خانه » پیشنهاد سردبیر » رییس سازمان بسیج مستضعفین از شرکت هپکو بازدید کرد/واسطه گری سردار

رییس سازمان بسیج مستضعفین از شرکت هپکو بازدید کرد/واسطه گری سردار

پنجشنبه ۶ آبان ۹۵ شماره ۴۴۹

علی امیدی-وقایع استان:

دو روز پس از سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان، سردار محمدرضا نقدی در سفری دو روزه به استان وارد شهرستان اراک شد. سردار نقدی سردار رییس سازمان بسیج مستضعفین و رییس پیشین سازمان حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی متولد شهر نجف عراق و از فرماندهان سپاه پاسداران است.
سردار نقدی در سخنان اخیرش بیشتر در باب اقتصاد و خود کفایی کشور در صورت دشمنی با آمریکا گفته است. وی معتقد است برای اینکه جوانان بتوانند در برابر حربه‌های دشمنان مقاومت کرده و راه انقلاب را ادامه دهند باید ارتباط با مسجد را برقرار کنند، به خودسازی بپردازند و از حلقه‌های صالحین که از اصلی‌ترین مسائل در تربیت روحی و معنوی است، استفاده کنند. نقدی در حوزه اقتصاد همواره تاکید می کند: اگر شعار مرگ بر آمریکا را در عرصه اقتصادی پیاده کنیم بر روی پای خود خواهیم ایستاد و اشتغال و خودکفایی حاصل خواهد شد. نقدی در سفر خود به استان که جنبه اقتصادی هم دارد بار دیگر از رابطه اقتصاد، دشمنان و خودکفایی گفت.
وضعیتی که امروز در هپکو مشاهده کردم وضعیت خوبی نبود
محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در بازدید از شرکت هپکو با بیان اینکه این شرکت نقش پررنگی در دوران دفاع مقدس داشته است گفت: هپکو امروز باید در اقتصاد کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی نقش‌آفرین باشد، وضعیتی که امروز در این شرکت مشاهده کردم وضعیت خوبی نبود و امید است بتوانیم درد دل‌ها، پیشنهادات و راهکارهای علمی که متخصصان این شرکت در راستای رفع مشکلات موجود بیان می‌کنند را به گوش مسئولان برسانیم.
سردار نقدی روز گذشته در سفر به استان در جریان بازدید از شرکت هپکو بیان کرد: هدف بازدید از شرکت هپکو آشنایی با مشکلات و موانع موجود در مسیر حرکت این صنعت و انتقال آن به صورت صحیح به مسئولان و شنیدن راهکارهای مورد نظر صاحبان صنایع در راستای رفع موانع و انتقال آنها به مسئولان در جلسات مختلف است و امیدواریم بتوانیم در راستای رفع موانع نقش واسطه را بین کارگران و صنعتگران با دولت ایفا کنیم.
وی اظهار داشت: قطعا رفع مشکلات موجود نیازمند اقدامات دو طرفه است و حتما دولت و صنعتگران باید هر دو اقداماتی را انجام دهند تا صنعت کشور از رکود خارج شود.
رییس سازمان بسیج مستضعفین در خصوص حمایت‌های این سازمان از تولیدکنندگان گفت: حمایت‌های سازمان بیشتر در حوزه صنایع تبدیلی، صنایع خانگی ، صنایع کوچک مردمی و کارگاه‌های کوچک خانگی فعال است، البته با توجه به صنایع کوچک موجود، گروه‌های کوچک جهادی امسال در بسیج راه‌اندازی شد و همانطور که پزشکان بسیجی در مناطق دوردست و محروم بدون هزینه خدمت‌رسانی می‌ کنند و این اقدام سالهاست که در حوزه بسیج پزشکی جا افتاده است، امسال در حوزه مهندسین صنعتی چنین اقداماتی آغاز شد و کلینیک‌هایی در رابطه با بررسی مشکلات صنایع راه اندازی شد.
نقدی ابراز داشت: در این بخش گروه‌های جهادی صنعتی برای بازدید از صنایع و پایش آنها و ارائه نسخه علمی برای خروج یک صنعت از رکود اقدام می‌کنند. از آنجاکه ارائه چنین نسخه‌ای کاری پیچیده و کاملا علمی است ، متخصصان بسیجی عضو این گروه‌ها در این حوزه آموزش دیده و سازماندهی شده‌اند.
وی افزود: گروه های جهادی صنعتی کارخانه به کارخانه را پایش می‌کنند و در صورتی که مدیران صنایع نسخه‌هایی را که به علاج صنعت خواهد انجامید و در سطح مدیریت شرکت قابل اجراست را به صنعتگران ارائه می دهند. در مواردی نیز که باید بین صنعت و بانک یا میان صنعت و مدیران اداری برای رفع مشکلات وساطت انجام شود، در این حوزه اقدام می کنند و در مواردی که صرفا باید موضوع و نتیجه پایش به دولت گزارش داده شود، در این حوزه اقدام خواهند کرد.
نقدی: یک بسیجی حقیقی کسی است که جریان شناسی حق و باطل را بداند
سردار نقدی در ادامه برنامه های خود در اراک، در جمع اعضای شورا و فرماندهان پایگاه های بسیج استان حضور یافته و گفت: این تصور که تعامل با غرب باعث پیشرفت کشور می شود تفکر غلطی است و ما را در همه زمینه ها نه تنها به پیشرفت نمی رساند، بلکه عقب می اندازد.
وی افزود: وقتی گفتیم که سال ۲۰۲۵ دیگر اسرائیلی وجود نخواهد داشت همه گفتند که رویا می بینید و این اتفاق نمی افتد اما همانطور که بیروت از دست اسرائیل بیرون آمد و عراق نیز از شر صدام آمریکایی رهایی یافت، نابودی اسرائیل هم محقق خواهد شد.
رییس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: امروز دشمن از اقتدار جمهوری اسلامی وحشت زده است و مشغول بررسی، تحلیل و آینده پژوهی روندهای کنونی است تا بداند در آینده چه چیزی محقق می شود.
نقدی اظهار داشت: مردم دنیا امروز مجذوب قدرت جمهوری اسلامی شده اند و اقتدار، ایستادگی، مقاومت و امنیت جمهوری اسلامی در برابر استکبار جهانی، برای آنها تحسین برانگیز است.
وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی هر سال متوسط طول عمر در کشور شش ماه افزایش پیدا کرده و در سایر مولفه های اقتصادی، صنعتی نیز رشد داشته به طوری که امروز کشورمان چهارمین کشور از نظر تعداد مهندسین فنی در جهان است.
نقدی ادامه داد: دشمن در حال حاضر تلاش دارد ما را به تصور اشتباه بیاندازد تا به مسیر و هدف خود شک کنیم و در پی آن است که کوچکترین و بی اهمیت ترین مسائل را بزرگ و برجسته کند تا به اهداف خود برسد.
رییس سازمان بسیج مستضعفین به خصوصیات یک بسیجی واقعی اشاره کرد و گفت: یک بسیجی حقیقی کسی است که جریان شناسی حق و باطل را بداند، نسبت به قرآن و اسلام و احکام آن شناخت کامل و حضور موثر در فعالیت های این حوزه داشته باشد.
نقدی افزود: هم اکنون در کشور ۱۲۰ هزار مجمع بسیجیان در اقشار مختلف داریم که این مجامع بسیج باید فعال بوده و تولید فکر داشته باشند. در راستای حمایت از برنامه های مجامع بسیج در سطح کشور، امسال ۶۰۰میلیارد ریا ل بودجه اختصاص یافته، بنابراین مجامع بسیج باید برای رفع مشکلات و ارائه برنامه ها در حوزه خود بیشتر فعال شوند.
سردار نقدی در ادامه سفر دو روزه خود به استان امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان شرکت خواهد نمود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.