خانه » پیشنهاد سردبیر » انتقاد دکتر علی اکبر کریمی از عملکرد صداوسیمای استان/مواظب اعتماد مردم باشید

انتقاد دکتر علی اکبر کریمی از عملکرد صداوسیمای استان/مواظب اعتماد مردم باشید

شنبه ۳۰ بهمن ۹۵ شماره ۵۳۳

وقایع استان
عباس لعل بار

عملکرد سازمان صداوسیما همیشه مورد انتقاد بسیاری از اقشار و شخصیت های مطرح کشور بوده است؛ چه در زمان ریاست لاریجانی بر این سازمان و چه ضرغامی و حالا هم عسگری. انتقادات تنها از سوی افراد یا گروه هایی که به فراخور زمان در اقلیت قرار می گرفتند هم نبوده است، در همین دولت یازدهم، حسن روحانی بارها از عملکرد صداوسیما انتقاد داشته است. دولت فعلی حتی معتقد است که صداوسیما در جایگاه رسانه اپوزیسیون نسبت به دولت عمل می کند. دستیار ویژه رییس جمهور در انتقادی به عملکرد این سازمان پیش تر گفته بود: دولت نسبت به رفتار صدا و سیما در قبال دولت نقدهای جدی دارد. شخص رییس جمهور و ارکان دولت هم منتقد رفتارها و عملکرد صدا و سیما در قبال دولت هستند.
وی در ادامه گفت: علاوه بر شبکه های سراسری در استانها هم، صدا و سیما عملکرد مناسبی در قبال دولت و سفرهای استانی رییس جمهور ندارد. در سفر رییس جمهور به استان ایلام همراه ایشان بودم. اصولا در آن روز مهمترین خبر استان ایلام سفر رییس جمهور و تعداد زیادی از اعضای هیات دولت به ایلام بود. ولی وقتی تلویزیون استان ایلام را می دیدم متوجه شدم که به طور عجیبی به مسائل فرعی و طنزآلود می پردازند و سفر دکتر روحانی و هیات دولت را پوشش مناسب نمی دهند طوری که انگار هیچ اتفاقی در این استان روی نداده است.
یونسی ادامه داد: خبر سفر هیات دولت به این استان علاوه بر مقیاس استانی در سطح ملی نیز خبر مهمی محسوب می شد که متاسفانه با بی تفاوتی صدا و سیمای ایلام مواجه شده بود. متاسفانه صدا و سیما به وظیفه ملی خودش در قبال دولت عمل نمی کند.
هر چند این انتقادات در دوره ریاست عسگری نبوده است ولی بهر حال انتقادات در دوران مدیریت های مختلف این سازمان وجود داشته است.
از انتقادات دولتمردان از صداوسیما که بگذریم، این روزها در استان شاهد انتقادات جدی به سازمان صداوسیما هستیم. از سویی تیم های ورزشی استان همراه با خبرنگاران ورزشی نسبت به عدم پوشش برخی رقابت های ورزشی استان در شبکه آفتاب گله مند هستند و خواستار پوشش تمام مسابقات ورزشی تیم های استان هستند و از سویی دیگر کارگران شرکت هپکو در فضای مجازی و حقیقی نسبت به بی اعتنایی این رسانه به پوشش اعتراضات شان ناراضی می باشند.
این اعتراض و نارضایتی در دیدار اخیر مجمع نمایندگان استان با رییس سازمان صداوسیما نمود داشت.در هفته ای که گذشت، نمایندگان استان مرکزی در مجلس در قالب مجمع نمایندگان به دیدار رییس سازمان صداوسیما رفتند. قربانی جم رییس صداوسیمای استان هم نمایندگان را همراهی می کرد. حمیدرضا قربانی جم در دی ماه سال ۹۱ به سمت مدیرکلی صدا و سیمای استان مرکزی منصوب شد. قربانی جم دانش آموخته رشته هنر با گرایش نمایش جایگزین حجت الله طلایی شد. وی از سال ۱۳۷۷ کار در صدا و سیما را از مرکز همدان با تهیه کنندگی و کارگردانی نمایش های رادیویی و تلویزیونی آغاز کرد و در دوران فعالیتش موفق شد در جشنواره های تولیدات مراکز در ارومیه، تبریز و یزد جایزه بهترین کارگردانی و تهیه کنندگی را دریافت کند. مدیر تولید صدای مرکز زنجان، معاون صدای مراکز قزوین و قم در کارنامه حمید رضا قربانی جم به چشم می خورد. انتقادات به مدیریت قربانی جم تا حدی بود که یک بار در ابتدای شروع بکار نمایندگان جدید استان در مجلس، شایعه برکناری وی منتشر که البته تکذیب شد.
در دیدار مجمع نمایندگان استان با رییس سازمان صداوسیما، با تاکید بر حفظ استقلال صداوسیما به عنوان سازمانی فراقوه‌ای بیان داشتند: صداوسیما زبان گویای ملت و دولت است. ایستادگی یک‌تنه رسانه ملی در برابر تهاجم فرهنگی و جنگ تمام‌عیار رسانه‌ای درخور تقدیر بوده و لازمه این رویارویی حمایت و تقویت صداوسیماست.
علی اکبر کریمی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به رهنمودهای چهارگانه امید آفرینی، اخلاق مداری، دین مداری و آگاهی بخشی که راهبردهای اساسی مد نظر رهبر فرزانه انقلاب در رسانه ملی است، گفت: با عنایت به رسالت صدا و سیما در شرایط کنونی جامعه، توجه به این چهار محور اساسی در شبکه استانی آفتاب ضروری است.
دکتر کریمی گفت: رسانه چشم و گوش جامعه است و با توجه به جایگاه ممتاز صدا و سیما در قانون اساسی، این رسانه حنجره گویای نظام و ملت است. وی افزود: نقش منحصر به فرد و بی بدیل رسانه ملی، همواره کینه و عداوت رسانه های معاند نظام را به دنبال داشته و این جایگاه فرهنگی ممتاز و اثر گذار رسانه ملی است که همواره باعث تهاجم، کارشکنی و تخریب شبکه های مخالف نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان با بیان اینکه رسانه باید نقش تعاملی خود با مخاطب را حفظ کند، گفت: متاسفانه با گذشت بیش از ١٣ سال از افتتاح شبکه استانی آفتاب این تعامل کمرنگ است و با وجود تلاشهای کارکنان زحمتکش این شبکه، هنوز ارتباط و تعامل با بدنه مردم به شرایط ایده آل نرسیده است.
وی با اشاره به مشکلات کارگران شرکت هپکو، افزود: شبکه استانی باید منعکس کننده صدای مردم باشد، با وجود اینکه اعتراض کارگران هپکو یک اعتراض صنفی بود، اما عدم پیگیری و انعکاس مطالبات بحق این کارگران تلاشگر، از سوی شبکه استانی، حس بدبینی در بین این قشر زحمتکش در عرصه صنعت ایجاد کرد و بی تردید وقتی رسانه ملی در استان صدای آنها را نشنود و درد دل آنها را منعکس نکند، ناخواسته اعتماد مردم و مخاطبان، از رسانه ملی سلب می شود و عرصه برای جولان دادن رسانه های معاند نظام فراهم می شود.
دکتر کریمی گفت: صدا و سیما سرمایه ای ارزشمند برای نظام است و برای تقویت آن نباید از هیچ تلاشی دریغ نماییم.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید مجدد بر لزوم تامین برخی تجهیزات فنی از جمله دستگاه پخش زنده تلویزیونی (sng)، گفت: با عنایت به درخواست مکتوب مجمع نمایندگان در خصوص تامین این دستگاه، امیدواریم هر چه سریعتر، مردم استان از این تجهیزات فنی بهره مند شوند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: استان مرکزی پایتخت مشاهیر و مفاخر کشور است و ساخت فیلم و مستند از زندگی فرهیختگان و بزرگان این استان از ضروریات است. وی با یادآوری جایگاه معنوی و مذهبی کربلایی کاظم ساروقی به عنوان معجزه بزرگ قرن و سرمایه عظیم فرهنگی ایران و جهان اسلام، پیشنهاد ساخت و تولید فیلم و سریال از زندگی این شخصیت قرآنی منحصر به فرد را مطرح نمود.
دکتر علی اکبر کریمی در پایان با بر شمردن مشکلات خبرنگاران و نیروهای حق الزحمه شبکه آفتاب، از رییس سازمان صدا و سیما خواست نسبت به تعیین تکلیف وضعیت شغلی و قرارداد استخدامی آنها با توجه به مشکلات زندگی و بالا رفتن سن برخی از آنها، اقدامات لازم صورت گیرد.
رییس رسانه ملی هم در این دیدار گفت: با آن‌که رسانه‌های معاند از مدت‌ها قبل تلاش می‌کردند از حضور پرشور مردم در این جشن ملی جلوگیری کرده و نیز انعکاس این شور انقلابی در سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی را کمرنگ جلوه دهند، رسانه ملی موفق شد چه در شبکه‌های داخلی و چه در شبکه‌های برون‌مرزی خود، این موج عظیم عشق و علاقه به آرمان‌های امام خمینی(ره) و رهبری را به جهان نشان دهد.
رییس رسانه ملی همچنین از برنامه‌ریزی برای پخش ۲۴ ساعته سیمای استان مرکزی خبر داد. وی یادآور شد: استان مرکزی از ظرفیت‌های زیادی برخوردار است که نشان دادن این ظرفیت‌ها از ابعاد مختلف اقتصادی، صنعتی و گردشگری توسط صداوسیمای مرکز و حتی شبکه‌های سراسری نقش مهمی در فرآیند توسعه خواهد داشت.
دکتر علی‌عسکری با قدردانی از تلاش‌های صداوسیمای مرکز، اظهار امیدواری کرد که با ۲۴ ساعته شدن سیمای استانی، شاهد انعکاس مطلوب و گسترده پیشرفت‌ها و ظرفیت‌های استان باشیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.