خانه » جدیدترین » اراک شهری بدون تفریحگاه

اراک شهری بدون تفریحگاه

پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲  شماره ۱۷۳۶

گفت و گوی وقایع استان با رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری و رئیس کمیسیون املاک و سرمایه گذاری شورای شهر اراک

فاطمه چاپاری: اذهان عموم، اراک را به عنوان شهری صنعتی و آلوده می شناسند، ناگفته پیدا است که بسیاری از مولفه های زیست پذیری در این شهر شکل نگرفته، مصداق بازر این معضل را می توان در نبود مکان های تفریحی و گردشگری جست و جو کرد، با ورود صنایع مادر به این شهر سیل عظیمی از جمعیت کشور به دنبال کار به اراک مهاجرت کردند، با توسعه شهر باغات حاشیه آن به برج های کوچک و بزرگ مبدل شد و مردم از اندک چشم اندازهای طبیعی نیز محروم ماندند. حال گلایه های مردم اراک از فضاهای دلگیر این شهر مدیران شهری را واداشته تا در پی احیای جاذبه های طبیعی این شهر و همچنین ایجاد جاذبه های گردشگری جدید در آن برآیند.
در همین راستا رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری اراک در گفت و گویی که با وی داشتیم از احداث چند پروژه گردشگری در اراک خبر می دهد.


احداث چند پروژه گردشگری در اراک
فرامرز مهاجرانی اظهار می کند: بسیاری از پروژه های سرمایه گذاری در شهر اراک در حوزه گردشگری است که از آن جمله می توان به پروژه فود استریت به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال اشاره نمود که اجرای آن از تیر ماه سال جاری آغاز شده و ظرف مدت یک سال تکمیل خواهد شد. در این پروژه ۲۷ غرفه غذا، یک رستوران حرفه ای و مجموعه بازی برای کودکان احداث می شود.
وی می افزاید: همچنین شهرداری زمینی را در مجاورت گمرک تا میدان امام به منظور ایجاد سیتی سنتر و مجموعه خدماتی، تجاری از یکی از نهادها خریداری کرده که امیدواریم تا پایان سال مجوزهای ساخت این پروژه برای آغاز عملیات اجرایی آماده شود.
رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری اراک ادامه می دهد: بازطراحی پروژه بام اراک نیز از دیگر پروژه های سرمایه گذاری در بخش گردشگری است که برای تحویل اراضی آن نیز مذاکراتی با اداره کل راه و شهرسازی داشته و امیدواریم در سال جدید بتوانیم احداث آن را آغاز کنیم. همچنین در تلاش برای احداث پروژه پارک شهید باهنر و پارک آبی اراک هستیم.

 

پروژه های تفریحی راهکاری برای ایجاد درآمدهای پایدار شهرداری
رئیس کمیسیون املاک و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر اراک نیز دراینباره به خبرنگار وقایع استان می گوید: در حال مطالعه روی واگذاری زمین های شهرداری به سرمایه گذار هستیم، با این کار می توان علاوه بر خدمت رسانی به مردم طی ۳۶ ماه ارزش افزوده ای نزدیک به ۱۵ هزار میلیارد تومان ایجاد کرد که این رقم ۴ برابر بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۲ است.
حامد آجرلو اظهار می کند: در راستای بهبود فضاهای تفریحی شهر با یک سرمایه گذار برای پیاده سازی طرح گردشگری و تفریحی در پارک جنگلی شهید باهنر به توافق رسیده ایم، زمینی به مساحت ۳۲ هزار متر هم در کنار اداره گمرک تملک کرده ایم و در حال رایزنی با سرمایه گذار برای ایجاد یک مجتمع تجاری منحصر به فرد در این محل هستیم.
وی می افزاید: در پهنه شهید فردین پور بیشتر به دنبال بازآفرینی بافت فرسوده و ایجاد سازه های مستحکم تر و زیباتر بوده ایم که بخش بزرگی از آن به انجام رسیده است، شهرداری در بافت فرسوده بیشتر به دنبال تغییراتی در ابعاد فرهنگی و اجتماعی و منظر شهری است با این وجود پروژه فردین پور یکی از مستقلات شهرداری به شمار می آید که از آن می توان در پروژه های مختلف از طریق تهاتر یا واگذاری استفاده کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.