خانه » پیشنهاد سردبیر » آینده کودکان مان با انتخاب امروز ما رقم می خورد/لیلی رشیدی برای حمایت از دکتر روحانی به استان آمد

آینده کودکان مان با انتخاب امروز ما رقم می خورد/لیلی رشیدی برای حمایت از دکتر روحانی به استان آمد

سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۹۶ شماره ۵۸۷
*** بررسی روزانه اخبار انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در استان
***
عباس لعل بار
وقایع استان
***
نمایندگان استان در مجلس با نزدیک شدن به زمان انتخابات به شدت فعال شده و هر کدام سعی می کنند با اظهارنظر در حوزه های مربوط به خود حامیان و هوادارانشان را به شرکت نمودن در انتخابات ترغیب نمایند. ابراهیم رضایی نماینده خمین در مجلس با تاکید بر مشارکت مردم در انتخابات بیان داشت: شرکت نکردن در انتخابات به چارچوب امنیت و اقتدار کشور آسیب می‌رساند.
رضایی افزود: شرکت نکردن در انتخابات موجب خوشحالی دشمنان و در راس آنها آمریکا و اسرائیل خواهد شد که همه نگاه‌شان به سرنوشت این نظام دوخته شده و قصد انزوای این کشور را دارند.
وی بیان کرد: هر کس در انتخابات پیش رو که از اهمیت خاصی در عرصه ملی و بین‌المللی برخوردار است، احساس تکلیف نکند و در پای صندوق‌های اخذ رای حضور نداشته باشد، علاوه بر ظلمی که به سرنوشت خود و کشور کرده در حق آیندگان این مرزوبوم نیز ظلم کرده است.
رضایی تصریح کرد: حضور هوشمندانه ملت ایران که متاثر از لبیک به منویات مقام معظم رهبری و در دفاع از آرمان‌های نظام اسلامی است در عرصه داخلی موجب تقویت امید ملت ایران و در عرصه خارجی موجب یاس و ناامیدی دشمنانی است که امنیت این کشور را نشانه گرفته‌اند.
وی تاکید کرد: هر کس که نسبت به آینده خود احساس تکلیف می‌کند و نسبت به آن احساس تعلق خاطر دارد باید پای صندوق‌های رای بیاید و با هوشیاری و شناخت از نیازهای اساسی کشور سرنوشت کشور را به فردی توانمند، متعهد و پایبند به ارزش‌های انقلاب بسپارد.
نماینده مردم خمین در خانه ملت تصریح کرد: اگر امروز در عرصه‌های بین‌المللی شاهد هستیم که جمهوری اسلامی ایران به قطبی قدرتمند تبدیل شده است، متاثر از حضور آگاه و با بصیرت ملت ایران در صحنه است و تداوم این حضور حماسی هم امنیت و هم اقتدار ملی را تقویت کرده و نظام اسلامی را در تمامی معادلات بین‌المللی تاثیرگذار خواهد کرد.
وی بیان کرد: ملت ایران در برابر آزمونی حساس و مهم قرار دارند و هر برگ رای در ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری بیانگر اعتقاد به نظام مقدس اسلامی و تاییدی مجدد بر این انقلاب و نظام است.
رضایی حضور باشکوه در انتخابات را ضامن حفظ منافع ملی دانست و تصریح کرد: بنا به فرمایشات مقام‌ معظم‌ رهبری برای حفظ آرامش و امنیت کشور با احدی تعارفی نداریم و هر کس بخواهد امنیت کشور را تهدید کند از این ملت سیلی سختی خواهد خورد.
نماینده دیگر استان که البته نظراتش بسیار صریح تر از سایر نمایندگان بوده و ابایی از اینکه او را اصولگراترین نماینده استان بدانند ندارد، حجت الاسلام سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس است. وی که همواره در نقد دولت روحانی دیدگاهای خود را به صریح ترین شکل ممکن ایراد نموده می گوید: فضا تا امروز به‌گونه‌ای است که تمام‌شدن انتخابات در مرحله نخست بعید به نظر می‌رسد و به‌نظر بنده به دور دوم کشیده می‌شود و در دور دوم وضعیت رییس‌جمهور مستقر سخت‌تر می‌شود.
وی افزود: به‌دلایلی که روشن و آشکار است همین نشان می‌دهد که به هر دلیل مردم از این اقدام نسبت به بعضی از برنامه‌ها و اقدامات گلایه‌هایی دارند و به‌دنبال رساندن صدای خود به گوش مسئولان هستند.
نماینده مردم محلات و دلیجان تصریح کرد: به‌نظر بنده انتخابات دودوره‌ای می‌شود و هیچ یک از کاندیداها نمی‌توانند در دور نخست ۵۰ درصد آرا را کسب کنند و فکر می‌کنم به‌اصطلاح، رقابت تا الآن بین روحانی و یکی از دو نفر یعنی رییسی و قالیباف است و آرای این دو نفر، رییسی و قالیباف جابه‌جا می‌شود که اینها یک طرف هستند و به‌احتمال زیاد یکی از آنها با روحانی به دور دوم کشیده می‌شود.
وی ادامه داد: باید نظرسنجی‌ها را نگاه کرد که بحث جداگانه‌ای است و باید دید نظر مردم چیست، به‌هرحال احتمال دودوره‌ای شدن زیاد است و شرایط برای روحانی در دور دوم سخت‌تر می‌شود.

اسحاق جهانگیری در راه اراک
از ستاد دکتر روحانی در استان خبر می رسد که کاندیدای پوششی روحانی و معاون اول وی در دولت تدبیر و امید عصر چهارشنبه در واپسین ساعات قانونی تبلیغات به اراک خواهد آمد و در جمع هواداران و حامیان دولت سخنرانی خواهد نمود.
جهانگیری که احتمالا تا زمان حضورش در اراک از انتخابات انصراف داده است در دو روز اخر زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به شش استان سفر می کند. باید دید با حضور وی در اراک موج حمایت از روحانی استان را فرا خواهد گرفت یا خیر؟
در شهرستان های استان، ساوه و محلات از فعال ترین ها هستند. ساوه که اخیرا میزبان یاسر هاشمی فرزند آیت الله هاشمی بود عصر یکشنبه میزبان لیلی رشیدی بازیگر سینما و تلویزیون و همچنین مریم قدس همسر فیض الله عرب سرخی از فعالان با سابقه اصلاح طلب بود.
سالها پیش روزنامه ها و مجله های اصلاح طلب در حوالی انتخابات به سراغ نویسندگان و شاعران و سینماگران و دیگر هنرمندان می رفتند و جویای حال و هوای فکری هنرمندان می شدند ولی از سال ۸۸ به بعد هنرمندان به عنوان یکی از جریان های موثر حامی اصلاح طلبان در ایام تبلیغات انتخابات حضور چشمگیری داشتند و هنرمندان که در ایران به اقتضا روحیات ایرانی شان نمی توانند بی توجه به اتفاقات سیاسی باشند حتی در حد پست کردن یک من رای می دهم من با اعتماد رای می دهم به جرگه امیدواران پیوستند و فضای انتخابات را امیدوارانه تر از قبل با لبخند های لایک بالایشان گل باران کردند.
لیلی رشیدی یکی از همین هنرمندان فعال است که در سالهای اخیر در کنار هنرمندانی چون باران کوثری و رضا کیانیان نقش بسزایی در آگاه نمودن رای های خاکستری داشته اند.
لیلی رشیدی در ساوه در جمع هواداران دکتر روحانی گفت: منفعل بودن در انتخابات بدترین رفتار است و با بی تفاوتی نسبت به شرایط، کارها پیش نمی رود.
این بازیگر سینما افزود: قهر از عرصه سیاست مشکلی را حل نمی کند و باید با حضور معنادار در پای صندوق های رای از اندیشه و حقوق خود صیانت کرد.
وی اظهار کرد: کار نیمه کاره به فرجام نمی رسد و باید در ۲۹ اردیبهشت آگاهانه در پای صندوق های اخد رای حاضر شد و راه اصلاحات را تضمین کرد.
این هنرمند و بازیگر تئاتر و تلویزیون ادامه داد: وضعیتی که روحانی کشور را تحویل گرفت اسف بار بود با این حال خیز موثری در ترمیم امور داشته و شرایطی را که در هشت سال کابوس ملت و مملکت بود تغییر داد.
لیلی رشیدی افزود: دولت یازدهم اقدامات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و بین المللی خوبی انجام داده و باید فرصت ادامه راه را برایش هموار کرد تا کارهای نیمه به پایان برسد. وی گفت: انتخاب امروز تاثیر بزرگی بر زندگی آینده کودکان دارد.

چه خبر از «جمنا»
سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان مرکزی در گفتگویی که با خبرگزاری مهر انجام داده است می گوید: در چند سال اخیر در کشور شاهد به حاشیه رفتن مسائل اجتماعی و چالش های این حوزه بودیم و دولتمردان زمانی هوشیار شدند که رهبر انقلاب نسبت به این موضوع هشدار دادند و البته پس از آن هم، اقداماتی که انجام شد عمدتا به دلیل فقدان برنامه ریزی اصولی و جزیره ای عمل کردن، چندان راه به جایی نبرد.
عباس خسروانی می افزاید: حوزه اجتماعی می بایست به یکی از مهمترین حوزه های مورد توجه دولت تبدیل شود. البته بعد از تاکیدات و پیگیری های مقام معظم رهبری، دولت تحرکاتی در این حوزه داشت که کافی نیست. من معتقدم بخشی مهم از وظایف و مسئولیت های رییس جمهور، تلاش در جهت تحقق حقوق اجتماعی است که در قانون به صورت شفاف، تبیین شده است.
وی معتقد است: این عدم توجه به حوزه اجتماعی، ناشی از عدم شناخت این مساله است که نیروی انسانی و سرمایه اجتماعی بخش مهمی از مولفه های توسعه و رشد یک جامعه هستند و بدون تحقق توسعه اجتماعی، حرکت در مسیر برنامه های توسعه و چشم انداز ۲۰ساله، مفهوم صحیحی و کاملی نمی تواند داشته باشد. در چهار سال اخیر بخش عمده دغدغه دولتمردان در مباحث و مسائل اقتصادی خلاصه شد و گاه مطرح می شد که با رفع مشکلات اقتصادی، چالش های اجتماعی نیز رنگ می بازد، اما نقطه اشتباه دقیقا همین جا است که ما تصور می کنیم موضوعات اجتماعی و اقتصادی رابطه علت و معلولی دارند و اگر اقتصاد درست شد، مشکلات اجتماعی هم به کلی رفع می شود.
سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان در خصوص ارزیابی وضعیت آسیب های اجتماعی و برنامه های انجام شده در استان در طی سال های اخیر می گوید: در چند سال اخیر شاهد آن بودیم که در یکسری از آسیب های اجتماعی استان مرکزی متاسفانه با روند افزایشی روبرو بوده، در حالی که مسئولان از حل مشکلات اقتصادی و به دنبال آن رفع مسائل اجتماعی صحبت می کردند و در نهایت علاوه بر آن که توفیق چندانی در حوزه اقتصاد حاصل نشد، در حوزه اجتماعی نیز دستاورد خاصی نداشتیم. در استان نیز برنامه ریزی های اجتماعی تاثیرپذیر از تصمیم گیری های کلان است. من فکر می کنم در دولت آینده اصلی ترین محور برای ریشه یابی و حل آسیب های اجتماعی باید ایجاد هماهنگی و اتخاذ رویه مشخص بین نهادهای تصمیم ساز و تصمیم گیر کشور و اولویت بندی و شفاف سازی برنامه ها و تعیین قلمرو فعالیت دستگاه های مسئول باشد.
خسروانی توصیه هایی هم برای دولت در مواجهه آتی با مسائل و دغدغه های اجتماعی کنونی کشور دارد. وی می گوید: به نظر می رسد حوزه آسیب های اجتماعی بسیار هراس انگیز و پیچیده است و ممکن است ورود بی ضابطه به این عرصه نه تنها مشکلات را طی چهار سال آتی تخفیف ندهد، بلکه به گسترش و بغرنج شدن آن منجر شود. دولت آینده باید در حوزه آسیب های اجتماعی از کتمان حقایق بپرهیزد و با قدرت به این حوزه ورود کند. ما هم معتقدیم که آسیب های اجتماعی یک ساله به وجود نیامده که یک ساله برطرف شود، اما در این مدت چهار ساله می شود کارهای بزرگی انجام داد و مسیر صحیح را ریل گذاری کرد. این بحث متفاوت از آن است که ما از حوزه آسیب های اجتماعی به کلی غفلت کنیم تا رهبر معظم انقلاب ورود کند و از دولت مطالبه گری نماید.
خسروانی افزود: نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم و دولت آینده را هم توصیه به این موضوع می کنم لحاظ کردن پیوست های فرهنگی اجتماعی در طرح های بزرگ ملی است. در حال حاضر ما در حوزه‌های مختلف شاهد تدوین و تصویب و اجرای طرح‌های گوناگونی هستیم که در آنها پیامدهای و تأثیرات اجتماعی- فرهنگی دیده نمی شود؛ لذا دولت باید به این موضوع توجه جدی داشته باشد چراکه ما در استان مرکزی از ناحیه این بی توجهی بسیار ضربه خورده ایم.

کناره گیری ۳۰۱ نامزد انتخابات شوراها در استان
رییس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: ۳۰۱ نامزد انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان تا کنون از گردونه رقابت های انتخاباتی کناره گرفته اند.
شکرالله حسن بیگی در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران افزود: ۶ هزار و ۶۱۰ نامزد شامل یکهزار و ۲۹۶ نامزد حوزه های شهری و پنج هزار و ۳۲۳ نامزد در مناطق روستایی برای رقابت های شورایی پنجم در این استان ثبت نام کرده بودند که نامزدهای انصرافی در مناطق شهری روستایی این استان تاکنون به ترتیب ۱۲۴ و ۱۷۷ نفر بوده است. وی اظهار کرد: در فرآیند تعیین صلاحیت ها در مجموع ۱۱۱نامزد در حوزه های شهری و ۱۴۶ داوطلب نیر در حوزه های روستایی با مستندات قانونی از ادامه رقابت ها بازماندند.
رییس ستاد انتخابات استان مرکزی خاطرنشان کرد: در مجموع درحال حاضر یکهزار و ۶۱نامزد در عرصه ۳۳ حوزه انتخابیه شهری شوراهای اسلامی استان و چهار هزار و ۸۹۵ نفر در مناطق روستایی برای تصاحب کرسی های پالمان های محلی با هم رقابت دارند.
حسن بیگی شمار داوطلبان حوزه های روستایی که در انتخابات شوراهای اسلامی به حد نصاب نرسیده را ۱۰۵ نفر اعلام کرد. وی اظهار کرد: ۳۷۴ نفر از نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی استان مرکزی زن هستند که ۲۳۱ نفر در مناطق روستایی و ۱۴۳ نفر در شهرها با هم رقابت می کنند.
روستاهای واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی استان مرکزی در این دوره از انتخابات ۸۶۳ روستا است که در ۴۰ روستا شورای پنج نفره و در ۸۲۳ روستا شورای سه نفره دایر می شود.
در پنجمین دوره از انتخابات شوراهای اسلامی در مناطق روستایی استان مرکزی باید تکلیف ۲ هزار و ۶۶۹ کرسی شورایی روشن شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.