خانه » پیشنهاد سردبیر » مدیر ورزش و جوانان اراک در گفتگو با «وقایع استان» از آخرین وضعیت ملی پوشان اراکی حاضر در بازی های آسیایی اندونزی می گوید/کاروان افتخارآفرینان

مدیر ورزش و جوانان اراک در گفتگو با «وقایع استان» از آخرین وضعیت ملی پوشان اراکی حاضر در بازی های آسیایی اندونزی می گوید/کاروان افتخارآفرینان

دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷   شماره ۸۹۱

***

وقایع استان

یاسر هویدی

***

پس از برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال که اخیرا در روسیه برگزار شد، مهم ترین رویداد ورزشی پیش رو مسابقات المپیک آسیایی یا همان بازیهای آسیایی است که در اواخر مرداد ماه جاری با حضور نمایندگان اکثر کشورهای آسیایی در کشور اندونزی و به میزبانی جاکارتا است. این مسابقات هر چهار سال یک بار در آسیا برگزار شده و مهمترین رویداد فراگیر تمامی رشته های ورزشی است که دوره قبلی آن به میزبانی کشور کره جنوبی و شهر اینچون برگزار شد. این مسابقات زیر نظر کمیته بین المللی المپیک و توسط شورای المپیک آسیا و در سطح بسیار بالایی انجام شده و تمامی کشورهای آسیایی با بالاترین سطح تدارکات و آماده سازی راهی این رویداد بزرگ می شوند.
با توجه اینکه رشته های متعددی در این مسابقات به رقابت گذاشته می شود دولت ها و سردمداران امور ورزش کشورهای آسیایی با تدارک ویژه و با هزینه های هنگفت تیم های ملی خود را در نزدیک به ۳۶ رشته ساخته و پرداخته رقابت های آسیایی می کنند، یکی از نشانه های توسعه یافتگی هر کشور پیشرفت ورزش آن کشور می باشد که از این رو دولت ها با نگاه ویژه ای تیم های ملی خود را رهسپار این همایش بزرگ ورزشی می کنند. برای آگاهی از آخرین وضعیت تیم های ورزشی ایران و خصوصا ملی پوشان استان مرکزی و اراک حاضر در تیم های مختلف گفتگویی را با دکتر مرادی، مدیر ورزش و جوانان اراک ترتیب داده ایم تا از آخرین وضعیت ملی پوشان دیار آفتاب اطلاع بیابیم.

 سطح مسابقات آسیایی امسال را چگونه ارزیابی می کنید؟
باید عنوان کنم که بسیاری از کشورهای قدرتمند در ورزش دنیا از نظر موقعیت جغرافیایی در آسیا قرار دارند. کشورهایی مانند چین که در بین سه قدرت اول ورزش دنیا قرار دارد؛ همچنین کشورهای ژاپن و کره جنوبی و تا حدودی خود کشور اندونزی همچنین تیم کشورمان هم در رشته هایی در سطح دنیا حرف اول را می زند به همین خاطر این مسابقات با حساسیت و هیجان بسیار بالایی برگزار خواهد شد و تصمیم گیرندگان ورزش این کشورها با هزینه های بسیــاری خود را برای درو کـردن مدال های رنگارنگ و متعدد این مسابقات آماده ساخته اند. کاروان ورزشی ایران هم از این قاعده مستثنی نیست و با توجه به شرایط اقتصادی کنونی کشور کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان تمامی تلاش خود را برای حضور قدرتمند تیم های ملی کشور در این مسابقات به کار گرفته اند. در اراک این روزها تمامی تلاش و تمرکز ما بر روی ورزشکاران حاضر در اردوهای تیم ملی است که هر آنچه از دست ما ساخته است برای قرار گرفتن این عزیزان در ترکیب های نهایی تیم های مختلف انجام می دهیم.

 از حضور نمایندگان استان مرکزی در تیم های مختلف ملی کشور عازم به این مسابقات بفرمایید:
استان مرکزی و شهر اراک هم در تلاش و تکاپو برای حضور کیفی در این مسابقات می باشد و تمامی فکر و هدف ما بعنوان خدمتگزاران در زمینه ورزش اراک مهیا ساختن ورزشکاران حاضر در اراک و استان در تیم های اعزامی به مسابقات اندونــزی می باشد. در ادوار قبلی این مسابقات نمایندگانی از ورزشکاران استان مرکزی در کاروان ملی ایران داشتیم که به صورت جسته و گریخته و به نوعی کمرنگ در این مسابقات حضور داشتند تا دوره قبل که ما در کره جنوبی ۵ ورزشکار در تیم های مختلف از اراک داشتیم و می توان گفت نقطه عطف حضور ورزشکاران استان مرکزی در مسابقات آسیایی طی ادوار گذشته دوره قبل بود که مسابقات در کره جنوبی برگزار شد.
شبنم سرلک در تیم ملی تیر و کمان، مهدی موسوی در تیم ملی هندبال، هنگامه فراهانی در کبدی و آقای فراهانی در تیم ملی ژیمناستیک ورزشکاران حاضر اراکی در کاروان ورزشی ایران حاضر درکره جنوبی بودند. در مسابقات پیش رو نیز نمایندگان رشته های مختلف اراک از سال گذشته در اردوهای آماده سازی تیم های مختلف حاضر بودند. در مقایسه بــا حضور ورزشکاران اراک در دوره های قبلی رشد چشمگیر ورزشکاران اراکی را در تیم های مختلف ملی در مسابقات اندونزی شاهد خواهیم بود.

 گویا خود شما سرمربی تیم ملی سپک تاکرای ایران اعزامی به مسابقات اندونزی هستید لطفا در این خصوص توضیح دهید:
بله برای اولین بار هدایت و رهبری یکی از تیم های ملی حاضر در این مسابقات به نماینده اراک سپرده شده و خود من این افتخار را دارم که بعنوان سرمربی تیم ملی سپک تاکرای ایران تیم ملی کشور را در این مسابقات هدایت کنم باید عنوان نمایم که تیم ملی سپک تاکرا از شانس های اصلی کسب رتبه و مقام در مسابقات اندونزی من باشد و از آنجا که قهرمان بلامنازع سپک تاکرای کشور تیم های اراک و استان مرکزی می باشند شاکله و شالوده اصلی تیم ملی هم از بدنه بازیکنان اراکی انتخاب شده است و بسیار امیدوارم که در این رشته بتوانیم عنوان قهرمانی را برای کشورمان به ارمغان آوریم. ملی پوشان اراکی حاضر در این تیم آقایان امیدحسنی، وحید ابراهیمی و فرشاد ساریخانی ملی پوشان پر افتخار اراک حاضر در تیم ملی سپک تاکرای کشور هستند که تیم ملی ما با چهار نماینده از اراک عازم مسابقات خواهد شد.
رشته دیگری که ورزشکاران خوب اراکی در آن حاضر هستند رشته قایقرانی و کانوپلو می باشد که رسول امینی برای حضور در این مسابقات از شانس بالایی برخوردار می باشد. همچنین آقایان جمشیدیان و غیاثوند هم ماه هاست در اردوهای تیم ملی قایقرانی حضور دارند که با نظر کمیته ملی المپیک ورزشکاران قایقرانی در دو مسابقه قهرمانی جهان در کانادا و مسابقات آسیایی اندونزی حضور می یابند که باید دید نظر کادر فنی تیم ملی قایقرانی بر حضور ورزشکاران اراکی در کدام یک از مسابقات فوق می باشد. در کانوپولوی بانوان هم شرایط خوب است و خانم ملیکا برون در اردوی تیم ملی بانوان حضور دارد که امید بالایی داریم که این ورزشکار به مسابقات آسیایی اعزام شده و برای کشور عزیزمان کسب افتخار کنند.
در رشته کبدی هم نمایندگان پر افتخاری داریم که در دوره قبل هنگامه فراهانی توانست نخستین مدال ورزش بانوان استان را درمسابقات آسیایی بدست آورند، امسال در رشته آقایان بعنوان سرپرست تیم ملی کبدی آقای پور جعفری از همشهریان پر تلاش مــا به این مســابقات اعزام می شوند همچنین ایمان صداقت نیا در بین ۱۶ ورزشکار حاضر اردو منتظر اعلام لیست نهایی هست که بسیار امیدوارم او باتلاش بسیار بتواند دربین نفرات نهایی اعزامی باشد.
در دو رشته هندبال و کاراته هم آقایان مهدی موسوی و صالح اباذری در اردو های آماده سازی حضور دارند. امیدوارم در خصوص انتخاب این دو عزیز برای لیست نهایی مسابقات شاهد کج سلیقگی کادر فنی تیم های هندبال و کاراته نباشیم چون هر دو عزیز لایق حضور درترکیب اصلی این دو تیم هستند و با اطمینان عرض می کنم که هر دو ورزشکار فوق از بهترین نفرات حاضر در اردو هستند که می توانند در درخشش تیم های ملی هندبال و کاراته نقش بسزایی داشته باشند.

 با سپاس از توضیحات جامع شما آخرین وضعیت ملی پوشان اراک اعزامی به مسابقات جاکارتا و وضعیت کلی کاروان اعزامی کشورمان را چگونه ارزیابی می نمایید؟
ببینید کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان تمامی تلاس خود را به کار گرفته اند که در این دوره از مسابقات تیم کشورمان رتبه ای بهتر و شایسته تر نسبت به دوره های قبل داشته باشد تمامی سعی و تلاش مدیران عالی رتبه ورزش کشور درجهت افتخارآفرینی ورزشکاران اعزامی است و باید در نظر داشته باشیم که این مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار می گردد و کشور چین بعنوان یک کشور رتبه دار در المپیک با عزمی جزم برای تکرار عنوان قهرمانی خود پا به این مسابقات خواهد گذاشت. به هر حال تمامی تلاش ارکان مختلف و مدیران مختلف سطوح ورزش کشور در جهت افتخار آفرینی کاروان اعزامی کشورمان به این مسابقات می باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.