خانه » پیشنهاد سردبیر » یک سالگی شورای شهر پنجم اراک در گفتگو با اعضای سابق شورای شهر/وقت قضاوت نیست

یک سالگی شورای شهر پنجم اراک در گفتگو با اعضای سابق شورای شهر/وقت قضاوت نیست

یکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷   شماره ۹۱۶

***مسعود آبایی: مهمترین امتیاز شورای پنجم نسبت به شورای چهارم این است که از حمایت حوزه دولتی هم برخوردار است

*** منوچهر کاظمی: از اعضای این دوره انتظار می رفت که با اعضای شورای شهر دوره قبل مشورت کنند و از تجربیات آن ها استفاده نمایند که چنین نکردند

***

وقایع استان

مهدیه مهدوی

***

شورای اسلامی شهر، پارلمان محلی در سطح شهرهاست که نمایندگان آن، توسط مردم همان شهر انتخاب می‌شوند. این پارلمان که نشانگر وجود مردم سالاری در کشورمان است، برای افزایش مشارکت مردم در اداره شهرها شکل یافته که انتخاب شهردار و تصویب بودجه و نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها جزو اصلی‌ترین وظایف آن است.
پنج دوره از شکل گیری شوراها در کشور می گذرد و قطعا نگاه به عملکرد این نهاد نشان خواهد داد که چقدر توانستند به اهداف تعریف شده نزدیک شوند و پایگاه خود را در میان مردم پیدا کنند شورای اسلامی شهر اراک در چهار دوره گذشته با فراز و نشیب ها و حتی انتقادهایی نیز روبه رو بوده، هم اکنون یک سال از آغاز به کار دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر می گذرد؛ در گزارش پیش رو عملکرد یک ساله شورای شهر اراک را از زبان اعضای دوره قبل و جدید ارزیابی کرده و با آنها به گفت و گو نشستیم. البته سعی داشتیم با افراد بیشتری به گفتگو بنشینیم که یا آن ها تمایلی نشان ندادند یا فرصت به ما اجازه نداد. ولی اکثریت به این موضوع اشاره نمودند که با توجه به عمر یکساله شورا وقت قضاوت درباره عملکرد شورای پنجم نرسیده و باید بیشتر به ان ها فرصت داد.
عملکرد شورا و شهرداری را مثبت ارزیـابی می کنم
ایرج رضایی عضو شورای شهر پنجم اراک در گفت و گو با وقایع استان بیان داشت: عملکرد شورای پنجم با لحاظ جمعی جهات عملکرد خوبی بوده و با وجود تجربیات کم یا شرایط بدی که در محیط کاری ایجاد شده بود، موفقیت نسبی و مثبت را بدست آوردیم.
رضایی ادامه داد: برای سال آینده برنامه های خوبی داریم با توجه به اینکه کمیسیون ها به صورت تخصصی شکل گرفته است و نشست های تخصصی برگزار خواهد شد مطمئنا با برنامه تر عمل خواهیم کرد. به طور مثال کمیسیون برنامه و بودجه ابتدا در برش زمانی شش ماه، سه ساله و پنج ساله برنامه خواهد داشت و براساس همان برنامه ها، بودجه و نحوه تامین آن را پیگیری نموده و یک بودجه ریزی دقیق درراستای برنامه ای که تهیه شده خواهیم داشت.
عضوشورای شهر اراک افزود: یکی از عمده ترین برنامه هایی که در سال گذشته انجام شد این بود که استارت هر نوع پروژه ی جدید را متوقف کردیم تا پروژه های نیمه کاره به اتمام برسد و خوشبختانه در حال حاضر داریم به سمت وسویی می رویم که پروژه های نیمه کاره روبه اتمام است و اکثریت پروژه ها تا پایان سال به پایان می رسد و به محض تمام شدن این پروژها، پروژه های جدید را استارت خواهیم زد.
رضایی اظهار کرد: شرایط اقتصادی کشور ملتهب است و شهرداری اراک هم تابعی از کل است علیرغم همه مشکلات شهرداری اراک با کمکی که شورای پنجم انجام می دهد پیشرفت خوبی داشته است. افتتاح پل ها و پروژه ها نشانگر این است که شهرداری و شورای شهر عملکرد خوب و مثبتی داشته اند.
وی بیان کرد: من معتقدم هستم که بهترین انتخاب صورت گرفته باتوجه به تمامی جوانب انجام شد. شورا دنبال شهرداری بود که هم پاک دست باشد و هم با تجربه. البته شرایط دیگری را نیزدارا باشد که بتواند با موفقیت وظایف خود را به سرانجام برساند.
رضایی در ادامه افزود: شهردار عملکرد خوبی داشته و انتخاب درست صورت گرفته و البته انتظار ما بیشتر از اینهاست، ولی باتوجه به شرایطی که داشتیم و داریم شرایط اقتصادی، اجتماعی و وضیعتی که در شورا حاکم بود انتخاب درست و به جایی صورت گرفت و تا زمانی که قانون اجازه دهد مدافع وی خواهیم بود و شورای پنجم بعد نظارتی خود را برای موفقیت و به پایان رسیدن پروژه های شهری ادامه خواهد داد.
وی در پایان تاکید کرد: با مجموع اتفاقات پیش آمده می توان نمره خوبی به شورا و شهرداری داد.
عضو شورای شهر چهارم اراک هم در گفتگو با ما درباره عملکرد شورای پنجم بیان کرد: با توجه به اینکه سال اول شورای شهر بوده است، بیشتر وقت ان ها صرف آشنایی با کار گذشته است. اعضا بیشتر بحث های نظری را مطرح کرده اند در نتیجه عملکردشان در شهر خیلی نمودی نداشته است .
مسعود آبایی ادامه داد: اعضای شورای شهر پنجم با روحیه بالا و با انگیزه شروع به کار کردند.
وی اظهار کرد: اگر بخواهیم نسبت به شورای قبل مقاسیه کنیم تقریبا ۱۵ نفری که وجود داشت با کار آشنا بودند و در بخش های مختلف تخصص داشتند و نیاز نبود دوره تجربی بگذارنند تا به کار مسلط شوند.
آبایی بیان کرد: عملکرد شورای چهارم نسبت به شوراهای قبل پیشرفت خوبی داشت، رشد پروژه ها در سطح شهر در دوره چهارم قابل توجه بود. امید دارم که در شورای پنجم هم با توجه به شعارهای که دادند شاهد پیشرفت خوب پروژه ها باشیم.
وی ادامه داد: مهمترین امتیاز شورای پنجم نسبت به شورای چهارم این است که از حمایت حوزه دولتی هم برخودار است و اگر این حمایت بخش دولتی ادامه پیدا کند می تواند عملکرد خوبی از خود ارائه دهد.
منوچهر کاظمی دیگر عضو شورای شهر دوره چهارم نیز به خبرنگار ما گفت: اکثریت شورای پنجم از یک گروه هستند و در یک تیم بودند و با هم شرکت کردند و نظراتشان خیلی نزدیک به هم است و در نتیجه می توانند عمکلرد خوبی نسبت به شورا های قبل داشته باشند.
وی ادامه داد: الان یک سال از دوره قبل گذشته است و نمی توان گفت شورای موفقی بوده یا نه! به دلیل اینکه بیشتر اقدامات و پیگیری های آن ها از قبیل پروژه های عمرانی از دوره قبل بوده و تضمین هایی است که در دوره قبل شکل گرفت.
کاظمی بیان کرد: انتظار می رود شورای پنجم در سه سال بعد با قدرت و توان بیشتری عمل کنند و البته باید توجه کرد که وضیعت اقتصادی خوبی برای شورای شهر و شهرداری وجود ندارد.
عضو شورای شهردوره چهارم در ادامه گفت: از اعضای این دوره انتظار می رفت که با اعضای شورای شهر دوره قبل مشورت کنند و از تجربیات آن ها استفاده کنند که چنین نکردند و آن چیزی که مسلم است در سه سال آینده باید تمام تلاش خود را بر این امر بگذارند تا در حوزه های عمرانی موفق تر باشند تا رضایت مردم را جلب کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.