خانه » جدیدترین » وزیر ورزش استعفا داد/همه راضی، از رفتن گودرزی!

وزیر ورزش استعفا داد/همه راضی، از رفتن گودرزی!

پنجشنبه ۲۹ مهر ۹۵ شماره ۴۴۳

وقایع استان:
سرانجام مجموعه انتقادات وارد شده بر وزیر ورزش منجر به این شد که آقای وزیر از سمت خود استعفا دهد. بحث پرحاشیه و داغ این روزهای محافل ورزشی بویژه در چند ماه اخیر و بعد از برگزاری مراسم المپیک همواره تغییر وزیر ورزش بوده است و حالا در آستانه سفر رییس جمهور به استان خبر رسید که محمود گودرزی استعفا داده است. به گزارش وقایع استان به نقل از قانون تصمیم گیری درباره تغییر وزیر ورزش پیش از المپیک گرفته شده و حتی قطعی بود اما به دلیل حساسیت های این رویداد بزرگ ورزشی تصمیم گرفته می شود که قید تغییر گودرزی زده شود. با توجه به پایان المپیک و اینکه رویداد مهم دیگری در ۸ ماه باقیمانده از دوره دولت یازدهم وجود ندارد، این تصمیم در زمان فعلی عملی می شود. نکته مهم تر این است که در حال حاضر انتقادات فراوانی به عملکرد محمود گودرزی وارد شده و دولت تصمیم دارد تا با برکناری او از پتانسیل وزارت ورزش و جوانان استفاده کرده و محبوبیتش را افزایش دهد. در این میان فراموش نکنید که گودرزی حدود یک ماه پیش در مصاحبه ای اعلام کرده بود که اگر در دولت یازدهم به او پیشنهاد وزارت ورزش داده شود، قبول نمی کند و به این ترتیب انصراف خود را رسانه ای کرد. گودرزی در آن گفت و گوی عجیب دلایل عدم موفقیت خود را در وزارت ورزش و جوانان این گونه تشریح کرد: «بنده از آذرماه سال گذشته یعنی ۹ ماه، یک ریا ل بابت پروژه‌های عمرانی خودم دریافت نکرده‌ام. خب یک مدیر چگونه می‌تواند موفق جلوه کند؟ موقعی که بسازد، توسعه بدهد، فضاها را گسترش بدهد و… من گفته بودم که صندلی های ورزشگاه آزادی را درست کنند و متجاوز از ۲ میلیارد تومان هزینه برداشته که تا به حال یک ریا ل بابت آن نگرفته‌ایم.»
سایت ورزشی ورزش سه درباره دلایل استعفای گودرزی نوشت: محمود گودرزی در حالی امروز از سمت خود در وزارت ورزش و جوانان استعفا داد که به نظر نمی رسد عملکرد وزارت تحت اختیار او دلیل این مساله بوده باشد. بنابر شاخصه ها نتایج در دوره محمود گودرزی در رشته های مختلف و خصوصا محبوب خوب بوده است و از جمله آن می توان به عملکرد موفق سرخابی ها طی دو فصل اخیر اشاره کرد. استقلال و پرسپولیس برخلاف فصول گذشته در دو سال اخیر رقابت پایاپایی در جدول لیگ برتر داشته اند و والیبال نیز به عنوان دیگر رشته محبوب این سال ها، توانست علاوه بر عملکرد مناسب در لیگ جهانی، برای اولین بار جواز حضور در المپیک را دریافت کند. فوتسال ایران نیز توانست برای اولین بار به عنوان سوم جام جهانی دست یابد و این موفقیت را در بسکتبال و کشتی نیز به نوعی دیگر شاهد بودیم. تیم ملی فوتبال ایران نیز شرایط مناسب و فوق العاده ای برای صعود به جام جهانی در اختیار دارد و تمام این اتفاقات باعث می شود تا کارنامه او و وزارت تحت کنترل او مثبت ارزیابی شود.
با این شرایط منتقدان تنها دو عامل را در استعفای محمود گودرزی از وزارت ورزش و جوانان موثر می دانند. محمود گودرزی که به عنوان چهارمین وزیر در راستای حضور در وزارت ورزش در نهایت به این سمت دست یافت در مدت ریاست خود اظهارات عجیبی را در خصوص مسائل مختلف اعلام کرد که با هجمه زیادی همراه شد و در ادامه هجوم هواداران و ورزش دوستان را به صفحه اینستاگرام رسمی حسن روحانی به عنوان رییس جمهور در پی داشت.
او البته در ادامه و از چند وقت قبل با گفتگوهای انتقادی خود از دولت صحبت هایی را مطرح کرد و حتی در این رابطه اعلام کرد در دوره بعدی در وزارت نخواهد بود. این مسائل به نظر می رسد بزرگترین و اصلی ترین دلیل استعفای او از وزارت ورزش را رقم زده باشد.
محمد رویانیان پس از انتشار خبر استعفای وزیر به رسانه ها گفت: گودرزی ظلم زیادی در حق من کرد.
مدیرعامل اسبق پرسپولیس افزود:وزیر ورزش باید دافعه وجاذبه داشته باشد،مخالفانش را لت وپارنکند، من گودرزی رانفرین نکردم اما نتوانستم با او کنار بیایم.
فتح ا… زاده مدیرعامل سابق باشگاه استقلال هم در این باره گفت: گودرزی وزارت ورزش را ویرانه تحویل داد.مشاوره‌های چاپلوسانه و ناپخته گودرزی را زمین زد، حد و قواره محمود گودرزی وزارت ورزش نبود!
درخصوص گمانه زنی ها برای جانشینی وزیر خبر جالبی هم روز گذشته منتشر شد. خبر رسید که فرزند مرتضی بانک از مشاوران و نزدیکان روحانی جایگزین وزیر ورزش خواهد شد. در حالی برخی رسانه در این مورد گمانه زنی هایی کردند که فرزند بانک این اخبار را تکذیب کرد. فرزند مرتضی بانک در گفت و گو با بانک ورزش درباره این خبر افزود: چنین خبری صحت ندارد و هیچ صحبتی با پدر من درباره وزارت ورزش نشده است. گزینه های زیادی برای وزارت ورزش مطرح شده از جمله برخی منابع نزدیک به دولت «مونسان» مدیرعامل فعلی منطقه‌آزاد کیش را یکی از گزینه های اصلی وزارت ورزش می دانند. او اینک عضو هیات مدیره پرسپولیس هست.
اما در کنار این خبرها، خوشحالی مردم از استعفای آقای وزیر جالب توجه بود. برخی از کاربران اینستاگرامی به صفحه حسن روحانی رفته و از او برای این کار تشکر کرده اند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.