خانه » اخبار » آخرین جزئیات طرح حمایت مالی از کلیه مستمری بگیران و بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی

آخرین جزئیات طرح حمایت مالی از کلیه مستمری بگیران و بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی

چهارشنبه ۲۰ اسفند ۹۹  شماره ۱۳۹۹

آخرین جزئیات طرح حمایت مالی از کلیه مستمری بگیران و بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی

علیرضا حسینی مدیرعامل بیمه تامین اجتماعی استان مرکزی در گفتگو با وقایع استان:
همزمان با عید سعید مبعث (۲۱ اسفند ماه) طرح حمایت مالی از کلیه بیمه شدگان و مستمری بگیران در ۳ محور آغاز می شود

مریم رسولی

تجمع چند باره بازنشستگان استان مرکزی مقابل سازمان تامین اجتماعی به دلیل نحوه همسانسازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی سبب شد وقایع استان با علیرضا حسینی مدیرعامل بیمه تامین اجتماعی استان مرکزی به گفتگو بنشیند.
علیرضا حسینی مدیر کل بیمه تامین اجتماعی استان مرکزی در این باره اظهار کرد: در حال حاضر تعداد کل بازنشستگان استان مرکزی تا آخر آذر ماه سال جاری، ۹۸٫۰۱۹ نفر می باشد که با افراد تحت پوشش (اصلی و تبعی) تعداد این افراد به ۱۸۷٫۳۳۷ نفر می رسد.
وی در ادامه افزود: مرحله اول متناسب سازی مستمری بگیران تامین اجتماعی در مرداد ماه سال جاری اجرایی شد و پس از آن در مهرماه بازنشستگان لشگری و کشوری نیز توسط دولت صورت گرفت و تفاوت افزایش حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری با مستمری بگیران تامین اجتماعی باعث نارضایتی و تجمعات اخیر شد.
حسینی در ادامه در خصوص اینکه چه میزان از اعتبار مصوب بابت رد دیون دولت به تامین اجتماعی مربوط به متناسب سازی حقوق بازنشستگان است گفت: ۹۰ هزار میلیارد تومان بابت رد دیون و پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و در صورت تایید شورای نگهبان و تامین منابع مالی این امکان را فراهم می‌کند همسان سازی مرحله دوم حقوق بازنشستگان را محقق کنیم.
وی درباره ی طرح حمایت مالی از کلیه بیمه شدگان و مستمری بگیران که همزمان با عید مبعث به اجرا در می آید گفت: در راستای بهره گیری از مزایای استقرار الکترونیک و تحقق اصلی ترین راهبردهای سازمان در ارائه خدمات تامین سلامت برای کاهش هزینه درمان ۴۶ میلیون نفر جمعیت تحت پوشش و ایجاد رضایتمندی خدمت گیرندگان از طریق توسعه و ارتقاء کیفیت خدمات درمانی، صیانت از کرامت و حفاظت از شان مستمری بگیران و بیمه شدگان در مواجهه با هزینه های درمانی و همچنین توزیع عادلانه منابع، تسهیل و عدالت در دسترسی بیمه شدگان و مستمری بگیران به ویژه گروه های آسیب پذیر به خدمات مورد نیاز، همزمان با عید سعید مبعث (۲۱ اسفند ماه) طرح حمایت مالی از کلیه بیمه شدگان و مستمری بگیران در ۳ محور به شرح ذیل آغاز می شود:
الف) رایگان شدن خدمات بستری (فرانشیز صفر) درمان کل بیمه شدگان سازمان در بیمارستان های دولتی کلیه شهرستان های استان، که سازمان تامین اجتماعی فاقد بیمارستان ملکی در آنها می باشد، مانند شهرستان های خنداب، غرق آباد، کمیجان و فرمهین و… که مراکز ملکی نداریم و به نوعی می توان گفت عدالت درمانی نداشتیم ولی در این طرح عدالت درمانی اجرا می شود چون مردم باید برای درمان به شهر دیگری مراجعه می کردند و مبلغی هم پرداخت می شد که با اجرای این طرح کلیه خدمات بستری رایگان شده است.
ب) رایگان شدن خدمات بستری (فرانشیز صفر) درمان بیمه شدگان ۶۵ سال به بالا در کلیـه بیمارستان های دولتی سراسر استان و کشور. (حتی شهرستان هایی که سازمان تامین اجتماعی دارای بیمارستان ملکی می باشد‌).
ج) محاسبه و پرداخت کل هزینه تجهیزات پزشکی مورد استفاده جهت بیماران در بخش بستری کلیه بیمارستان های دولتی و دانشگاهی براساس فاکتور ارائه شده مطابق بهای مندرج در سامانه IMED در چارچوب ضوابط مربوطه.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.