خانه » جدیدترین »  پا به پای سرمایه گذار/ شورای شهر آشتیان خبر داد که بزودی یک مجموعه تولیدی تجهیزات پزشکی در این منطقه آغاز بکار می کند

 پا به پای سرمایه گذار/ شورای شهر آشتیان خبر داد که بزودی یک مجموعه تولیدی تجهیزات پزشکی در این منطقه آغاز بکار می کند

یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۷   شماره ۹۵۸

***

وقایع استان

علی امیدی

***

نشست خبری اعضای شورای شهر آشتیان با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست اعضای شورای شهر آشتیان گزارشی از اقدامات شورا و مشکلات فراروی این شهر را به اطلاع اصحاب رسانه ها رساندند و سپس به سوالات و انتقادات پاسخ دادند. در ادامه به اهم موضوعاتی که رئیس شورای شهر آشتیان در این نشست به آن ها اشاره کرد خواهیم پرداخت: ۱٫ در زمینه اجرای طرح تفصیلی شهر: با توجه به موارد مطرح شده از سوی شورا اینگونه بنظر می رسد که علیرغم پیگیری های شورا و برگزاری جلسات متعدد بدلیل کم کاری های انجام پذیرفته از سالهای قبل و برداشت های نادرست مشاور شهر سازی کارها به کندی پیش می رود که با قول مساعد استاندار مرکزی و نماینده مجلس قرار شد تا سالگرد پیروزی انقلاب این مهم به انجام برسد.
۲٫ ازجمله موانع سر راه رشد منفی جمعیتی لحاظ شده در سرشماری اخیر می باشد که با درنظر گرفتن آمارهای ارگانهای خدمت دهنده این رشد منفی مورد اعتراض مردم و شورا می باشد و اعضای شورا با ارایه آمارهای خدماتی مراجع دیگر نه تنها قائل به رشد منفی نیستند که جمعیت شهری ما رشد مثبت هم داشته که این ایراد در سرشماری شهر وارد است و خود عامل مهمی در رای مشاور داشته که با تلاش های شورا این ایراد سرشماری که بعنوان یه مانع سر راه بوده دست اندرکاران را مجاب به پذیرش نموده، امیدواریم در سرشماری آینده این نقیصه از سوی دست اندرکاران امر رفع گردد چه اینکه با توجه به آمار منتشر شده درحال حاضر شهر محروم از دریافت ارزش افزوده سرانه می باشد این درحالی است که اکنون شهر با جمعیت بیشتر و وجود جمعیت سیال دانشجویان و حوزه ها علمیه دارای شرایط گرفتن ارزش افزوده بیشتر از جمعیت لحاظ شده می باشد.
۳٫ شهرداری به اشتباه درحالی متولی ارایه زمین ارزان قیمت در بین شهروندان می باشد در صورتی که متولی زمین در شهر اداره راه و شهرسازی هست و پیشنهاد گردید راه و شهرسازی با توجه به وظیفه ذاتی خود مبنی بر تقسیم زمین های در اختیار خود حدود پانزده هکتار نسبت به تقسیم و واگذاری این مقدار زمین به جوانان واحد شرایط پیش قدم شده و بخشی از کمبود ها را مرتفع نماید.
۴٫ مجتمع علامه سید جلال الدین با توجه به طولانی شدن روند ساخت آن و صرف هزینه های زیاد هنوز برای تکمیل شدن نیاز به یک میلیارد بودجه دارد که تخصیص این مقدار بودجه از توان شهرستان خارج هست و انتظار مردم و شورا این است که این پروژه بعد از ۱۳ سال با تصویب بودجه مورد نیاز از سوی استاندار و پیگیری حسینی نماینده آشتیان در مجلس به بهره برداری برسد تا مشکل علاقمندان انجمن های فرهنگی شهرستان مرتفع گردد.
۵٫ در زمینه گردشگری نیز اعضای شورا ضمن شمردن مزایا و پتانسیل های شهر آمادگی خود را با اشخاص حقیقی و حقوقی جهت همکاری اعلام نمودند و البته شهرداری محترم جهت قدم اول خانه معتمد را به عنوان متولی طرح بوم گردی متقبل شده که امیدواریم این قدمی برای انجام کارهای بعدی گردد و شورا در زمینه تعریف طرح جامع گردشگری نیز هماهنگی لازم با استان انجام شده است و قرار است بودجه مشاوره طرح از طرف مدیران مربوطه اختصاص داده شود.
۶٫ در مورد عدم سکونت مدیران و بعضا کارکنان اداری غیر بومی هم هرچند مسولیت ساماندهی بر عهده فرماندار بعنوان مقام عالی دولت در شهرستـان می باشد اما اعضای شورا هم بنا به درخواست مردمی پیگیر این مسأله بوده و هستند اما برخی از مشکلات حادث شده در زمینه جذب کادر اداری از سوی برخی مراکز تصمیم گیر استان متاسفانه در برهه ای از زمان جذب نیروی بومی انجام نگرفته یا خیلی کم انجام شده که این امر باعث بوجود آمدن این مشکل شده و شورا به جد دنبال این قضیه از سوی مدیران کل هست که با یک برنامه میان مدت بتوانند آنچه حق شهرستان هست را لحاظ نمایند. البته شورا قائل به بومی گرایی نیست و برای شورا داشتن تفکر توسعه گرا اهمیت دارد.
۷٫ درزمینه حمایت سرمایه گذاران خصوصی در بخش های مختلف شورای شهر این تضمین را به همه می دهند که تا آخرین مرحله پا به پـــای سرمایه گذاران از آنها حمایت نمایند و این نوید را دادند که بزودی مجموعه ای تولیدی در شهر صنعتی در خصوص تجهیزات پزشکی آغاز بکار نمایند.
۸٫ شورای شهر آشتیان جهت اعلام روز آشتیان آمادگی خود را اعلام نمودند و از همه فعالان فرهنگی و اجتماعی درخواست نمودند پیشنهادات خود را به شورا تحویل داده تا مراحل ثبت روزی به نام آشتیان را پیگیری نمایند.
۹٫ بنا به اظهار نظر شورا روز آشتیان بستری خواهد بود برای اطلاع رسانی ظرفیت های شهر در سطح گسترده و همچنین ما به این نتیجه رسیدیم که نام آشتیان مرکز ثقل همه است و همه پای این نام متحد هستند.
۱۰٫ درزمینه کوچک شدن برخی ادارات و بانک ها در سطح شهرستان شورا ضمن انتقاد به مراجع تصمیم گیر استان اظهار نمودند با اتخاذ چنین روش هایی موجب دلسرد شدن مردم و مهاجرت جوانان گردیده و تقاضا داشته به این روند خاتمه داده و بحث کوچک سازی را متوازن در کل استان انجـــــام دهند و کوچک سازی را از مراکز شروع نمایند و شهر های کوچک و کم برخوردار را معاف نمایند تا انگیزه سرمایه گذاری و ماندگاری در شهر های کوچک بیشتر شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.