خانه » جدیدترین » نمایشگاهی که به اندازه صنایع استان نبود

نمایشگاهی که به اندازه صنایع استان نبود

شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴     شماره ۳۱۸

سرمقاله- نیره یوسفی راد:

نهمین نمایشگاه صنعت و معدن استان مرکزی با حضور ۶۰ شرکت صنعتی استان با هدف معرفی توانمندی های صنعتی و معدنی استان در فضایی به مساحت ۵ هزار متر مربع و با حضور استانهای کشوربرگزار شده تا علاقمندان این بخش را بیش از گذشته با توانمندی های استان مرکزی آشنا کنند. استان مرکزی قطب چهارم صنعت کشور است و دارای بیش از دو هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی است که تعدادی از این واحدها در رده صنایع بزرگ و بخشی جزو صنایع کوچک و متوسط هستند، و برگزاری این نمایشگاهها فرصتی برای نشان دادن توانمندی هاست که علاوه بر آگاه کردن مردم می تواند زمینه های فروش محصولات را فراهم کند و طرح های جدید را جذب صنایع کند. اگر چه این نمایشگاه مثل هرسال افتتاحیه گرمی با حضور مسئولین و خبرنگاران برگزار شد، اما در روزهای بعد، از آن شور اولیه خبری نبود و جای خالی برخی برنامه های ویژه برای بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان در نمایشگاه خالی بود و گویا با توجه به شرایط کنونی نمایشگاه به نظر می رسد که رایزنی مفید و موثر با صنایع برای شرکت در نمایشگاه صورت نگرفته است و جای خالی بسیاری از برندهای معتبر استان دیده می شود و انتظاراتی که از نمایشگاه می رفت در حد و اندازه های صنعت و توان صنعتی آن نبود و این نمایشگاه شایسته مرکز استانی که دارای ظرفیت های صنعتی بالا چون آلومینیوم سازی و ماشین سازی، پتروشیمی و پالایشگاه می باشد، نبود و متاسفانه استقبال خوبی از نمایشگاه صورت نگرفته است و بسیاری از شرکت ها و صنایع برند خود استان نیز در این نمایشگاه حضور نیافتند.
و اکنون پس از برگزاری این نمایشگاه و استقبال کم واحد های تولیدی خارجی و داخلی و حتی خود استان برای حضور در نمایشگاه می توان به جرات گفت این شهر فقط ظاهری صنعتی دارد و در عمل به نظر می آید که واحدهای صنعتی استان حتی آن واحدهای بزرگ نیز تعطیل هستند. استان مرکزی قطب صنعت کشور است و این ویژگی همه ساله منجر به برپایی نمایشگاه می شود و این فرصتی برای صنعت استان مرکزی است تا توان خود را به دیگر استان ها و بازارهای هدف معرفی کند. اگر چه یک نقطه قوت این نمایشگاه بازدید برخی از هیات های اقتصادی خارجی بود اما با توجه به عدم حضور صنایع بعید است این بازدید ها خروجی چندانی داشته باشد و تنهایک سیر و سیاحتی بیش نیست.
ولی شاید همین روتین برگزار شدن هر ساله این نمایشگاه توسط تنها عده ای افراد محدود و یا استفاده نبردن از خلاقیت و افکار و ایده های جدید باعث رکود هر ساله این نمایشگاه و از رونق افتادن این رویداد مهم صنعتی شده است و شاید تنها با تنظیم یک برنامه های دقیق و مدیریتی قوی و کارآمد و یا تبلیغات حرفه ای و طراحی مناسب غرفه ها بتوان در برگزاری این رویداد تغییری ایجاد و زمینه استقبال را به خوبی فراهم کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.