خانه » پیشنهاد سردبیر » یک ماه دیگر/صحن رسمی شورای شهر اراک بار دیگر تحت شعاع طرح ۵۵متری قرار گرفت

یک ماه دیگر/صحن رسمی شورای شهر اراک بار دیگر تحت شعاع طرح ۵۵متری قرار گرفت

دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶    شماره ۷۵۵

***

وقایع استان

عباس لعل بار

***

صحن رسمی شورای شهر اراک بار دیگر تحت تاثیر اعتراض مخالفین اجرای طرح ۵۵ متری در اراک با حاشیه های زیادی روبرو شد تا جایی که عملا جلسه این هفته صحن بصورت ناقص برگزار گردید. در تجمع یکشنبه عصر معترضین این طرح که به داخل ساختمان شورای شهر کشیده شد با شعارهایی تند علیه اعضای شورا همراه بود.
کاوه فلک افلاکی رئیس شورای اسلامی در صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک درباره تجمع معترضین گفت: علیرغم اینکه شورای دوره پنجم کلانشهر اراک دخالتی در تصویب و اجرای این طرح نداشته است ولی بیشتر وقت شورا صرف تعیین تکلیف این طرح شده است.
فلک افلاکی اظهار کرد: امیدواریم مسئولان استانی شرایط بحرانی این طرح را درک کنند و هر چه سریع‌تر نسبت به تعیین و تکلیف آن اقدام کند. وی با اشاره به اینکه نظرات متفاوتی نسبت به این طرح وجود دارد، افزود: باید آستانه تحمل‌ها را نسبت به اجرای این طرح بالا بُرد تا بتوان با یک جمع‌بندی مناسب تکلیف این پروژه را مشخص کنیم. به دلیل بالا گرفتن اعتراضات مالکین املاک واقع در طرح ۵۵ متری در ساختمان شورا رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک از اعضا خواست تا در بین معترضین حاضر شوند.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک در جمع معترضین گفت: هنوز در خصوص طرح ۵۵ متری اراک به جمع بندی نهایی نرسیده ایم.
فلک افلاکی اظهار کرد: به دلیل معارفه معاون عمرانی استانداری مرکزی هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم و لازم است فرصتی به شورای اسلامی داده شود تا تصمیم نهایی را در خصوص این طرح اتخاذ کند.
مرتضی سورانه از اعضای شورای شهر نیز در این باره به خبرنگار وقایع استان گفت: شورای شهر مکلف به اجرای قانون است و تحت تاثیر تجمعات و فشار اقدامی غیرکارشناسانه نخواهد کرد. سورانه همچنین در ادامه در پاسخ به خبرنگار نشریه شاخه سبز بیان کرد: صحبتهای اخیر سیدمهدی مقدسی نماینده اراک درخصوص طرح ۵۵ متری ویترینی و شعاری است و اظهاراتشان درخصوص این مهم را رد می کنم. وی افزود: طرح ۵۵ متری بایدبا قانون آنرا لغو کرد و با شعار لغو نمی شود و این نحوه انتظار ایجاد کردن برای مردم درشأن یک نماینده اراک نیست. سورانه ادامه داد: شورای شهر و شهرداری ملزم به اجرای قانون می باشند و اگر بر این باشدکه قانون لغوشود، قانونگذار می باست لغو نماید.
ایرج رضایی نیز خطاب به خبرنگار وقایع استان بیان داشت: تعیین تکلیف حق قانونی مردم است اما تمام مردم نیز نسبت به طرح های جامع صاحب حق اند و تصمیم گیری بایستی علمی و عاقلانه و کارشناسانه باشد ، باید با در نظر گرفتن جمیع شرایط تصمیم گرفت.لغو طرح با شورای عالی شهرسازی است، شهرداری و شورای شهر ناظر هستند و استانداری و مسکن و شهرسازی باید پیگیر باشند.
وعده‌های مسئولان دیگر بس است
قلعی نماینده مالکین معترض املاک واقع در طرح ۵۵ متری اراک با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ سال است که ساکنین این طرح در بلاتکلیفی بر سر می برند، گفت: تاکنون ظلم بسیاری به ساکنین این طرح شده است.
قلعی با تاکید بر اینکه شورای اسلامی قول ۱۰۰ روز را برای تعیین تکلیف این طرح داده بودند، اظهار کرد: مهلت تعیین شده به پایان رسیده ولی هنوز تکلیف این طرح مشخص نشده است. وی ادامه داد: استاندار قبلی با اینکه با اجرای این طرح مخالف بود قول تعیین تکلیف این طرح را داد اما عملیاتی نشد استاندار جدید هم علیرغم اینکه چندین بار درخواست ملاقات داشتیم تقاضای ما را پاسخ ندادند.
نماینده مالکین معترض املاک واقع در طرح ۵۵ متری اراک اضافه کرد: از شورای اسلامی کلانشهر اراک به عنوان نماینده مردم انتظار داریم، امروز تکلیف این طرح را مشخص کنند ساکنین این طرح از وعده وعیدهای ۱۵ ساله خسته شده‌اند.
قلعی با تاکید بر اینکه خواسته‌های ساکنین این طرح به هیچ وجه سیاسی، جناحی و نظامی و انتظامی نیست، افزود: ساکنین این طرح فقط خواستار تعیین تکلیف طرح هستند.
لغو یا اجرای طرح ۵۵ متری در اختیار شهرداری نیست
داوود تاجران شهردار کلانشهر اراک در میان تجمع‌کنندگان گفت: به منظور تعیین تکلیف طرح با استاندار، معاون عمرانی، اعضای شورا و مسئولان مربوطه مذاکراتی را داشتیم ولی هنوز نتیجه نهایی حاصل نشده است.
تاجران با اشاره به اینکه لغو یا اجرای طرح مراحل خاص خود را دارد که زمان بیشتری را طلب می‌کند، ادامه داد: یک ماه دیگر برای رسیدن به پاسخ نهایی و تعیین تکلیف قطعی زمان نیاز است. وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح در قدرت شهرداری نیست، افزود: شورای عالی معماری و شهرسازی مسئول مستقیم لغو یا اجرای طرح است.
شهردار کلانشهر اراک با اشاره به اینکه در صورت اجرای طرح باید بودجه آن تامین شود، خاطرنشان کرد: لغو طرح ۵۵ متری به نفع شهر اراک نیست.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.