خانه » جدیدترین » بلاتکلیفی سمپادی ها

بلاتکلیفی سمپادی ها

یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲  شماره ۱۷۵۸

بر اساس دستور العمل هایی که جدیدا ابلاغ شده است آزمونی برای ادامه تحصیل در مدارس سمپادی در مقطع متوسطه دوم در نظر گرفته شده که جزئیات آن به طور شفاف در اختیار نیست و حدود ۶ ماه است که دانش آموزان متوسطه اول سمپادی و خانواده ها شان را در سراسر کشور بلاتکلیف کرده است.
به گزارش وقایع استان؛ سمپاد یا همان سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، سازمانی است که بر روی مدارس تیزهوشان و یا همان استعدادهای درخشان نظارت می کند.
مدارس سمپاد، جزو بهترین مدارس در کشور می باشند که با ایجاد یک فضای رقابتی مناسب سطح علمی دانش آموزان را بالا می برند.
به گفته مادر یکی از این دانش آموزان بر اساس بندهای اساسنامه که برای آزمون سمپاد در شورای انقلاب فرهنگی تایید شده و چندین سال در حال انجام می باشد دانش آموزان از پایه ششم وارد سمپاد می شدند و تا زمان کنکور سمپادی بودند.
این خانم می گوید: بنا بر اعتراض یک خانم که مافیای آموزشگاه ها پشت سر آن می باشد به دیوان عدالت اداری شکایت کرده اند بعد از دوسال پیگیری پرونده رایی صادر شده که بر اساس آن دانش آموزان نهم سمپادی بعد از طی کردن دوره متوسط اول باید از دنیای سمپادی خداحافظی کنند و همراه با سایر دانش آموزان عادی آزمون ورود به سمپاد متوسطه دوم را بدهند که این در اوج نوجوانی دانش آموز بسیار آسیب زننده است و دانش آموزان را از لحاظ روحی و روانی دچار آسیب می کند.
وی می گوید: زمانی که خانم دکتر یاوری متوجه این موضوع شدند هیات تخصصی دیوان عدالت اداری رای را به حالت معلق درآورد. حال باید رئیس دیوان عدالت اداری آقای دکتر مظفری رای نهایی را صادر و رای قبلی را لغو اعلام بکند که در حال حاضر حدود ۶ ماه است که از زمان آن گذشته و همه خانواده ها و والدین دانش آموزان متوسطه اول سمپادی در سراسر کشور بلاتکلیف مانده اند و تکلیف خود را نمی دانند که بلاخره دانش آموز باید آزمون بدهد یا نه.
این خانم اظهار می کند: خواسته و مطالبه گری به حق ما این هست که دانش آموزانی که در حال تحصیل متوسطه اول در سمپاد هستند وارد سمپاد متوسطه دوم بشوند و این رای، جناب آقای دکتر مظفری رئیس دیوان عدالت اداری برای خانواده هایی باشد که دانش آموز پنجم و ششم دارند و با آگاهی بچه خود را وارد دنیای سمپاد کنند
وی در پایان بیان می کند: طبق سیاست های آموزشی سمپاد، بچه ها در متوسطه اول به کارسوقی و پژوهش تحقیقات و به سمت المپیاد ها کشیده می شوند و نتیجه ی این تربیت ها و آموزش هایی که در متوسطه اول فرا می گیرند در متوسطه دوم مشخص می شود اما در حال حاضر متاسفانه نوجوانان ما سردرگم مانده و دچار استرس شده اند

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.