خانه » جدیدترین » رییس خانه صنعت و معدن استان در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن در استان مطرح کرد:/ رونق تولید و بهبودی وضعیت صنعت در گرو تدوین سیاست های حمایتی از سرمایه گذاری است

رییس خانه صنعت و معدن استان در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن در استان مطرح کرد:/ رونق تولید و بهبودی وضعیت صنعت در گرو تدوین سیاست های حمایتی از سرمایه گذاری است

شنبه ۱۷ تیر ۹۶ شماره ۶۲۴
مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن در استان به رسم هر ساله در اراک برگزار شد. در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نظام بانکی بایستی در خدمت رونق صنعت و رشد اقتصاد کشور باشد و به نحوی عمل نکند که موجب آسیب به تولید داخلی و صادرات شود. آیت الله دری نجف آبادی افزود: نظام بانکی در رونق بخشی به اقتصاد و تولید مملکت باید کمک کند و با یاری تولید کنندگان وارد میدان شود و دولت و مجلس باید به منظور افزایش همکاری بانک ها با واحدهای صنعتی و صنعت گران تصمیمات جدی اتخاذ کنند. دری نجف آبادی بیان کرد: نظام بانکی کشور باید به بخش اقتصاد خدمت کند نه اینکه شرایطی به وجود بیاید که موجب فلج شدن صنعت و صنعتگران و در نهایت صادرات شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگر از سخنان خود خاطر نشان ساخت: باید در کشور صنایع مادر و صنایع استراتژیک تقسیم بندی شده، براساس آمایش سرزمین ظرفیت ها و پتانسیل های صنعتی و نیازهای آن ها مشخص شده و سپس برمبنای این اطلاعات نسبت به رفع مشکلات و راه اندازی صنایع اقدام شود. دری نجف آبادی گفت: استان مرکزی از جمله استان هایی است که با داشتن سه هزار واحد صنعتی و به عنوان قطب چهارم صنعت کشور از پتانسیل های بالایی در زمینه صنعت برخوردار است که به این استان صنعتی باید توجه ویژه ای صورت گیرد.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران نیز در این مراسم بیان داشت: امروز بدهی های سنگین بانکی توان حرکت صنایع در مسیر رونق را گرفته که برون رفت از این مشکل نیازمند تجدیدنظر جدی و اصلاح روندهای مربوطه است. سید عبدالوهاب سهل آبادی اظهار داشت: خانه صنعت و معدن ایران به دنبال این است تا بتواند بخشی از مسایل و مشکلات جامعه هشتاد هزار واحدی صنعت و معدن کشور را تا جایی که ممکن است برطرف کند.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به اینکه سود بانکی سنگین قامت واحدهای صنعتی را خم کرده، بیان کرد: اگر در کشور ایجاد اشتغال و افزایش تولید می خواهیم بایستی بهره های بیست و چند درصدی تسهیلات بانکی که در واقع با دریافت جریمه های تاخیر بسیار بیشتر از این مبلغ هستند را اصلاح کنیم.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان نیز در ادامه گفت: رونق تولید در گرو تدوین سیاست های حمایتی از سرمایه گذاری است تا زمینه بهبود وضعیت صنعت فراهم شود.
عماد مردانی اظهار داشت: سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بهترین موقعیت برای ایجاد وفاق ملی و همسو شدن برای دست یابی به اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی در مسیر حفظ و حمایت از تولید ملی است. رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: رویکرد خانه صنعت، معدن و تجارت بر این است که علاوه بر گسترش تکنولوژی روز و رفع مشکلات پیش روی صنعتگران، به دور از هرگونه جناح بندی های سیاسی، بستر مناسب برای بهبود فضای کسب و کار در فعالیت های اقتصادی ایجاد شود. وی ادامه داد: در همین راستا با اعتماد به توان و شایستگی ها و با بهره گیری از تجربه بخش صنعت و معدن بایستی بتوانیم بار دیگر ظهور توانایی های خویش را در مسیر اعتلای میهن عزیز، ایران اسلامی به منصه ظهور برسانیم.
مردانی خاطرنشان ساخت: مسئولین و مدیران دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز بایستی با درک بهتر از واقعیت های اقتصادی کشور و مشکلات فعالان صنعتی و معدنی، با این بخش مواجه شوند و با اتخاذ تصمیمات شایسته و به موقع، از توقف تولید و ورشکستگی صنعتگران و معدنکاران ممانعت کنند. رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: استان مرکزی در زمره استان های مستعد توسعه صنعتی و همچنین از استان های برخوردار از منابع معدنی ارزشمند و صنایع پایه و مادر در کشور است که باید به نحو مطلوب از این ظرفیت ها بهره گیری کنیم. وی اضافه کرد: به رغم فشارهای ناشی از تحریم های بین المللی و معضلات بازار سرمایه و ارز در سالیان گذشته، هم اکنون کشور شاهد رشد صعودی جذب سرمایه گذاری صنعتی و معدنی و افزایش صادرات است. رییس خانه صنعت استان تصریح کرد: بدون شک با ترسیم سیاست های حمایتی از سرمایه گذاران بخش صنعت می توان این استان را به نمونه ای کم نظیر در خاورمیانه تبدیل کرد که انتظار داریم مسئولان استان به این مهم توجه داشته باشند و این پتانسیل عظیم را برای بهبود وضعیت اقتصادی مورد توجه قرار دهند
در این مراسم از آیت الله دری نجف آبادی به عنوان حامی صنعت تقدیر شده و تفاهم نامه همکاری میان خانم مرعشی مدیر عامل موسسه زنجیره امید و عماد مردانی رییس خانه صنعت و معدن استان مرکزی که به دنبال آن درمان فرزندان زیر هجده سال محروم توسط پزشکان ایرانی و فرانسوی در تهران به صورت رایگان صورت خواهد گرفت، به امضا طرفیت رسید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.