خانه » پیشنهاد سردبیر » سیمای استان مرکزی باز هم به بازی های تیم های اراکی اهمیت نداد/آفتاب بی فروغ در ورزش/سومین برد پیاپی فوتبال آلومینیوم در برابر صدرنشین رقم خورد

سیمای استان مرکزی باز هم به بازی های تیم های اراکی اهمیت نداد/آفتاب بی فروغ در ورزش/سومین برد پیاپی فوتبال آلومینیوم در برابر صدرنشین رقم خورد

شنبه ۳۰ بهمن ۹۵ شماره ۵۳۳

وقایع استان
یاسر هویدی

از سری مسابقات هفته بیست و چهارم لیگ دسته اول کشور آزادگان تیم آلومینیوم اراک در بازی ای که به دلیل شرایط جوی یک روز با تاخیر انجام شد توانست حریف صدرنشین خود تیم سپیدرود رشت را که در تدارک صعود به لیگ برتر است را شکست دهد.
قبل از پرداخت به بازی این تیم و ابراز خوشحالی از سومین برد پیاپی تیم آلومینیوم و روند رو به رشدش آنچه اشاره به آن ضروری می رسد، کوتاهی صدا و سیمای مرکز آفتاب در پخش مسابقات ورزشی تیم های اراکی است. با وجود جلساتی که در این مورد تشکیل شده بود و تاکید مسئولین شهری بر حضور و اهمیت ورود صدا وسیما به مقوله ورزش ولی آنچه که به نظر می رسد همچنان بی اهمیتی ورزش در رسانه ملی است.
البته به نظر می آید همچنان هزینه های بالای پخش، مورد مناقشه سازمان و باشگاه ها باشد بهرحال جدای از آنچه علت کوتاهی سیمای استان است مهم این مسئله است که این رویکرد سیمای استان با شعار همیشگی رسانه ملی که ورزش و توسعه آن در جامعه بوده مغایرت دارد. به هر روی هم اکنون یکی از ابزارها و اهرم های حمایت و توسعه ورزش آن هم در سطح بومی صدا و سیمای استانی است که امیدواریم از این پس موانع و بهانه ها برای این عدم حضور کمتر شود.
اما سومین برد شیرین تیم آلومینیوم اراک در برابر صدرنشین لیگ دست اول روز چهارشنبه رقم خورد تا این تیم بعد از روزهای ناامیدی بقای خود در لیگ دسته یک را تثبیت تر کند و برای آینده و فصل بعد برنامه مدون تری داشته باشد. هنوز هواداران این تیم تساوی وحشتناک این تیم برابر تیم قعر نشین استقلال اهواز را به یاد دارند. آن روزها موج ناامیدی به حدی بود که شاید دیگر تصوری از پیروزی نداشتند. با تغییر سرمربی تیم در پی انتقادها و اعتراض ها و پس از آن تغییر کامل در ساختار باشگاه آلومینیوم امیدها برگشت؛ هرچند در دو بازی اول بعد از حضور پاشازاده ابتدا در برابر پارس جنوبی دو بر یک و بعد با دو گل از مس رفسنجان این تیم شکست خورد و هنوز دلهره در میان دوستداران این تیم بود؛ ولی پیروزی ۳ بر یک بر خیبر خرم آباد و پیروزی دو بر صفر برابر خونه به خونه بابل و درنهایت شاه بازی تیم در برابر سپیدرود صدرنشین و پیروزی در برابر آن نشان داد که تیم مسیر خود را پیدا کرده است و حالا می توان برای بازی های پیش رو برنامه داشت و حتی شرایط را نیز بهبود داد.
یکی از نکات مهم و شاید روحیه بخش این بازی، حضور مدیرعامل و قائم مقام باشگاه آلومینیوم در ورزشگاه امام خمینی و دیدار با بازیکنان و کادرفنی تیم فوتبال این باشگاه بود که قطعا در ایجاد انگیزه و روحیه در بازیکنان تیم موثر بوده است.
برای تیم آلومینیوم در این دیدار میر رسول حسینی، ابوالفضل قربانی، هادی شکوری، اویس کرد جهان، محمد آشتیانی، امین پورعلی، حسین احمدلو، روح الله عرب، حامد بصیری، محمدعلی اکبرخواه و حسین مددی ابتدا به بازی رفتند و در ادامه جواد مولایی، رضا کاردوست و رضا سلیمانی جایگزین حامدبصیری، حسین احمدلو و محمدعلی اکبرخواه شدند.
از همان ابتدای بازی آلومینیوم در برابر مهمان خود بازی قابل قبولی را آغاز کرد و حتی در دقایقی برتری محسوسی نسبت به تیم حریف داشت و حملات تیم آلومینیوم بالاخره نتیجه داد و در دقیقه ۲۴ پنالتی برای تیم آلومینیوم به دست آمد که این ضربه پنالتی توسط حسین احمدلو با برخورد توپ به تیر دروازه از دست رفت.
شاگردان مهدی پاشازاده علی رغم تصاحب توپ و زمین در ۴۵ دقیقه نخست نتوانستند راهی به دروازه تیم نظرمحمدی پیدا کنند و بازی در نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید.
اما در نیمه دوم آلومینیوم منسجم تر و بادقت بیشتری بازی را آغاز کرد، به طوری که در همان دقایق اولیه نیمه دوم ضربه سر روح الله عرب موقعیت خطرناکی را بر روی دروازه سپید رود ایجاد کرد که با اندکی اختلاف به بیرون رفت.
علی رغم تلاش سپید رود برای حفظ تعادل بازی باز هم این انگیزه و دقت آلومینیوم بود که توانست این تیم را در دقیقه ۶۳ به گل برتری برساند تا بعد از آن هرچه سپیدرود تلاش و تعویض تاکتیکی کند به در بسته بخورد و خط دفاعی آماده آلومینیوم و کار تیمی خوب این تیم اجازه ندهد تا هیچ خطری دروازه آلومینیوم را تهدید کند و در نهایت یک برد شیرین و سه امتیاز از صدرنشین لیگ در کیسه امتیازهای تیم اراکی برود و روزهای تلخ را اینچنین به روزهای خوب گره بزنند.
به گزارش وقایع استان مهدی پاشازاده در نشست خبری پایان این دیدار گفت: می توانستیم با گل های بیشتر در برابر سپیدرود به پیروزی برسیم.
وی بیان کرد: ابتدا تشکر ویژه می کنم از همه کسانی که از روز گذشته تمام تلاش خودشان را کردند تا زمین برای برگزاری این مسابقه حاضر شود.
سرمربی تیم آلومینیوم افزود: علی رغم اینکه به دلیل شرایط آب و هوایی فقط یک جلسه بر روی چمن تمرین داشتیم توانستیم یک نتیجه خوب را در مقابل تیم تا دندان مسلح سپید رود کسب کنیم و بدون اینکه حتی یک موقعیت به حریف بدهیم پیروز میدان باشیم.
پاشازاده تصریح کرد: در چند روز گذشته فقط با مطرح کردن مسائل تئوری ذهن بازیکنان را برای این دیدار حساس حاضر کردیم و آنها هم به بهترین شکل مسائل را در زمین پیاده کردند.
سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم گفت: در حال حاضر تمام تمرکزمان روی بازی آینده است و کاری به جدول نداریم و می خواهیم بازی به بازی عملکردمان را بهبود بخشیم.
پاشازاده در پاسخ به این سوال که اصلی ترین علت پیروزی های اخیر تیم فوتبال آلومینیوم چه بوده است گفت: تمرکز اصلی من بر روی مسائل روحی و روانی است و این موضوع در کنار رفع مشکلات فنی نقش بسزایی در کسب نتایج مناسب هفته های اخیر داشته است.
وی افزود: امیدوارم کسب این پیروزی دل هواداران و مسئولان باشگاه را شاد کرده باشد چرا که این عزیزان در هفته های اخیر تمام تلاش خود را برای موفقیت تیم به کار گرفته اند.
سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اضافه کرد: قطعا روز به روز بهتر خواهیم شد و انتظار بنده از هواداران این است که با حضور گرم خود در استادیوم روحیه مناسبی به بازیکنان من تزریق کنند.
نکته جالب در حاشیه این دیدار عدم حضور سرمربی تیم سپیدرود رشت بعد از تحمل این شکست در نشست خبری بود.
هم اکنون تیم آلومینیوم اراک با ۳۳ امتیاز در رده یازدهم جدول قرار دارد و بازی بعدی این تیم در برابر فولاد یزد است و امید می رود در ۱۰ هفته باقی مانده از دور برگشت لیگ روند صعودی این تیم ادامه داشته باشد و همچنین تماشاگران و هواداران همچنان حمایت خود از این تیم را ادامه دهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.