خانه » پیشنهاد سردبیر » پیروزی اراکی ها مقابل همنام گرگانی در لیگ برتر بسکتبال کشور/همیشه پیروز

پیروزی اراکی ها مقابل همنام گرگانی در لیگ برتر بسکتبال کشور/همیشه پیروز

چهارشنبه ۱۵ دی ۹۵ شماره ۴۹۸

یاسر هویدی
وقایع استان

هفته دوم از دور برگشت مسابقات بسکتبال سوپر لیگ کشور عصر دوشنبه برگزار شد.در این دیدار نیز دوباره شهرداری اراک و هواداران پرشورش سالن امام خمینی را به تسخیر خود دراوردند و یک روز خوب راثبت کردند. در این نوشتار به بررسی فنی بازی شهرداری اراک و شهرداری گرگان پرداخته و نتایج دیگر نیز ارائه می شود. شهرداری اراک روند مثبت خود را در این دیدار نیز تکرار کرد تیم خوب امسال شهرداری با بهره گیری از ملی پوش ها و ستاره های با تجربه یکی از اصلی ترین مدعیان قهرمانی محسوب می شود. شهرداری با ۷ پیروزی و سه شکست در رده دوم جدول و شهرداری گرگان تا قبل از این دیدار با دو پیروزی و هشت شکست در رده نهم جدول ده تیمی قرار داشت.
در این دیدار شهرداری اراک با بهره مندی از ۷۰% بازیکنان خود به میدان رفت که تمامی بازیکنان در حد انتظار ظاهر شده و بازی خوبی را ارائه نمودند و به ۳۰% از بازیکنان بازی نرسید. حامد آفاق ،اصغر کاردوست، هاسلی، ویلیامز، اجاقی، سهراب نژاد، داودی و حیدری فرصت بازی پیدا کردند و البته بیشترین راندمان کاری خود را نیز ارائه دادند.
شهرداری گرگان پس از جدایی ۳ بازیکن اصلی خود که از ارکان این تیم بودند یعنی بنی کوچویی، عدنان دورقی و رایان ریچارد فصل خوبی را آغاز نکرد و هم در زمینه جذب بازیکن های کارآمد و هم در زمان آماده سازی پیش فصل نتوانست اندوخته های مناسبی برای این رقابت های سنگین داشته باشد. این تیم علیرغم اینکه راول مارشال بازیکن فصل قبل شهرداری اراک را به خدمت گرفته و در ترکیب خود دارد نتوانسته بالانس فنی مناسبی در تیم ایجاد کرده و در رده ماقبل آخر جدول بسر می برد.
در این بازی تمامی بازیکنان شهرداری پرفروغ ظاهر شده و بازی خوبی از خود به نمایش گذاشتند ولی بازی خوب حامد آفاق و آرن داودی و اصغر کاردوست بیش از بقیه به چشم آمد ولی آنچه بسیار قابل ذکر است هماهنگی عالی بازیکنان شهرداری و اجرای درست تاکتیک ها در زمان بازی است.
در تیم شهرداری گرگان نیز راول مارشال و مجید قاسم زاده از بازیکنان برتر بودند و توانستند چهره بمراتب بهتری نسبت به دیگر بازیکنان ارائه دهند هر چند تلاش های این دوبازیکن در مقابل بازی خوب و یکدست شهرداری اراک نتوانست مانع از شکست گرگانی ها شود.
تیم شهرداری در تمام لحظات بازی برتری خود را حفظ کرد و نشان داد که همچنان یکی از قدرت های لیگ برتر است. این تیم در کوارتر اول با نتیجه ۲۰ بر ۱۵ از حریف خود جلو افتاد و در کوارتر دوم این اختلاف امتیاز را به بیست برساند و با نتیجه ۴۶ بر ۲۶ نیمه اول را به پایان برساند.
تیم شهرداری در نیمه دوم شاید به دلیل اختلاف امتیاز بالا خیلی حریف را جدی نگرفت و همین باعث شد که تیم گرگان در این کوارتر برخی از عقب ماندگی امتیاز خود را جبران کند هر چند باز هم نتوانست به شهرداری اراک برسد و در کوارتر سوم شهرداری با نتیجه ۶۳ بر ۴۸ جلو افتاد، دقایقی بعد از آغاز کوارتر چهارم دوباره تیم شهرداری اراک ابتکار عمل را در دست گرفت و تمرکزش بر روی بازی بیشتر شد و به مانند بیشتر دقایق بازی را در اختیار داشت و با یک نمایش خوب این بازی زیبا در پایان با نتیجه ۸۸ بر ۷۴ به سود اراکی ها خاتمه یافت و یک دیدار خانگی دیگر در میان شادی و هلهله هواداران اراکی با برد به اتمام رسید. حامد آفاق بازیکن شهرداری اراک و مارشال بازیکن تیم شهرداری گرگان هر کدام با کسب ۲۰ امتیاز، امتیاز آورترین بازیکنان زمین بودند. شهرداری با این برد ۱۹ امتیازی شد و جایگاه خود را در رده دوم جدول رده بندی استحکام بیشتری بخشید.
بعد از این بازی خوب و البته حضور چشمگیر تماشاگران اراکی سرمربی شهرداری اراک به ایسنا گفت: بازی بسیار سخت و حساسی را برابر نماینده گرگان داشتیم و خوشحالم که توانستیم پیروز میدان باشیم.
محمد کسایی پور افزود: شهرداری گرگان با حضور دو بازیکن خارجی بسیار خوب تیم قدرتمندی است و در این بازی عملکرد خوبی از خود ارائه کرد.
وی تصریح کرد: اختلاف مان با حریف می توانست بیشتر از این هم باشد ولی در دقایقی از کوارتر سوم و چهارم بازیکنان کار را تمام شده احساس کردند و تمرکز خوبی نداشتند.
کسایی پور در خصوص جدایی سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران بیان کرد: رفتار بائرمن بسیار غیر حرفه ای بود و مرا متعجب کرد.
وی ادامه داد: اگر فسخی هم صورت می گیرد باید ابتدا سرمربی بطور رسمی با ذکر دلایل منطقی استعفا دهد نه اینکه به یکباره تیم را رها کند.
کسایی پور اظهار کرد: علاوه بر فنی بودن یک سرمربی شرایط اخلاقی و تعهد او به کارش از نکات بسیار مهم است که باید به آن توجه شود.
سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان پس از شکست برابر شهرداری اراک نیز اظهار کرد: بازی بسیار سختی داشتیم تیم اراک از تیم های پر قدرت لیگ امسال است که حرف های زیادی برای گفتن دارد.
محمد مهدی ایزدپناه افزود: در نیمه اول به هیچ وجه خوب کار نکردیم و امتیازات زیادی را از دست دادیم ولی در نیمه دوم بهتر کار کردیم ولی نتوانستیم نتیجه را جبران کنیم.
آنچه از عملکرد تیم بسکتبال شهرداری در لیگ برتر نتیجه می شود این است که با ادامه روند کنونی و افزایش هماهنگی بازیکنان شهرداری به جرات می توان گفت این تیم مدعی درجه اول قهرمانی این فصل از مسابقات خواهد بود، هم اکنون تمامی فاکتورها برای قهرمانی این تیم مهیاست و حضور پر رنگ هواداران اراکی در دیدارهای خانگی می تواند کار هر رقیبی را سخت و سخت تر کند.
در ادامه این مسابقات روز پنجشنبه ۱۶ دیماه تیم شهرداری در یکی از دیدار های حساس خود مهمان رقیب دیرینه خود پالایش نفت آبادان خواهد بود دیدار تیم های دوم و سوم جدول رده بندی قطعا صحنه هایی زیبا را بهمراه خواهد داشت پیروزی هر یک از این دو تیم می تواند جایگاه دومی را برایشان تضمین نماید در دیدار رفت این شهرداری اراک بود که توانست رقیب آبادانی را شکست دهد.
در دیگر دیدارهای هفته دوم دور برگشت نتایج زیر رقم خورد: شهرداری تبریز در تبریز با نتیجه نزدیک ۶۳ بر ۶۵ مغلوب تیم خوب شیمیدر شد. نیروی زمینی شکست سنگینی مقابل نفت آبادان متحمل شد و در خانه با نتیجه ۵۵ بر ۷۹ بازی را به حریف قدرتمند خود واگذار کرد. شهرداری کاشان نیز در خانه مقابل صدرنشین بازیها حرفی برای گفتن نداشت و با نتیجه ۶۲ بر ۸۲ متقبل شکست شد.دانشگاه ازاد تهران در خانه توانست ۹۲ بر ۵۷ لوله آ اس شیراز را از پیش رو بردارد. هم اکنون در جدول رده بندی لیگ برتر بسکتبال پتروشیمی بندرامام همچنان در صدر است و شهرداری اراک و پالایش نفت آبادان در رده های دوم و سوم قرار دارند، شهرداری گرگان و لوله آ. اس شیراز نیز در انتهای این جدول قرار دارند.
بسکتبال سوپر لیگ کشور هفته به هفته حساس تر شده و تیم ها به دنبال جایگاهی بهتر و قرعه ای مناسب تر در مرحله پلی آف هستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.