خانه » جدیدترین » رونمایی از چهاردهمین رپرتوار تخصصی آموزشگاه رسمی تئاتر آبان اراک

رونمایی از چهاردهمین رپرتوار تخصصی آموزشگاه رسمی تئاتر آبان اراک

شنبه ۴ شهریور ۹۶    شماره ۶۶۴

سحر یاری: در آخرین پنجشنبه مردادماه سال جاری آموزشگاه تئاتر آبان که حالا قریب به سه سال از عمرش می گذرد و تـــا کنون رپــرتوارهای پیوسته ای را در جهت آموزش، معرفی و فرهنگ سازی تئاتر جهان در اراک انجام داده است با رونمایی از چهاردهمین رپرتوار تخصصی خود آثاری را در بخشهای؛ تئاتر فرانسه، تئاتر انگلستان، تئاتر روسیه، تئاتر اسپانیا و تئاتر ایران به اجرا گذاشت.
آرش زرنیخی مدیرمسئول آبان در گفتگو با وقایع استان گفت: ۲۵ مرداد تولد یکسالگی اعطای نشان درجه دو
علمی آموزشی به آموزشگاه تئاتر آبان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد بود، به همین بهانه و با یک روز فاصله رپرتوار چهاردهم را رونمایی کردیم.
وی ادامه داد: همچنین به دو مناسبت یعنی سالروز توضیح فرمان مشروطه و روز خبرنگار در این ماه اثری از نمایشنامه نویس و روزنامه نگار صدر مشروطه مرتضی قلی خان مویدالممالک فکری در دستور کار رپرتوار چهاردهم قرار گرفت که اجرای آن را به پاس همه همکاری های صمیمانه روزنامه وقایع استان مرکزی با افتخار به خانواده روزنامه وقایع تقدیم می کنم.
همچنین زرنیخی در ادامه گفتگو از خالی بودن جای بخش تئاتر کلاسیک یونان که یکی از بخش های همیشگی رپرتوار های آبان بوده خبر داد و گفت: به دلیل ترافیک اجراها و آماده نبودن بخش تئاتر یونان به زودی اولین اثر از پانزدهمین رپرتوار تخصصی آبان را در بخش تئاتر کلاسیک یونان رونمایی و اجرا می کنیم. در چهاردهمین رپرتوار تخصصی تئاتر آبان به اهتمام آرش زرنیخی اجرا و مرور شد.
در بخش تئاتر اسپانیا: نمایش «یرما»، اثر فدریکو گارسیا لورکا، ترجمه احمد شاملو، نشر چشمه
با بازی نسترن قدری، مونا حیدری و دکتر عارف زارعی/ «خانه برناردا آلبا»، اثر فدریکو گارسیا لورکا، ترجمه احمد شاملو، نشر چشمه با بازی شهرزاد حیدری، گلشید محمدی، مهلا احمدی
در بخش تئاتر فرانسه: «مجلس رقص جلادان»، اثر آندره رانسن، ترجمه داریوش مودبیان، نشر قاب
با بازی فاطمه (ارغوان) نجفی، سمانه سلیمانی، سارا صادقی، مارال کاظمی
در بخش تئاتر روسیه: «مرغ دریایی»، اثر آنتوان چخوف، ترجمه سروژ استپانیان، نشر طوس با بازی رضا خلیل آبادی، حسن میر احمدی و شهرزاد حیدری/ «بازیگر تراژدی علیرغم میل خود»، اثر آنتوان چخوف ، ترجمه سروژ استپانیان، انتشارات طوس با بازی محمد سوخته زار
در بخش تئاتر ایران: «سرگذشت یک روزنامه نگار»، اثر مرتضی قلی خان موید الممالک فکری، نشر نیلا
با بازی مهدی غلامی، حسین روحانی، سالار کرمی و مهدی کوچک
در بخش تئاتر انگلستان: «خاکستر به خاکستر» اثرهارولد پینتر، ترجمه شعله آذر، نشر نیلا، با بازی مهزیار علی پور

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.