خانه » اخبار » اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی در بیست و چهارمین دوره جشنواره شهید رجایی از نظر شاخص اقدامات برجسته حائز رتبه برتر شد

اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی در بیست و چهارمین دوره جشنواره شهید رجایی از نظر شاخص اقدامات برجسته حائز رتبه برتر شد

به گزارش وقایع استان بنا بر اعلام سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی، در بیست‌وچهارمین دوره جشنواره شهیدرجایی، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی از نظر شاخص اقدامات برجسته به عنوان دستگاه  برتر، انتخاب شد. این اداره سال های پی در پی از دستگاه های برتر  این جشنواره به شمار آمده و به گفته سید علی آقازاده، استاندار مرکزی ؛ دستگاه‌هایی مانند ‌ اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، در این سال ها اقدامات و گام‌های بسیار موثر و خوبی جهت رشد و توسعه استان برداشته اند.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: این اداره در سال ۱۳۹۹ در مجموع ۲۴ پروژه مشارکتی و دولتی را به انجام رسانده که در نتیجه آن ۲۰۸ کلاس با مساحت ۳۰۵۰۷ مترمربع به زیربنای آموزشی استان افزوده شده است،  که این میزان نسبت به سال ۱۳۹۸ با رشد ۶۰ درصدی روبرو  بوده است.

حسین محمدی افزود: در پی اقدامات انجام شده، مدارس کانکسی دایر در استان مرکزی از سال ۹۷ تا سال ۱۳۹۹ با کاهش ۲۷ درصدی از تعداد ۷۰ مدرسه با ۸۵ کلاس به ۵۱ مدرسه با ۶۲ کلاس کاهش یافته است.

وی یادآور شد: در جشنواره خیرین مدرسه ساز، این اداره ۴۲ تعهد را با ارزشی بیش از ۵۰۷ میلیارد ریال داشته که نسبت به سال گذشته ۷۹ درصد رشد کرده است، از جمله فعالیت های شاخص اداره کل نوسازی مدارس در سال گذشته می توان به جمع آوری مدارس بخاری نفتی از مدارس استان، برچیدن مدارس خشت و گلی، جمع آوری تعدادی از کلاس های کانکسی، افزایش اعتبارات عمرانی از منابع ملی، استانی و کمک های خیرین مدرسه ساز مطالعه وطراحی برای ساخت اولین مدرسه سبز در استان مرکزی اشاره نمود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی در بیان فعالیت های این دستگاه همچنین به هدفگذاری  ساخت و تجهیز ۴۹ طرح آموزشی امسال در استان اشاره نمود که با تکمیل و راه اندازی این طرح ها، ۲۹۰کلاس درس به مجموعه آموزشی استان مرکزی افزوده می شود.

محمدی ادامه داد: ۷ طرح شامل چهار مدرسه ابتدایی ۱۵ کلاسه، یک مدرسه متوسطه ۱۲ کلاسه و یک سالن ورزشی  و یک مدرسه شش کلاسه در شهرستان تفرش و با مشارکت خیر، با اعتباری بالغ بر ۱۹۷ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت امسال به آموزش و پرورش استان تحویل و به بهره برداری می رسد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی خاطر نشان کرد: ۱۴ طرح آموزشی نیز با ۹۰ کلاس درس در صورت تامین و ابلاغ اعتبار مورد نیاز تا آبان ماه امسال ، آماده تحویل به آموزش و پرورش استان خواهد بود. ۲۹ طرح آموزشی نیز با ۱۷۳ کلاس درس درصورت تامین اعتبار تا پایان سال جاری ساخته و بهره برداری از آنها آغاز می شود.

وی گفت: افزوده شدن سه هزار و ۹۹۴ متر مربع به سطح فضاهای آموزشی استان در سال جاری و بهرهبرداری از آن ها در هفته از دیگر اقدامات سازمان نوسازی در سال ۱۴۰۰ بوده است. ۳۳ کلاس درس با بهره‌برداری از این طرح‌ها به تعداد کلاس‌های آموزش و پرورش استان مرکزی افزوده‌ شده است و میزان ۱۹۷ میلیارد ریال منابع مالی از محل اعتبارات استانی و مشارکت خیرسازان برای این طرح‌ها هزینه شده‌ است.

محمدی خاطرنشان کرد: مدرسه ۶ کلاسه خیری شهرستان تفرش، مدرسه ۶ کلاسه دلاور خشکرود زرندیه، تخریب و بازسازی دبیرستان حیات طیبه شهر مهاجران و مدرسه ۲ کلاسه روستای درویشان فراهان از جمله طرح‌هایی است که همزمان با هفته دولت در استان مرکزی به بهره‌برداری رسید. سالن ورزشی آموزشگاه قمر بنی‌هاشم ناحیه یک اراک، مقاوم‌سازی مدرسه ۲۱ رمضان روستای رباط میل و مدرسه ۲ کلاسه روستای چقای اراک از دیگر طرح‌هایی است که بهره برداری از آن‌ها در این مدت آغاز شد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.