خانه » اخبار » بیش‌از ۱۶ هزار نفر از کارگران ساختمانی استان مرکزی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند

بیش‌از ۱۶ هزار نفر از کارگران ساختمانی استان مرکزی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند

شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱  شماره ۱۶۴۸

مدیر کل بیمه تامین اجتماعی استان مرکزی

علیرضا حسینی مدیر کل بیمه تامین اجتماعی استان مرکزی ضمن گفتگو با روزنامه وقایع استان با اعلام این خبر اظهار کرد: خدمات ارائه شده به کارگران ساختمانی شامل درمان، ازکارافتادگی، بازنشستگی و فوت می باشد.
وی تصریح کرد: این بیمه شدگان به طور مستقیم در رابطه با ایجاد، توسعه، تجدیدبنا، تعمیرات اساسی و تخریب ساختمان فعالیت داشته و عمدتا در مشاغلی چون آرماتوربند، اسکلت‌ساز، لوله‌کش و نصاب وسایل بهداشتی، کارگر نقشه‌بردار، در و پنجره‌ساز فلزی، بتن‌ساز و بتن‌ریز، بنای سفت‌کار، عایق‌کار رطوبتی و آسفالت‌کار ابنیه، گچ‌کار، سنگ‌کار، قالب‌بند و کفراژبند، لوله‌کش گاز خانگی و تجاری، نگهداری بتن، کاشی‌کار، برق‌کار ساختمان، نقاش ساختمان مشغول به فعالیت می باشند که تحت‌ پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.
مدیر کل بیمه تامین اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر در استان مرکزی، تعداد ۳ هزار و ۲۳۲ نفر بازنشسته، از کارافتاده و مستمری بگیر در حوزه کارگران ساختمانی داریم، افزود: از این تعداد حدود ۱۳۲ نفر آنها از کارافتاده کلی یا فوت شده اند که کمتر از یک ماه سابقه کار دارند ولی تحت حمایت کامل خدمات بیمه اجتماعی (مستمری بازماندگان و کارافتاده کلی) می باشند.
حسینی ادامه داد: نرخ مبنای کسر حق بیمه برای کارگران ساختمانی شامل ۷ درصد دستمزد ماهانه بوده که بر اساس ماده ۳۵ قانون تامین اجتماعی، مشخص می‌شود و هرماه باید بیمه‌شده به سازمان پرداخت کند.
وی با بیان اینکه حق بیمه کارگران ساختمانی از ۲۰ درصد معافیت بهره مند شده و مابقی مبلغ حق بیمه از محل ۱۵ درصد مجموع عوارض صدور پروانه ساختمان تامین می شود‌، افزود: تا تیر ماه سال جاری ۴۹۴ میلیارد تومان کسری وصولی ناشی از ۱۵ درصد داشته ایم که علیرغم این کسری، بیمه تامین اجتماعی به تعهدات خود عمل کرده و خدمات خود را به کارگران ساختمانی ارائه کرده است.
حسینی عنوان کرد: سازمان تامین اجتماعی در ارائه خدمات درمانی و بیمه ای به بیمه شدگان کارگر ساختمانی با وجود کسری منابع ایجاد شده از محل ارائه خدمات به این قشر، به کلیه تعهدات خود از قبیل ارائه خدمات پزشکی و درمانی رایگان در مراکز ملکی سازمان و تعهدات بلند مدت ( بازنشستگی و ازکار افتادگی) به صورت کامل عمل نموده است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد و گفت: در صورت تصویب و اجرایی شدن طرح تغییرات اصلاح ماده ۵ قانون کارگران ساختمانی که هم اکنون توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دست بررسی قرار دارد سازمان بیمه تامین اجتماعی می تواند خدمات مطلوب تری از جمله تحت پوشش قراردادن تعداد بیشتری از متقاضیان بیمه کارگران ساختمانی ارائه دهد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.