خانه » پیشنهاد سردبیر » آذر پرحاشیه/نگاهی به مهمترین اتفاقات ورزش استان در یک ماه اخیر

آذر پرحاشیه/نگاهی به مهمترین اتفاقات ورزش استان در یک ماه اخیر

پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷   شماره ۱۰۱۱

***

وقایع استان

یاسر هویدی

***

ورزش استان مرکزی آذرماه پر اتفاق و پر حاشیه ای را سپری کرد. در واپسین ماه پاییز ۹۷ رقابت های مختلف ورزشی در قالب تورنمنت ها و فستیوال ها در اکثر رشته ها برگزار گردید و همینطور تیم های مطرح استان مرکزی در لیگ های دسته اول و دسته دوم فوتبال، دسته اول بسکتبال و لیگ برتر والیبال مقابل حریفان خود صف آرایی نمودند. در گزارش امروز سعی داریم نمای روشنی از آخرین وضعیت تیم های ورزشی استان و همچنین بازخوردی از چگونگی فعالیت اداره کل ورزش و جوانان استان ارائه نماییم….

مثل همیشه سخن خود را با فوتبال و آلومینیوم آغاز می کنیم که آذر ماه پر حاشیه ای را سپری کرد، از شکست سنگین و مفتضحانه در هفته آخر نیم فصل اول در تهران مقابل پرسپولیس پاکدشت تا استعفای عجیب محمد ربیعی و مهم تر سپردن سکان هدایت تیم به فراز کمالوند. محمد ربیعی با هزینه ای بالا به اراک آمد و با این تیم قرارداد بست و تنها یک نیم فصل دوام آورد و آنچه هنوز پابرجاست یاران دیرینه دهشمند هستند که استوار در ارکان مختلف باشگاه حضور دارند که امروز کمالوندی را که چند سال قبل سرمربی تیم آلومینیوم بود دوباره به حیطه عمل کشانده و سکان هدایت این تیم را به وی سپرده اند، فراز کمالوند دوباره سرمربی آلومینیوم شد.
درساوه اما یک تیم فوتبال خصوصی بی سر و صدا به درخشش خـود در لیگ دسته دوم کشـور ادامـه می دهد، ساوجی ها که دومین سال است هدایت خوشه طلایی شان را به دست محسن عاشوری هافبک توانمند سال های دور تیم ملی سپرده اند و بزودی مزد اعتماد و ماحصل کار اصولی و دقیق خود را با صعود به لیگ دسته اول بگیرند. چه بسا خوشه طلایی سـاوه با صعود و حضور در لیگ دسته اول درس های زیادی به کسانی بدهد
که سالهای سال است جز ویرانی برای فوتبال استان چیزی به یادگار نگذاشته اند. ناگفته نماند دیگر تیم خصوصی ساوجی ها یعنی منصور ساوه نیز در لیگ دسته سوم کشور شرایط مناسبی دارد.
و اما والیبال و شهروند که بالاخره مشکلات مالی به این تیم ضربه های مهلکی وارد کرد و سه بازیکن کلیدی شهروند با اتکا به بندهای موجود در قرارداد از این تیم جدا شدند و شهروند دور برگشت مسابقات لیگ برتـر والیبـال را با شکست در اراک مقـابل گنبدی ها آغاز کرد. اما اتفاق خوبی برای این باشگاه رخ داد که شرکت املاح معدنی ایران بعنوان حامی مالی قراردادی را منعقد نمود تا بلکه بخشی از مشکلات عدیده این باشگاه برطرف شود.کار در دور برگشت برای شهروند به مراتب مشکل تر است و امیدواریم با درایت کادر فنی خوب این تیم و غیرت بازیکنان بی ادعای شهروند این تیم بتواند با جایگاهی درخور و شایسته مسابقات این فصل را که گویا تا پایان سال نیز به اتمام می رسد تمام کند.
نبوغ سرمایش دیگر تیم ورزشی صددرصد خصوصی ورزش استان در مسابقات لیگ دسته اول بسکتبال کشور نتایج پر نوسانی را می گیرد ولی آنقدر بچه های بومی این تیم به خود اعتقاد و اعتماد دارند که در تمامی بازی ها یقه حریفان را گرفته اند، خیلی سعی کردیم بتوانیم با مدیرعامل این باشگاه یعنی نژدیک کبری مصاحبه ای مفصل را داشته باشیم ولی وی بنا به دلایلی از این مسئله خودداری کردند. این تیم تمام آینده و اعتبار بسکتبال اراک است که امیدواریم با توجه بیشتر از سوی مسئولان دوباره شاهد روزهای پرهیجان بسکتبال اراک باشیم.
اما تیم فوتسال ایرالکو که نیم فصل دوم را با تغییر سرمربی آغاز کرد و چپ و راست می بازد، دوستان مدیریت تیـم فوتبـال، این تیم خوب را هم از هنرشــان بی نصیب نگذاشتند و آن تیم خوب نیم فصل اول را به وضعیتی دچار کردند که در مقابل تیم های ته جدولی نیز قافیه را در اراک می بازد .
در لیگ برتر فوتسال کشور هم که دو نماینده استان از ساوه در این مسابقات حضور دارند نتوانستند نتایج درخور و شایسته ای را کسب کنند و شرایط مناسبی در جدول رده بندی بازی ها ندارند.
اما در آذرماه فستیوال های زیادی در رشته های مختلف ورزشی بجهت شناخت استعدادهای برتر رشته برگزار گردید که خوشبختانه در اکثر رشته های ورزشی استان مرکزی دارای استعداد های منتخب از سوی کارشناسان رشته گردید.کار در بخش های پایه ورزش با گذشت زمــان و نهادینه شدن آموزش ها می تواند ثمرات فوق العاده ای در ورزش قهرمانی داشته باشد که انتخاب استعداد های استان در اکثر رشته هایی که در قالب فستیوال برگزار شد نوید دهنده روزهای درخشان تری برای آینده ورزش دیار آفتاب است.
حیف است اگر از تیم خوب و دوست داشتنی بسکتبال با ویلچر هیات اراک صحبتی به میان نیاوریم، تیمی که نتایج بسیار خوبی را کسب کرده و از مدعیان جدی قهرمانی کشور محسوب می گردد، در آینده ای نزدیک مصاحبه ای مفصل با کادر فنی و بازیکنان این تیم خوب ترتیب خواهیم داد.
در خصوص آخرین وضعیت عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان نیز طبق اعلام حقدادی مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی سرانه ورزشی استان مرکزی توسعه می یابد و تا پایان امسال بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار پروژه عمرانی برای تکمیل سرانه ورزشی استان در نظر گرفته خواهد شد حال چقدر از این اعتبارات از سوی دولت رسمی شده و چقدر از آن در جهت توسعه زیرساخت های ورزشی استفاده شود باید منتظر نشست و نظاره گر بود.آنچه مسلم است اداره کل ورزش و جوانان استان مرکز ی عملکرد قابل دفاعی نداشته و چندی قبل گزارش مفصلی در این خصوص در صفحه ورزشی وقایع ارائه شد، به هر صورت امیدواریم زمستان پیش رو برای ورزش استان مرکزی بهار بی بدیلی باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.