خانه » پیشنهاد سردبیر » یک هفته با فوتبال/شایعه در شهر

یک هفته با فوتبال/شایعه در شهر

یکشنبه ۸ اسفند ۹۵ شماره ۵۳۹
یاسر هویدی
وقایع استان
از این هفته مطلبی در روزهای ابتدایی هر هفته در بخش ورزشی وقایع استان تقدیم شما خوانندگان و همراهان همیشگی خواهد شد با نام یک هفته با فوتبال که در آن به بررسی اتفاقات مهم فوتبال این ورزش محبوب کشور خواهیم پرداخت اتفاقات حاشیه ای که از چشم و ذهن هواداران و فوتبالدوستان دور مانده است را بیشتر بررسی خواهیم کرد با نظرات و پیشنهادات خود ما را در بهبود این بخش جدید یاری فرمایید.
***
لیگ دسته اول و توقف آلومینیوم
آلومینیوم اراک که با رهبری مهدی پاشازاده به روزهای خوب خود بازگشته است هفته گذشته و از مسابقات هفته بیست و پنج مهمان تیم وحدت یزد (فولاد یزد سابق) بود که علیرغم برتری نسبی که داشت نتوانست حریف را از پیش رو بردارد و این بازی از آن دست بازی هایی بود که اگر آلومینیوم از آن با دست پر خارج می شد کاملا به صعود امیدوار بود کمی کار سخت شد؛ ولی آنچه مهم است روند رو به پیشرفت آلومینیوم اراک است که اگر حفظ شود قطعا در فصل بعد مسابقات این تیم با رهبری پاشازاده از مدعیان اصلی صعود خواهد بود.

شایعه در شهر
در روزهای پایانی هفته قبل خبری در میان اهالی فوتبال دهان به دهان چرخید که مدیران کارخانه آلومینیوم اعلام کرده اند تمایلی به تیمداری نداشته و عنقریب است که دستور به انحلال این تیم فوتبال بدهند. خبری که تعجب و اعتراض فوتبالدوستان اراکی را بهمراه داشت، این خبر خیلی زود و به شدت توسط ارکان مدیریتی باشگاه تکذیب شد و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره در سخنانی جداگانه این خبر را از ریشه کذب اعلام کردند؛ اما ناخودآگاه این مثال قدیمی در ذهن متبادر می گردد که تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها قطعا نغمه ای در این میان بوده و رها شده تا واکنش ها را بسنجند و ببینند، تا اینجای کار که فقط تکذیب های شدید اللحن است و بس و امیدواریم دیگر این خبر گل نکند.

شروع ایرانی ها در آسیا
چهار نماینده فوتبال کشورمان در هفته گذشته رقابت های خود را در دور مقدماتی جام باشگاه های آسیا آغاز کردند که یک شکست دو تساوی و یک برد حاصل کار تیم های ما در دور اول مسابقات بود.
استقلال در امارات در دیداری که می توانست بازنده آن نباشد دو بر یک مغلوب الاهلی امارت شد. نکته بارز این دیدار این بود که استقلال هیچ نشانی از آن تیم سخت کوش و دونده و هماهنگ مسابقات لیگ نداشت و بسیار محافظه کار در این دیدار ظاهر شد و علیرغم گل زیبای امید ابراهیمی که بازی را به تساوی کشاند ضعف همیشگی سید مهدی رحمتی در توپهای ارسالی از کناره ها در دقیقه پایانی این بازی استقلال را از یک امتیاز خارج از خانه محروم کرد.
ذوب آهن در امارات با خوش شانسی محض توانست یک امتیاز از تیم باقدرت العین بگیرد بازی در هر دو نیمه به صورت یک طرفه و روی دروازه ذوب آهن انجام شد و رشید مظاهری دروازه بان ملی پوش ذوب آهن چهره ای پر فروغ داشت از فوتبال زیبا و شناور العینی ها نباید ساده گذشت و قطعا این تیم امید اول صعود از این گروه به حساب می آید.
استقلال خوزستان قهرمان بی پول فصل گذشته که حتی برای سفر به عمان و تهیه بلیط هم بودجه کافی نداشت دست به کار بزرگی زد و الفتح عربستان را در عمان شکست داد تا شروع پر امیدی در این بازی داشته باشد استقلالی های خوزستان پس از قهرمانی خیلی زود از سکه افتادند و کسی به فکر آنها و شرایط بغرنجشان نیست.
و اما پرسپولیس رو در روی الهلال قرار گرفت، الهلالی ها که در این بازی حکم مهمان را داشتند از تماشاگر بیشتری بهره می بردند و البته پرسپولیس نیز در این دیدار تنها نبود و ایرانی های مقیم عمان و لیدرهای این تیم روی سکو ها حاضر بودند. پرسپولیس بدون شک می توانست برنده این دیدار باشد بازی حساب شده قرمزها در مقابل صدرنشین عربستان تا دقیقه هشتاد و چهار دوام آورد و گل زیبای مسلمان روی ارسال کرنر عربستانی ها و ضعف مدافعان پرسپولیس به تلخ ترین شکل جواب داده شد قطعا پرسپولیس می تواند از این گروه به عنوان تیم اول صعود کند.همه این ها را گفتیم و بی انصافی است اگر نگوییم که دود بالا رفتن از دیوار سفارت عربستان به چشم تیم های بی گناهی رفت که قطعا اگر می توانستند بازی را در زمین خودشان برگزار کنند نتیجه بهتری می گرفتند حالا پرسپولیس ، استقلال و استقلال خوزستان بایستی محروم باشند از حضور پر شور هوادارانشان در مقابل عربستانی ها در شرایطی که هیچ نقشی هم در آن اتفاق نداشته اند.

پالس های مثبت برانکو و سکوت پیرمرد لجباز
برانکو ایوانکوویچ پس از بیانیه های سریالی کارلوس کیروش و شنیدن انواع و اقسام توهین ها در اقدامی جالب و البته پسندیده در ابتدای هفته قبل در مصاحبه ای از تیم ملی حمایت کرد و عنوان کرد که هنوز با کی روش رفیق است و امیدوار است مشکلات و سو تفاهم ها برطرف شود؛ اما تا این لحظه از سوی کیروش هیچ واکنشی به این اقدام مثبت برانکو ارائه نشده است و با اخلاقی که از وی سراغ داریم بعید است عکس العملی داشته باشد جالب آنجاست که از سوی ریاست فدراسیون هم این عمل آنچنان برجسته جلوه نشد و این دقیقا ترس و فرمانبری محض شخص رییس فدراسیون از سرمربی تیم مــلی را نشـــان می دهد.

بازی معوق تراکتور و سیاه جامگان
تراکتور سازی که بعلت بارش سنگین برف در مشهد نتوانسته بود به موقع مقابل سیاه جامگان قرار گیرد عصر جمعه به مصاف قعر نشینان مشهدی رفت و بازی تا دقیقه ۸۸ با تساوی یک بر یک در جریان بود؛ ولی اتفاق جالبی که در این لحظه و هنگام گل تیم تراکتور سازی افتاد و تعجب تمامی اهالی فوتبال را بر انگیخته مدافع تیم سیاه جامگان با آرامشی مثال زدنی توپ را تماشا کرد تا وارد دروازه سیاه جامگان شود عملی که در همان لحظه با تعجب بسیار گزارشگر مشهدی روبرو شد. حرف و حدیث های بسیاری در این مورد به گوش می رود و دوباره شخص امیر قلعه نوعی در مظان اتهام قرار گرفته که نتیجه را از کانال هایی غیر ورزشی به سود تیم خود رقم زده است، امیدواریم اینگونه نباشد و مدافع سیاه جامگان به زعم خود واقعا توپ را ندیده باشد که اگر بر خلاف این باشد در روز روشن اتفاقی افتاده که صغیر و کبیر این فوتبال آن را دیده اند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.