خانه » پیشنهاد سردبیر » حضور استاندار سابق در شورای اداری استان مرکزی /دی ماه حساس امسال

حضور استاندار سابق در شورای اداری استان مرکزی /دی ماه حساس امسال

پنجشنبه۱ مهر ۹۵ شماره ۴۲۲
وقایع استان- عباس لعل بار:
جلسه شورای اداری استان با حضور قائم مقام وزیر کشور برگزار شد. محمدحسین مقیمی استاندار سابق استان مرکزی که در یکسال اخیر به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور در وزارتخانه مشغول بکار بود و مدتی است که به قائم مقامی وزیر کشور منصوب شده ، این هفته برای برگزاری جلسه با فرمانداران و بخشداران استان و همچنین شرکت در جلسه شورای اداری استان به اراک آمد. مقیمی در جلسه خود با فرمانداران در رابطه با بحث اقتصاد مقاومتی، تکریم ارباب رجوع و در نهایت انتخابات سال ۹۶ به بحث و تبادل نظر پرداختند.
مقیمی در حاشیه جلسه شورای اداری در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص انتخابات سال آینده گفت: انتخابات سال ۹۶ را پیش رو داریم و بخشداران مهم‌ترین وظیفه را در این زمینه برعهده دارند. انتخابات از آغاز دی‌ماه وارد مرحله حساس خود می‌شود. از اواخر آذرماه وارد فضای اجرایی انتخابات می‌شویم، در حال حاضر مقدمات را فراهم کرده و نیازمندی‌ها را تامین می‌کنیم.
قائم مقام وزیر کشور افزود: هیچ داوطلبی نمی‌تواند با تبلیغات زود هنگام وارد تبلیغات انتخابات شده و اگر اقدام به چنین کاری کند خلاف قانون عمل کرده و طبق قانون با متخلف برخورد می‌شود.
مقیمی در جلسه شورای اداری استان، به عملکرد دولت در سه سال اخیر پرداخت و گفت: دولت طی سه سال اخیر در حوزه های مختلف گام های موثر برداشته که نادیده گرفتن این تحولات دور از انصاف است.
استاندار سابق مرکزی به دستاوردهای سیاست خارجه دولت اشاره و افزود: دولت در سیاست خارجی با برجام کاری کرد که دنیا ما را به عنوان کشور دارای انرژی هسته ای پذیرفت. اینکه انتظار داشته باشیم با برجام همه مشکلات کشور حل شود، غلط است ولی برجام سبب شد راه برای پیشرفت باز شده و معاملات اجباری با کشورهای خارجی به معاملات اختیاری تبدیل شود.
وی در ادامه به قانونمداری دولت هم اشاره کرد و گفت: دولت تکالیفی بر عهده دارد و براساس قانون به طور شایسته در چارچوب سیاست های نظام و مصوبات مجلس شورای اسلامی حرکت می کند و احترام به قانون و اجرای قوانین سر لوحه کار دولت است. این دولت می تواند ادعا کند که در زمینه مصوبات تطبیقی با مجلس نسبت به دولت های گذشته کمترین مغایرت را دارد.
مقیمی به حوزه بهداشت و درمان هم اشاره کرد: در حوزه سلامت ۱۱هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و هزینه های درمانی از ۷۰درصد به هفت درصد برای شهروندان و سه درصد برای روستاییان درنظر گفته شد که این روند با هدف ارتقای حوزه سلامت ادامه دارد. وی با تاکید به اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی با قدرت وارد شده و استانداران در حوزه ماموریت خود به خوبی این مهم را دنبال می کنند.
مقیمی در خصوص افزایش اختیارات استانداران که مدتی پیش توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد، گفت: گسترش دایره اختیارات استانداران، اقدامی کلیدی از سوی دولت به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است. وی افزود: در نشست مشترک هیات دولت با استانداران حدود ۱۴۰ عنوان از سوی استانداران به عنوان تکالیف قابل واگذاری منطقه ای مطرح شد که در نهایت با ۱۰۰ اختیار ویژه برای مدیران ارشد استانی موافقت شد. مقیمی ادامه داد: این موضوع حرکتی مهم در حوزه واگذاری تصدی به استان ها بود و به عنوان تصمیم کلیدی راه را برای طی مراحل اقتصاد مقاومتی و تحقق ۲۴ ماده اساسی این راهبرد کلان هموارتر کرد.
قائم مقام وزیر کشور به وضعیت معیشتی مردم هم اشاره کرد: توجه به مسائل معیشتی و ساماندهی اقتصادی از تکالیف مهم و سنگین دولت است ولی بیرون آوردن کشور از شرایط وخیم اقتصادی تنها تکلیف دولت نیست بلکه دولتمردان در تمامی سطوح می کوشند تا اهداف سند چشم انداز توسعه نظام را محقق کنند و جبران کننده عقب ماندگی ها در این بخش باشند.
محمدحسین مقیمی در پایان سخنانش به انتخابات سال آینده و اهمیت آن اشاره نمود و افزود: سلامت انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفند ماه سال ۹۴ ، سندی در بهبود فضای سیاسی جامعه است و این انتخابات در نهایت آرامش و با مشارکت بالا انجام شد و تمامی سلایق سیاسی هم دیدگاه هایشان را مطرح کردند و هم بر سلامت انتخابات تاکید کردند. ملاک برای انتخابات پیش رو تکیه بر قانونمداری، صیانت از رای مردم به عنوان حق الناس و رعایت اصل بی طرفی است و وزارت کشور با حساسیت این سه اصل را دنبال می کند. استاندار مرکزی در جلسه شورای اداری استان به تخریب های اخیر دولت اشاره نموده و تاکید می کند: دولت با نقد سازنده موافق است و از آن استقبال می کند اما، تکلیف اصحاب تخریب و جدل که کمر برای ضربه زدن به وحدت و انسجام و دستاوردهای نظام بسته اند، مشخص است و در راستا باید پیرو منش، اخلاق و رفتار بزرگان دین باشیم.هیچ دولتی نمی تواند مدعی باشد که منتقد ندارد اما انتقادی که با ارایه راه حل همراه باشد اثرگذار است و با تخریب که در سیاست و دین محلی از اعراب ندارد ، تنها شارلاتانیسم سیاسی شکل می گیرد.
زمانی قمی همچنین گفت: در استان مرکزی سرمایه گذاری داخلی و خارجی رو به رشد است و برای استفاده از ظرفیت های موجود در استان برنامه ریزی شده که در این ارتباط می توان به احداث نیروگاه سیکل ترکیبی در ساوه و پالایشگاه پلاسمای خون در زرندیه و احداث یک کارخانه تراکتور سازی با سرمایه گذاری خارجی در استان اشاره کرد. این سرمایه گذاری ها نقش مهم و موثری در رونق تولید و اقتصاد دارد به طور مثال با راه اندازی پالایشگاه پلاسمای خون زرندیه سالانه از خروج ۲۵۰میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می شود. در پایان نیز حسینی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان و رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: استان مرکزی با وجود جایگاهی که در تولید و صنعت دارد اما، در اثر تحریم های ظالمانه آسیب های زیادی دیده و بیکاری جوانان و تحصیل کرده ها به عنوان یکی از مشکلات اساسی در این استان وجود دارد. در پایان شورای اداری استان، از ده دستگاه برتر استان در سال ۹۴ تحت عنوان جشنواره شهید رجایی تجلیل به عمل آمد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.