خانه » پیشنهاد سردبیر » اقتصاد منهای سیاست/تغییر در تیم اقتصادی استان از مهمترین اقداماتی است که استاندار جدید به زودی انجام خواهد داد

اقتصاد منهای سیاست/تغییر در تیم اقتصادی استان از مهمترین اقداماتی است که استاندار جدید به زودی انجام خواهد داد

چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶   شماره ۷۰۴

***

وقایع استان

عباس لعل بار

***

در حالی که امروز مراسم معارفه «سیدعلی آقازاده» استاندار جدید مرکزی برگزار می شود ولی استاندار جدید کار خود را با حضور در مراسم افتتاح نمایشگاه سنگ در شهر نیم ور آغاز کرد. آقازاده بی شک روزهای سختی را پیش رو خواهد داشت، مشکلات به جا مانده از مدیریت پیشین استان و زخم های کهنه ای که از دوره حضور محمود احمدی نژاد بر بدنه صنعت جا خوش کرده تنها بخشی از مصائبی است که وی باید فکری برای برطرف نمودن آنها نماید. در بخش های فرهنگی، اجتماعی، بانوان و جوانان بی شمار کار نکرده به جای مانده که به نظر می آید استاندار اگر تمام روز را به کار مشغول شود باز هم قادر به رفع بسیاری از مشکلات نخواهد بود. البته آقازاده در یک هفته اخیر در گفتگوهایی که با رسانه های مختلف داشته به این موضوع اذعان کرده که متاسفانه مشکلاتی که در سال های گذشته در این استان بوجود آمده در کوتاه مدت حل نخواهد شد اما می توان این امید را به مردم استان داد که حداقل می توان جلوی رشد بسیاری از ناهنجاری ها را گرفت. استاندار برای آنکه چالش های پیش روی خود را کمتر کند نیاز به انجام تغییراتی در میان مدیران و معاونان خود دارد.

تغییر در تیم اقتصادی استان یکی از مهمترین اقدامات وی خواهد بود. آقازاده رویکرد خود را در چینش تیم اقتصادی استان، فراجناحی عنوان می کند و بیان داشته است: «افرادی در این تیم قرار می گیرند که کاملا نگاه اجرایی، تخصصی و عمل گرایانه داشته باشند.»
به گزارش وقایع استان به نقل از مهر استاندار جدید در این باره گفت: «در حوزه اقتصادی قائل به این هستم که اقتصاد، جدای از سیاست، ساختار و ادبیات و ساز و کار ویژه خود را می طلبد. وقتی صحبت از تیم اقتصادی می شود بایستی این تیم علم، دانش و درک بالایی از مسائل اقتصادی داشته باشد و بتواند فارغ از هرگونه گرایش و منافعی، تصمیم گیری و برنامه ریزی کند. نگاه من به مسائل اقتصادی و صنعتی استان کاملا اجرایی و تخصصی است و در این رابطه با کسی در رودربایستی قرار ندارم، در کل کشور نیز باید مسائل اقتصادی، فراجناحی و به دور از تفکرات سیاسی نگریسته شود. دولت امروز همین رویکرد را دارد و من نیز به پیاده سازی این سیاست دولت عمیقا معتقد هستم، چراکه اگر نگاه اجرایی و رفع مشکل و به دور از سیاسی کاری وجود داشته باشد، بسیاری از مسائل حل خواهد شد.»
آقازاده در رابطه با مدیران استان نیز بیان کرد:«در رابطه با مدیران حوزه های مختلف در استان، نگاه من این است که باید مسئولان دستگاه ها به دور از حاشیه پردازی و همراه با سیاست های دولت حرکت کنند و اگر مدیری این روند را نداشته باشد و نتواند در چارچوب سیاست های دولت وظایف خود را به بهترین نحو به انجام برساند، بهتر است شخصا قبل از اینکه کنار گذاشته شود، خود از مسئولیت کناره گیری کند. در ارتباط با بررسی عملکرد مدیران استان، تیم ارزیاب تشکیل خواهد شد تا وضعیت اقدامات انجام شده دستگاه های اجرایی را بررسی کند، چرا که امروز ما نیازی به گفتاردرمانی و مباحث کلامی نداریم، بلکه باید صد در صد اجرایی و عملیاتی اقدام کنیم و عمل گرا باشیم.»
باید دید آیا استاندار جدید می تواند با انتخاب تیمی قدرتمند و متخصص بر مشکلات فائق آید و کارنامه ای به یادماندنی از خود برجای بگذارد؟ امید است که چنین شود تا استان به مسیر توسعه و پیشرفت خود بازگردد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.