خانه » جدیدترین » کسب مدرک مهارت مراقبت و زیبایی عامل ایجاد اشتغال در جامعه

کسب مدرک مهارت مراقبت و زیبایی عامل ایجاد اشتغال در جامعه

دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸   شماره ۱۱۶۵

رییس انجمن مراقبت و زیبایی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان مرکزی:

کسب مدرک مهارت مراقبت و زیبایی عامل ایجاد اشتغال در جامعه

رییس انجمن مراقبت و زیبایی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان مرکزی در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار وقایع گفت: انجمن مراقبت و زیبایی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان با بیش از ۴۰ مرکز آموزش که به عضویت این انجمن درآمده اند در حال فعالیت است.
ربابه ابراهیمی افزود: در استان مرکزی ۱۳۰۰ آرایشگاه در حال فعالیت هستند که مدارکشان را از آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای که عضو انجمن مراقبت و زیبایی هستند، اخذ کرده اند.
وی با تاکید براینکه کسب مهارت فنی و حرفه ای در کنار تحصیل، خود عامل مهمی در ایجاد اشتغالزایی است، ابراز کرد: همکاری خوب سازمان فنی و حرفه ای با انجمن مراقبت و زیبایی باعث جلب جوانان به سمت فراگیری آموزش های مرتبط با مراقبت و زیبایی که خود دارای ۲۱ حرفه متنوع است شده است.
رییس انجمن مراقبت و زیبایی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان مرکزی: همچنین ادامه داد: مردم باید این آگاهی را داشته باشند که از مراجعه به سالن های غیر مجاز خودداری کنند، ضمن اینکه آرایشگاه ها فقط مختص ارائه کارهای خدماتی هستند و نمی توانند کارهای آموزشی را انجام دهند.
ابراهیمی با بیان اینکه آموزشگاه هایی که جواز کسب دریافت کرده اند در کنار کــارهای آموزشی می توانند کارهای خدماتی نیز ارائه دهند، اظهار کرد: برخی از افراد سودجو با ارائه شعارهای تبلیغاتی و با اخذ هزینه های گزاف از سالن های خود به عنوان مراکز آموزشی یاد می کنند در حالی که آموزشگاه ها نرخ مصوب دارند و سالن های آرایشی باید خدمات خود را طبق نرخ نامه ارائه دهند و حق برگزاری کلاس آموزشی را ندارند.
وی افزود: یکی دیگر از نکاتی که مردم باید به آن واقف باشند این است که برگزاری کلاس های خصوصی و نیمه خصوصی، سمینار و همایش، ورکشاپ و سمپوزیت همه از طریق قانونی و با تایید سازمان فنی و حرفه ای با نرخ مصوب برگزار می شود.
او با تاکید براینکه تمامی آموزش ها زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای و با نظارت مرکز بهداشت و اماکن است، گفت: هر کارآموزی می تواند با کسب یک مدرک از این ۲۱ حرفه و با کسب مدرک مورد نظرش وارد بازار کار شود که این خود کمک دیگری در راستای تحقق شعار هر ایرانی، یک مهارت و تحقق شعار ایجاد اشتغالزایی است.
ابراهیمی ادامه داد: افرادی که در دوره های آموزشی در کشورهای حاشیه خلیج فارس شرکت می کنند فقط مدرک آکادمی دریافت می کنند که این مدرک مورد قبول سازمان فنی و حرفه ای نیست.
وی با تاکید براینکه تمامی آموزش ها در آموزشگاه ها برای بانوان توسط مربی بانو ارائه می شود، اظهار کرد: ارائه آموزش توسط مربی بانو با بانوان هم از لحاظ شرعی و قانونی مساعد است و اینکه بانوان در دوره های آموزشی راحت تر می توانند شرکت کنند.
رییس انجمن مراقبت و زیبایی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان مرکزی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «آموزش های فنی و حرفه ای باید توسعه یابند»گفت: با پیگیری های صورت گرفته توسط انجمن، مددجویان کمیته امداد امام (ره) می توانند به صورت رایگان در دوره های آموزشی آموزشگاه ها شرکت و مهارت آموزی کنند.
ابراهیمی با بیان اینکه مردم می توانند جهت مشاوره با تلفن انجمن ۳۲۲۴۶۱۷۲ تماس حاصل کنند، افزود: این انجمن آماده عقد قرارداد با تمامی نهادها با ۵۰درصد تخفیف برای ارائه آموزش است.
وی یادآور شد: تمامی مراحل آموزش از ثبت نام تا اخذ مدرک زیر نظر سازمان فنی حرفه ای انجـــام می شود که این نشان از همکاری و مساعدت خوب این سازمان با انجمن مراقبت و زیبایی است .
ابراهیمی در پایان از تمامی سازمان های ذیربط که با این انجمن همکاری مجدانه دارند تقدیر و تشکر کرد و گفت: از سازمان فنی و حرفه ای، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین اداره اماکن و کانون انجمن های صنفی که همکاری خوبی را با این انجمن دارند تقدیر و تشکر ویژه می کنم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.