خانه » پیشنهاد سردبیر » پس از خبرگزاری فارس، چند چهره اصولگرا نیز منع حضور احمدی نژاد در انتخابات را تایید کردند/تیر خلاص !

پس از خبرگزاری فارس، چند چهره اصولگرا نیز منع حضور احمدی نژاد در انتخابات را تایید کردند/تیر خلاص !

دوشنبه ۵ مهر ۹۵ شماره ۴۲۵

تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران ۸ ماه دیگر زمان باقیست اما تکاپوی انتخاباتی برخی چهره های سیاسی ایران از مدت ها پیش آغاز شده، از جمله محمود احمدی نژاد رییس جمهوری پیشین که از چندی پیش با انجام سفر های استانی، حضورش در صحنه سیاسی را پررنگ تر کرده است. ولی حالا خبرگزاری فارس با انتشار مطلبی می گوید که رهبر معظم انقلاب به طور صریح محمود احمدی نژاد را از نامزد شدن در انتخابات نهی کرده است. این خبرگزاری ۲۸ شهریور ماه به نقل از مهدی فضائلی مدیر عامل سابق فارس و مشاور فرهنگی سپاه پاسداران نوشته است: «چند روزی است محافل رسانه‌ای و سیاسی گوناگون از جمله کانال های نزدیک به دکتر احمدی نژاد، از ملاقات وی با رهبر انقلاب اسلامی خبر می دهند. دیداری مهم که به‌ درخواست و پیگیری خود او انجام شده اما ظاهرا نتیجه اش خلاف انتظار وی بوده‌ است!» اما احمدی نژاد چه میخواسته که نتیجه این دیدار بر خلاف انتظارش بوده است.

فضائلی گفته است: «هرچند هنوز جزئیات این دیدار که چند هفته قبل انجام شده است منتشر نشده، ولی این مقدار قطعی است که وی با نهی صریح رهبر انقلاب، برای ورود به میدان رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده مواجه شده است! نهیی برخاسته از تدبیر، یعنی لایه‌های زیرین و صفحات پسینی ماجراها را دیدن. نهیی حاکی از شجاعت در بیان آن چیزی که رهبری برای انقلاب و نظام و چه بسا مصالح خود وی لازم دانسته اند. و نهیی که موید قدرت مدیریت برای رهبری انقلاب است.»
مدتی است که احمدی نژاد با سفرهای استانی و همان شیوه خاص پوپولیستی خودش، در میان تکذیب و انکار اطرافیانش فعالیت هایی شبه انتخاباتی را انجام می دهد. اگرچه رییس دولت سابق و یارانش برای این برنامه‌های‌شان دست‌کم در ظاهر اهداف دیگری را بیان می‌کنند و چند ماهی است که عناوینی همچون «تبیین اندیشه‌های امام و رهبری» را دستمایه فعالیت‌های خود قرار داده‌اند اما چه کسی است که این روزها از سودای بازگشت محمود احمدی‌نژاد به پاستور سخن نگوید؟ این روزها دیگر پا را فراتر هم گذاشته‌اند. احمدی‌نژاد در یک سال آینده حلقه مردانش را کامل می‌خواهد و این یعنی تمام ظرفیتی که برایش موجود است. این روزها در دفتر ولنجک جمع‌شان جمع است، از ثمره هاشمی و الهام گرفته تا معاون تازه از زندان برگشته حمید بقایی، محمود احمدی‌نژاد برای همه‌شان با عنوان «رییس‌جمهور سابق » حکم زده است.
این فعالیت ها احمدی نژاد را به یک نگرانی ادامه دار برای کشور تبدیل کرده است. گمانه زنی ها پیرامون مطلب منتشر در خبرگزاری فارس ادامه داشت تا اینکه روز شنبه محمدرضا باهنر دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری و از چهره های اصولگرای کشور با تایید این خبر گفت احمدی نژاد بنا به دلایلی از ورود به انتخابات منع شده است. باهنر گفته است: «مام تلاش خود را می‌کنیم که اصولگرایان به اجماع و جمع بندی برسند.»
همزمان با صحبت های محمدرضا باهنر، که در نشست ماهانه جامعه مهندسین ایران از تشکل های اصولگرای تشکیل دهنده جبهه پیروان خط امام و رهبری بیان شده، حمید رسایی از نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری در مجلس نهم نیز، در شماره جدید هفته نامه ۹ دی تایید کرده به محمود احمدی نژاد «توصیه اکید شده» که ورودش در انتخابات «به مصلحت نیست.»
وی که مدیرمسئولی این نشریه را بر عهده دارد، همچنین گفته است: «برای هفته نامه ۹ دی از منابع موجه و موثق که بعضا از دوستداران و نزدیکان آقای احمدی نژاد نیز هستند، روشن شد که با توجه به شائبه و برداشت انتخاباتی بودن از سفرهای آقای احمدی نژاد و بهره برداری های تفرقه افکنانه ای که غرض ورزان با تلقی ایجاد شده از این سفرها صورت می دهند، ایشان به ترک این سفرها توصیه شده اند.»
این در حالی است که پیش از آن، روح ا… حسینیان از نمایندگان منتسب به جبهه پایداری در مجلس نهم گفته بود گذشته از آنکه اصولگرایان از آقای احمدی نژاد حمایت کنند یا نه، وی از حمایت بخشی «تعیین کننده» از رای دهندگان برخوردار است. آقای حسینیان در اظهارنظرهایی جداگانه، در اواخر اردیبهشت شانس پیروزی محمود احمدی نژاد در انتخابات و امکان تایید صلاحیتش از سوی شورای نگهبان را «صددرصد» دانسته و در اواسط فروردین، تاکید کرده بود که وی «قطعا» باید در انتخابات آینده نامزد شود. در تیرماه گذشته نیز، اسماعیل کوثری از دیگر نمایندگان منتسب به جبهه پایداری در مجلس نهم خبر داده بود که آقای احمدی نژاد «مصمم است» در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ کاندیدا شود.
به نقل از فارس دیدار احمدی نژاد با مقام معظم رهبری دهه اول شهریور ماه انجام شده است. جالب توجه است که پس از این دیدار احمدی نژاد سفر دیگری را به استان گلستان در تاریخ ۲۵ شهریور ماه انجام داد که برخی خبرگزاری ها مانورهای تبلیغاتی بسیاری را روی آن انجام دادند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.