خانه » اخبار » آغاز پوشش بیمه زنان خانه دار، دختران مجرد و دانشجویان

آغاز پوشش بیمه زنان خانه دار، دختران مجرد و دانشجویان

شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰  شماره ۱۴۹۱

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی استان خبر داد:

آغاز پوشش بیمه زنان خانه دار، دختران مجرد و دانشجویان

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی در گفتگو با وقایع استان گفت: بیمه تامین اجتماعی یکی از بیمه‌های مطرح و کارآمد برای همگان بوده و بیمه زنان خانه دار نیز یکی از همین بیمه‌ها می باشد.
علیرضا حسینی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های زنان خانه داری که شغل دیگری ندارند؛ داشتن بیمه است. آن‌ها می‌توانند ضمن استفاده از پوشش‌های بیمه‌ای، پشتوانه ای برای آینده خود داشته باشند. برهمین اساس، این دسته از خانم‌ها (مجرد یا متاهل) می‌توانند در رده های سنی ۱۸ تا ۵۰ سال از خدمات و پوشش‌های بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند.
وی تصریح کرد: ازجمله وظایف و تکالیف سازمان بیمه تامین اجتماعی در سال جاری، پوشش بیمه های تامین اجتماعی برای اقشار مختلف جامعه می باشد، زنان خانه دار می توانند تحت پوشش بیمه قرار گرفته و از مزایای بازنشستگی بهره مند شوند.
حسینی تصریح کرد: برای خانم های بالای ۵۰ سال سن، سابقه بیمه پردازی قبلی به حداکثر سن مورد نظر اضافه می شود. یکی از مهم ترین مزایای طرح بیمه زنان خانه ‌دار، در انتخابی بودن استفاده از خدمات درمانی است. در صورتی که زنان خانه ‌دار متقاضی تحت تکفل پدر، مادر یا همسر خود بوده و از مزایای درمانی سازمان تأمین اجتماعی بهره می‌برند، نیازی ندارند که حق سرانه درمان پرداخت کنند. در غیر این صورت آن ها می‌توانند با پرداخت حق سرانه درمان از خدمات درمانی مراکز ملکی و همچنین طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی استفاده کنند.
مدیرکل بیمه تامین اجتماعی افزود: ممکن است خانم‌های خانه‌دار تا پیش از عقد قرارداد و ثبت نام بیمه تامین اجتماعی، سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند، در این صورت سوابق قبلی آن ها به هنگام بازنشستگی محاسبه می‌شود و این خانم ها با بیمه شدن می‌توانند از امتیازهایی همچون بیمه از کار افتادگی، فوت پیش از بازنشستگی و پس از آن (البته در صورتی که در قرارداد این مسئله قید شده باشد)، بهره مندی از حقوق بازنشستگی پس از پایان مدت زمان قرارداد، استفاده از دفترچه درمانی (در صورت واریز کردن حق سرانه درمان) و… بهره مند شوند.
حسینی ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های خاص بیمه زنان خانه‌دار امکان انتخاب نرخ پرداخت حق‌بیمه و دستمزد مبنای پرداخت حق‌بیمه است، نرخ پرداخت حق‌بیمه زنان خانه‌دار برای برخورداری از حمایت‌های بازنشستگی ۱۲ درصد (مبلغ ماهیانه ۳۱۸هزار و ۶۰۰ تومان)؛ بازنشستگی و فوت (پرداخت مستمری به بازماندگان واجد شرایط) ۱۴ درصد (مبلغ ماهیانه۳۷۱ هزار و ۷۰۰ تومان) و بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی ۱۸ درصد (به مبلغ ۴۷۸ هزارتومان) است.
وی گفت: متقاضیان می توانند با مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری ها و یا با ثبت نام غیرحضوری در سایت www.es.tamin.ir نسبت به انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه اقدام کنند.
مدیرکل بیمه تامین اجتماعی در خصوص بیمه دانشجویان اظهار کرد: دانشجویان هم با ارائه کارت دانشجویی و یا گواهی دانشگاه می توانند خود را بیمه کنند و نرخ آن هم مانند زنان خانه دار ۱۲درصد و ۱۴ درصد و ۱۸ درصد می باشد.
وی افزود: دانشجویان از این طرح می توانند به عنوان سابقه بیمه استفاده کرده و پس از پایان دانشگاه آن را با بیمه شغل خود تطبیق دهند.
حسینی در پایان گفت: این فرصتی است که درحال حاضر بیمه تامین اجتماعی در اختیار زنان خانه دار و دانشجویان قرار داده که از این طرح استفاده کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.