خانه » پیشنهاد سردبیر » بررسی روزانه اخبار انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در استان/همه مردان انتخابات/تاکنون روسای ۴ ستاد کاندیداهای ریاست جمهوری در استان مشخص شدند

بررسی روزانه اخبار انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در استان/همه مردان انتخابات/تاکنون روسای ۴ ستاد کاندیداهای ریاست جمهوری در استان مشخص شدند

چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۹۶ شماره ۵۷۱
****
علی امیدی-وقایع استان
****
سرانجام دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان آمار رسمی از رد صلاحیت های هیات های نظارت در استان به رسانه ها داد. مرتضی جودکی گفت: بیش از ۹۲ درصد از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان تایید صلاحیت شدند.
وی افزود: حدود هفت درصد از داوطلبان رد صلاحیت و کمتر از یک درصد از حضور در انتخابات انصراف دادند.
جودکی ادامه داد: فرصت قانونی برای اعتراض داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از سوم اردیبهشت آغاز و تا سه روز بعد ادامه دارد.
دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان مرکزی بیان کرد: افراد رد صلاحیت شده برای ارایه درخواست بررسی پرونده خود توسط هیات عالی نظارت استان، می توانند با در دست داشتن کارت ملی به آدرس اراک، خیابان قائم مقام، ساختمان اتاق تعاون، جنب دانشگاه علمی کاربردی دادگستری مراجعه کنند. جودکی گفت: عدم حضور داوطلبان رد صلاحیت شده در مهلت تعیین شده به منزله قبول رای صادر شده از سوی هیات نظارت شهرستان است.
البته نمایندگان مجلس در جلسه اخیر خود شرایطی را برای رسیدگی به شکایت داوطلبان انتخابات شوراها پس از رد صلاحیت مشخص کردند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دوشنبه پارلمان و در جریان بررسی مواد اعاده شده طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی از سوی شورای نگهبان با ۱۳۵ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع، تبصره ۳ الحاقی به ماده ۶۱ این طرح را اصلاح و تصویب کردند. در اصلاح تبصره ۳ الحاقی به ماده ۶۱ این طرح آمده است: آرای صادره از مراجع صالح قضایی در اجرای اصل یکصدو پنجاه‌وششم قانون اساسی در خصوص رسیدگی به شکوائیه داوطلبان بعد از تأیید صحت انتخابات و اعلام نتیجه منطبق بر مواد (۵۵) و (۵۶) این قانون، تأثیری در فرآیند و نتیجه انتخابات ندارد.
گفتنی است، مواد ۵۵ و ۵۶ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی و انتخابات شهرداران، به ترتیب درباره اعلام نتیجه و صحت انتخابات شوراهای روستا توسط هیات نظارت بخش و تایید صحت انتخابات شوراهای شهر توسط هیات نظارت مرکزی است.

مشاور فرمانده کل نیروهای مسلح در اراک
مشاور فرمانده نیروهای مسلح کشور در اراک گفت: حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای قدرت ملی، منطقه ای و بین المللی را افزایش می دهد.
سرتیپ پاسدار سعید فرجیان زاده که برای حضور در یادواره شهدای شهرک رضوی در اراک به این شهر آمده بود افزود: ما دو انتخابات مهم را پیش رو داریم که با حضور حداکثری و آگاهانه مردم پای صندوق های رای، دشمنان را ناامید خواهیم کرد.
وی اظهار کرد: همه آحاد مردم را با هر سلیقه و نظری به حضور پر شور در پای صندوق های رای دعوت کرد و به یاری خدا بار دیگر ایران اسلامی در یک آزمایش دیگر سربلند و پیروز می شود.

ستادهای انتخابات چه خبر؟
پس از آنکه رضا آستانه نماینده سالهای نه چندان دور شازند در مجلس به ریاست ستاد حسن روحانی و فراهانی مدیرکل سابق میراث فرهنگی استان به ریاست ستاد قالیباف در استان منصوب شدند، در روزهای اخیر خبر رسیده است که احمدرضا نوازنی رییس ستاد سعید جلیلی در سال ۹۲ در اراک، به عنوان رییس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی در استان مرکزی منصوب شده است. احمدرضا نوازنی از کارکنان و دبیران آموزش و پرورش استان مرکزی و از فعالان قدیمی اصولگرا می باشد. وی اعلام نموده است که تاکنون بسیاری از نخبگان دانشگاهی، علمی و اقشار مختلف مردمی جهت حضور و کار در ستادها اعلام آمادگی کرده‌اند که خود فصل نوینی در عرصه رقابت انتخابات خواهد بود.
نوازنی بیان داشته است: کار ستادهای تبلیغی و رویه منسجم و دقیق کار را با استفاده از خرد جمعی آغاز کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم با اخلاقی براساس اصول انقلابی و اسلامی روندی مطلوب و موثر در جریان انتخابات پیش رو برای کسب موفقیت داشته باشیم و شاهد موفقیت نیروهای انقلابی متعهد باشیم.
رییس ستاد انتخاباتی رییسی در استان مرکزی افزود: در حال حاضر اوضاع کشور به گونه‌ای است که نیازمند یک تغییر در وضعیت اقتصادی و معیشتی کشور هستیم و حجت‌الاسلام رییسی هم با یک برنامه منجسم و دقیق وارد میدان شده تا بتوان با یک برنامه دقیق این وضعیت اقتصادی را تغییر دهد.
از سویی دیگر نادر مقدسی هم به عنوان رییس ستاد انتخاباتی سید مصطفی میرسلیم در استان مرکزی منصوب شد.
مقدسی در سوابق خود مسئولیت‌هایی همچون دبیر استانی حزب موتلفه و جبهه پیروان خط امام و رهبری را دارد.
وی در نخستین گفتگویش پس از این انتصاب با خبرگزاری تسنیم گفت: به زودی با ایجاد ستادهای تبلیغی و رویه منسجم و دقیق کار را آغاز می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم اخلاق مدارانه و توام با اخلاق انقلابی و اسلامی روندی مطلوب و موثر در جریان انتخابات پیش رو برای کسب موفقیت داشته باشیم.
رییس ستاد انتخاباتی محمد باقر قالیباف نیز در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: ۱۲ ستاد تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری برای نامزدی قالیباف درسطح استان در نظر گرفته شده است.
محمدحسین فرمهینی فراهانی افزود: ستاد تبلیغاتی قالیباف در اراک با ۱۴ کمیته فرعی ارتباط خود را با ستادهای شهرستانی برقرار می کند.
وی اظهار کرد: ستاد قالیباف دارای شورای مشورتی از نیروهای انقلابی است تا با کمک گرفتن از طرفداران این نامزد ریاست جمهوری، تبلیغات خود را بر محور قانون انجام دهد.
فرمهینی فراهانی گفت: انقلابی بودن، جوان گرایی و اشتغالزایی از جمله اهداف قالیباف نامزد انتخابات ریاست جمهوری است.
وی اظهار داشت: فضای مجازی یکی از پراهمیت ترین بخش های تبلیغات انتخابات را به خود اختصاص داده و مردم به ویژه جوانان بیشترین وقت خود را در این فضا صرف می کنند که معرفی اهداف و برنامه های قالیباف در این فضا مورد توجه قرار گرفته است.
رییس ستاد انتخاباتی محمد باقر قالیباف در ادامه گفت: حضور گسترده مردم پای صندوق رای، انتخاب اصلح، نظارت و عزم ملی؛ اساس کار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. وی اظهار کرد: حضور آگاهانه و گسترده در روز انتخابات و پای صندوق های رای یک ضرورت برای مقابله با توطئه استکبار جهانی است.
از ستاد روحانی هم خبررسیده که فعیدرضا فولادوند به عنوان رییس ستاد شهرستان اراک روحانی برگزیده شده و در حال چینش ستاد شهرستان است. با توجه به اینکه اسحاق جهانگیری اعلام کرده است ستادی نخواهد داشت باید دید آیا مهندس هاشمی طبا در استان ستادی را بنا خواهد کرد یا این ۴ ستاد تنها ستادهای انتخابات ریاست جمهوری خواهند بود که در استان فعال می شوند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.