، مشغول برف‌روبی و نمک‌پاشی معابر در سطح شهر بودند.
شهردار اراک در ادامه می افزاید: همچنین ۶۰ دستگاه از ماشین آلات سازمان مدیریت پسماند و ۵۷ دستگاه از ماشین آلات و تجهیزات زمستانه سازمان عمران، امر پاکسازی و بازگشایی معابر را بر عهده داشتند و کارگران فضای سبز نیز برف تکانی درختان را عهده دار بودند.
محمودی تصریح می کند: در هفته گذشته با وجود نامساعد بودن وضعیت هوا، ۸۷ تن آسفالت توسط اکیپ های دستی در مناطق شهری پخش و توزیع و لکه گیری‌هایی که در سطح شهر وجود داشت، انجام شده است.
وی توضیح داد: پاکسازی و برف روبی پل های هوایی عابر پیاده در راستای جلوگیری از یخ زدگی و لغزندگی و تسهیل در تردد شهروندان، توزیع شبانه کیسه های مخلوط ماسه و نمک در معابر مرکزی شهر، مقابل مساجد، داروخانه ها و مراکز درمانی، جهت استفاده شهروندان در معابر و جلوگیری از یخ زدگی و لغزندگی و تسهیل در تردد از جمله دیگر اقدامات نیروهای شهرداری برای جلوگیری از ایجاد مشکل برای شهروندان بوده است.
شهردار اراک ادامه می دهد: همچنین عوامل اجرایی منطقه در ۳۶ ساعت گذشته و بدون وقفه نسبت به برف تکانی درختان، پاکسازی معابر، توزیع کیسه های نمک بین شهروندان، اقدام نموده اند.
معاون خدمات شهری شهرداری اراک نیز بر لزوم همکاری مردم در روزهای برفی برای ارائه خدمات مطلوب و شایسته شهرداری اراک تاکید دارد.
حمید حیدری با اشاره به قرار گرفتن مرکز استان در وضعیت بارش برف و برودت هوا، می گوید: از بامداد دیشب تا امروز سه شنبه معابر سطح شهر نمک پاشی و برف روبی شده است و با توجه به ادامه بارش برف انتظار می‌رود مردم در راستای پاکسازی معابر با دستگاه‌های خدمات و امدادرسان و عوامل شهرداری همکاری مطلوب داشته باشند.
وی افزاید: به‌دلیل تداوم بارش برف و ضرورت اقدام عاجل در کوچه‌ها و خیابان‌ها، فعالیت ماشین‌آلات و تجهیزات شهرداری و ناوگان برف‌روبی با وجود پارک خودروهای شهروندان در کنار خیابان‌ها و معابر با سرعت مطلوب انجام نمی شود و امید است با همکاری مطلوب شهروندان در این روزها ، خدمات رسانی شهرداری سرعت بیشتری گیرد .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.