خانه » پیشنهاد سردبیر » فهرست ۱۰ کشور با بالاترین نرخ جرم و جنایت

فهرست ۱۰ کشور با بالاترین نرخ جرم و جنایت

یکشنبه ۲۳ آبان ۹۵ شماره ۴۶۳

گروه ترجمه- روشنک مشتاق
۱۰- افغانستان
تروریسم، جنایات علیه دولت ، آدم ربایی ، فساد، پول شویی و مهم ترین جرم در افغانستان قاچاق مواد مخدر است. کشور افغانستان منبع عظیم مواد مخدر است و این کشور تولیدکننده حدود ۹۰٪ از محصول مواد مخدر برای صادرات به مصرف کنندگان در سراسر جهان است. ستیزه جویی یکی دیگر از جرایم مهم در کشور افغانستان است. بزرگترین مجازات برای خاطیان در کشور افغانستان اعدام بوده است که موفقیت چندانی در کنترل جرم نداشته است.
۹- ترینیداد و توباگو
جمهوری ترینیداد و توباگو کشوری متشکل از دو جزیره در دریای کارائیب واقع در شمال آمریکای جنوبی است. پایتخت آن پرت آو اسپاین است.
مساحت این کشور ۵۱۲۸ کیلومتر مربع است. این مستعمره سابق اسپانیا پر از قاتلان باند و تروریسم است که در هر گوشه و و کنار این کشور وجود دارند. این کشور در سال ۲۰۰۸ میلادی دارای ۵۲۹ قتل در کشور است. مافیای مواد مخدر، آدم ربایی ، سرقت و ضرب و جرح در میان دیگر جرایم به طرز چشمگیری در این کشور در حال افزایش است.
۸- گواتمالا
گواتمالا کشوری در آمریکای مرکزی و هم مرز مکزیک ، السالوادور و هندوراس است که این کشور بسیار غنی در فقر و جنایت است.
در سال ۲۰۰۹ حداقل ۲۵ قتل در هر هفته تنها در شهرستان پایتخت این کشور ثبت شده است. ناآرامی های مدنی مادر همه جنایات در این کشور است که این جنایت موجب پرورش قتل ، سرقت، قاچاق انسان، قاچاق اسلحه و مواد مخدر می شود.
۷- مالدیو
جمهوری مالدیو کشور جزیره ای در آسیای جنوبی است که به علت داشتن زنجیره ای از جزایر متعدد معروف است. رشوه، تقلب و مصرف موادمخدر از جمله مهم ترین جرایم در این کشور است. سرقت و قتل نیز به طور فزاینده در مالدیو در حال گسترش است.
۶- نیجریه
این کشور پرجمعیت ترین کشور آفریقا است و این کشور از غرب با بنین، از شرق با چاد و کامرون و از شمال با نیجر همسایه‌است. فساد، قاچاق انسان، خرید و فروش غیرقانونی اسلحه، جنایات مدنی، ( سرقت، تجاوز ، تقلب ، اخاذی، آدم ربایی و غیره) ، مواد مخدر ( هروئین، کوکائین ) از جمله عمده ترین جنایات در نیجریه است. یکی دیگر از جرایم تروریسم است که این جرم هم به میزان بالایی وجود دارد.این کشور توسط ذخایر غنی نفت و منابع طبیعی می تواند از افتادن به زمین تاریک وجرم و جنایت نجات پیدا کند.
۵- آفریقای جنوبی
فعالیت های جنایی مهم ترین آسیب اجتماعی این کشور بعد از ویروس ایدز است. فقر و بیکاری در میان دلایل اصلی گرایش مردم به جنایت قرار دارند. قتل به عنوان مهم ترین جرم در کشور با تخمین بیش از ۵۰ نفر به صورت روزانه است و بعد از آن تقلب در اعتبارات بانکی ، تجاوز به عنف و ربودن خودرو از جمله مهم ترین جنایات در این کشور است.
۴- کنیا
جمهوری کنیا با داشتن زمینی به مساحت ۵۸۱۳۰۹ کیلومتر مربع با تانزانیا، اوگاندا ، سومالی ، سودان جنوبی و اتیوپی مرز مشترک دارد.این کشور به علت گردشگری ، اقتصاد رو به رشد ، انرژی، صنایع، و منابع طبیعی مانند نفت شهرت دارد. اما این تصویر به علت وجود تروریسم، سرقت خودرو و کالا ، آدم ربایی، فساد و مصرف مواد مخدر در حال خدشه دار شدن است.
۳- پاپوآ گینهٔ نو
دولت مستقل پاپوآ گینهٔ نو کشوری واقع در اقیانوس آرام و قاره اقیانوسیه، شمال استرالیا و شرق اندونزی است. این کشوریکی از متنوع ترین کشورهای جهان با بیش از ۸۰۰ زبان مختلف با حدود هفت میلیون نفر جمعیت است. میزان جنایت در این کشور بالا و انواع مختلف جنایت در این کشور رواج دارد . از جمله مهم ترین این جنایات می توان به قاچاق انسان ، بهره کشی جنسی ، ربودن خودرو ، خرید و فروش مواد مخدر و قاچاق اشاره کرد که این جنایت ها جز مهم ترین جنایات مندرج در اقیانوسیه هستند.
۲- ونزوئلا
این کشور با جمعیت حدود ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر و مساحت ۳۵۳۸۴۱ کیلومتر مربع، با ۲۳ ایالت امریکای جنوبی و آمریکای لاتین به عنوان ونزوئلا شناخته می شود. این کشورعلاوه بر ذخایر غنی نفت ، محصولات کشاورزی و کالاهایی مانند کاکائو، قهوه و از لحاظ حرفه های مربوط به مسائل جنایی مشهور است. قاچاق مواد مخدر ، قتل ، فساد و قاچاق انسان جز موضوعات عادی در سطح کشور است. در این کشور در هر دقیقه ۲۱ قربانی قتل وجود دارد.
۱- جنوب سودان
جنوب سودان از سال ۲۰۱۱ با همه پرسی به یک کشور مستقل تبدیل شده است. جنایات جنگی ، قتل ، آدم ربایی و برده داری جنسی ، تجاوز و خشونت های قومی جز جرایم اصلی در این کشور است. جنایت جنگی مهمترین جنایت در این کشوراست هرچند که می توان گفت همه جرایم در این کشور میزان بالایی دارند.
فهرست ۵ کشور توسعه یافته با بالاترین نرخ جرم و جنایت

کشور تعداد جزم
امریکا ۱۱۸۷۷۲۱۸
انگیس ۶۵۲۳۷۰۶
آلمان ۶۵۰۷۳۹۴
فرانسه ۳۷۷۱۸۵۰
روسیه ۲۹۵۲۳۷۰

در امریکا نرخ جرم و جنایت در دوره های مختلف تاریخی متفاوت است و نوع جرم بسیار متنوع است.نرخ جرم در امریکا از سال ۱۹۶۳ افزایش پیدا کرد و در بین ۱۹۷۰ تا ۱۹۹۰ به اوج خود رسید و از آن زمان به بعد کاهش یافت. نرخ جرم امروزه به اندازه سال های دهه ۶۰ است.
انگلستان در رتبه دوم جرم خیز ترین کشورهای توسعه یافته قرار دارد و این کشور اولین کشور جرم خیز اروپا است.
کشور آلمان با اختلاف کمی در رتبه سوم جرم خیزترین کشورهای توسعه یافته قرار دارد و بعد از آن فرانسه با اختلاف زیاد می باشد و کشور روسیه در رتبه پنجم قرار گرفته است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.