خانه » پیشنهاد سردبیر »  تذکر دادیم، توجه نشد

 تذکر دادیم، توجه نشد

شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷   شماره ۱۰۱۸

*** انتقاد شدیدالحن آیت‌الله دری نجف آبادی از عملکرد نابخردانه شورای شهر اراک در انتخاب شهردار: چرا وقت من را گرفتید و کار خود را کردید/ اگر پرده از بعضی‌هایتان بردارم باید سر به خاک فرو ببرید

*** استاندار: شهردار منتخب شورای شهر اراک حائز شرایط قانونی نیست

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در نشست شورای اداری استان مرکزی با اشاره به اینکه مردم و نظام مسخره تصمیم‌گیری‌های اعضای شورای شهر اراک نیستند، بیان کرد: همه مسئولان و مدیران شهری و استانی باید پاسخگوی خون شهدا باشند و در این زمینه مسئول هستند. نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی افزود: از شورا انتظار می‌رفت در انتخاب شهردار به توصیه‌های بنده نیز توجه می‌کرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تذکر به اعضای شورای شهر اراک اظهار کرد: در حال حاضر شهر اراک به شهرداری دلسوز، لایق، کارشناس، امین و آگاه به مسائل شهری نیاز دارد از این‌رو اعضای شورای شهر باید دست از بازی‌های سیاسی برداشته و انتخابی فارغ از دیدگاه سیاسی را لحاظ کنند.
دری‌نجف‌آبادی عملکرد شورای شهر اراک در انتخاب شهردار را ضعیف دانست و گفت: از شورا انتظار می‌رفت در انتخاب شهردار به توصیه‌های بنده نیز توجه می‌کرد. وی با تأکید بر اینکه بازی‌های سیاسی و جناحی در انتخاب شهردار خیانت به حقوق مردم است، خطاب به اعضای شورا گفت: اگر پرده از بعضی از شما بردارم باید سر به خاک فرو ببرید.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: بازی‌های سیاسی و جناحی در انتخاب شهردار کلان‌شهر اراک خیانت به ارزش‌های نظام اسلامی و حقوق مردم است.
دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه بر اساس قانون شهردار کلان‌شهری مثل اراک باید پنج سال سابقه شهرداری یک شهر را داشته باشد و این مهم باید در انتخاب شهردار لحاظ می‌شد، گفت: اعضای شورای اسلامی کلان‌شهر اراک در روز انتخاب شورا به ملاقات بنده آمدند اما رفتند و بدون توجه به توصیه‌های اینجانب کار خود را بر اساس برنامه‌های سیاسی انجام دادند.
امام‌جمعه اراک خطاب به اعضای شورا افزود: شما که می‌خواستید کار خودتان را انجام بدهید چرا وقت من را گرفتید؟ می‌خواستید از من موافقت بگیرید و برنامه‌های خود را انجام بدهید؟ وی ادامه داد: من انتظار داشتم حرمت ریش سفید بنده را حفظ کنید اما این کار را نکردید، حرمت دیگران را حفظ کنید تا حرمتتان حفظ شود،
استاندار مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهردار منتخب شورای شهر اراک حائز شرایط قانونی نیست و به احتمال قوی رد می‌شود، گفت: تذکرات و توصیه‌های لازم داده شد، اما شورا توجهی نکرد.
آقازاده با اشاره به حضور داوود تاجران شهردار سابق شهر اراک که مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان شد در جلسه شورای اداری ضمن قدردانی از زحمات یک ساله وی در شهرداری اراک که با وجود همه مشکلات مالی بخشی از پروژه‌های نیمه‌تمام و مسکوت را فعال و برخی را به بهره‌برداری رساند، تاکید کرد: متاسفانه روند انتخاب شهردار جدید اراک با تاخیر مواجه شده است، شورای شهر اراک در انتخاب سرپرست شهرداری انتخاب خوبی داشته است چراکه علیرغم برخی حواشی ایجاد شده در زمان بازنشسته شدن داوود تاجران، سرپرست شرایط را تحت کنترل درآورد و باید تا انتخاب شهردار از این سرپرست با توجه به روزها و ماه‌ها سخت پیش‌رو حمایت کرد چراکه تا پایان سال باید حداقل ۶۰ میلیارد تومان حقوق و مزایا پرداخت کند.
وی با تاکید بر اینکه شورای شهر اراک نباید وقت‌کشی کند، گفت: در جلسه‌ای با اعضای شورا تمامی موارد و توصیه‌ها متذکر شد، اما هیچ توجهی از سوی اعضا به این توصیه‌ها نشد، انتخاب شورا مورد حمایت ماست، اما گفتیم که کسی را انتخاب کنند که حائز شرایط باشد، در هفته جاری در تهران با معاون وزیر کشور جلسه داشتم، فرد انتخاب‌شده از سوی شورای شهر به عنوان شهردار آینده(سعید نادری) به احتمال قوی حائز شرایط قانونی نیست این اصرار از سوی شورای شهر برای چیست؟ شهر و شهروندان چقدر باید ضرر کند؟ موارد تذکر داده شد، اما توجهی نشد.
استاندار مرکزی ادامه داد: پس از این انتخاب تعداد اعضای شورا که به شهردار منتخب رای داده‌اند گفتند که ما می‌دانیم این انتخاب رد می‌شود، اما مجبوریم در پروسه سازمانی این چنین عمل شود. این چه کار و روندی است؟ این چه پروسه سازمانی، باند و جناحی است که تمام شهرو شهروندان درگیر تاخیر کرده است؟ این رفتار شورای شهر اراک مصداق وقت‌کشی است و این رفتار را نمی‌پذیریم. درست که قانون این اختیار را به شورا داده است، اما شورا هم باید شرایط را رعایت کند و متاسفانه امتیاز منفی در این راستا دریافت کرد و در انتخاب بعدی باید جبران کنند.
وی با تاکید بر اینکه شورا منتخب مردم است و باید نظر مردم را دریافت کند، اظهار کرد: نمی‌توان که در پشت درهای بسته و براساس اطلاعات غلط مباحث سیاسی را به موضوعات مدیریت شهری داخل کرد و این رویه به هیچ عنوان پذیرفته نیست. تا امروز شورا را حمایت کرده و حمایت خواهم کرد، اما باید متوجه باشند که صحبت‌های من در دفاع از مردم و قانون است.
استاندار مرکزی بیان کرد: از زحمات یک ساله داوود تاجران در اراک قدردانی می‌کنم و امید است در انجام وظایف خود رضایت مردم، مسیر اصلاح، صلاح و فلاح را در نظر گیریم و فارغ از نگاه‌های سیاسی و گروهی عمل کنیم چراکه این نگاه برای کشور ضرر به دنبال دارد و هرآنچه در طول ۴۰ سال متضرر شدیم حاصل این نگاه سیاسی در امور بوده است، ما امانتدار هستیم و باید امانت خود را به خوبی به مقصد برسانیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.