خانه » پیشنهاد سردبیر » پایان امپراطوری ۱۸ ساله

پایان امپراطوری ۱۸ ساله

چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸   روزنامه وقایع استان

انتخابات شرکت خدماتی شهرک صنعتی حاجی آباد برگزار شد

پایان امپراطوری ۱۸ ساله

اعضای جدید هیات مدیره شرکت تعاونی خدماتی شهرک صنعتی حاجی آباد: انتخابات با حضور دو ناظر از اداره تعاون در نهایت سلامت برگزار شد

افسون نباتی

شرکت تعاونی خدماتی شهرک صنعتی حاجی آباد به صورت هیات امنایی و غیردولتی تشکیل و اداره می شود و ۱۱۹ عضو نیز دارد. واحدهای صنعتی شهرک صنعتی حاجی آباد عضو این تعاونی هر ۳ سال یکبار برای تشکیل هیات مدیره رای گیری و هیات مدیره ای تشکیل می دهند. فعالیت های خدماتی و عمرانی که هیات مدیره انجام می دهند عبارتند از آسفالت ، روشنایی ، خط آب و … و نظافت و زیباسازی شهرک و….
اخیرا انتخابات هیات مدیره مجمع برگزار شده است ولی گویا برخلاف آیین نامه، هیات مدیره قبلی هنوز حاضر به کناره رفتن و تحویل امورات به اعضـای جدید نیست. ماجرا را از زبان یکی از اعضای جدید هیات مدیره این تعاونی جویا شدیم.
مهندس ابوالفضل بازجو عضو جدید هیات مدیره شرکت تعاونی خدماتی شهرک صنعتی حاجی آباد با اشاره به برگزاری مجمع این هیات مدیره در تاریخ ۲۶ تیر ماه سال جاری به خبرنگار وقایع استان گفت: هیات مدیره انتخابی باید از بین خودشان یک مدیرعامل را انتخاب کنند که این مدیرعامل و اعضای دفتر آن تنها کسانی هستند که حقوق دریافت خواهند کرد. هیات مدیره قبلی ۶ دوره یعنی ۱۸ سال اعضای ثابت این هیات مدیره بودند و هیچ تغییری در این اعضا طی این ۱۸ سال صورت نگرفته بود.
وی افزود: امسال برخلاف ۱۸ سال گذشته اعضا حاضر نشدند به اعضای همیشگی که در این سال ها انتخاب می شدند، رای دهند؛ این در حالی است که از هیات مدیره قبل ۲ نفر رای آوردند که یکی از ایشان به خاطر حضور پس از ۲ دوره متوالی طبق قانون بایستی دو سوم آرا را کسب می نمود که متاسفانه موفق به حضور در دور جدید نشد و قانونی کنار رفتند و اعضای جدید با کسب حد نصاب آرا انتخاب شدند. همین موضوع باعث شده است تا برخی از اعضا که نتیجه انتخابات برای شان باور پذیر نبود، نسبت به برگزاری انتخابات معترض شوند و درخواست برگزاری مجدد انتخابات را کنند. بازجو افزود: مجمع با حضور دو ناظر از اداره تعاون که فقط برای نظارت بر برگزاری مجمع حضور داشتند، در نهایت سلامت و صمیمیت برگزار شد.
بازجو اظهار داشت: روز بعد از انتخابات سم پاشی هایی از سوی برخی افراد مبنی بر اینکه اعضای جدید اصلا عضو تعاونی نبودند شروع شد، در حالی که مدارک و برگه های عضویت و دعوتنامه آنها برای حضور در مجمع و حتی برگه های درخواست کاندیدا شدن را مستند به آنها تحویل بازرسی اداره تعاون دادیم. از طرفی نیز روی برگه های دعوت نامه، برگه وکالت نامه بود که اگر کسی نمی تواند در مجمع حاضر شود وکالت دهد و بعد از بــرگزاری مجمع اعضای قبـلی می گویند برگه های وکالت قانونی نبوده است در صورتی که این برگه ها را خودشان به ما دادند و برگزاری مجمع، توزیع برگه های آرا و غیره در روز برگزاری مجمع همه با خودشان بود و اگر این برگه ها غیر قانونی بود باید به ناظر اداره تعاون می گفتند نه اینکه چند روز بعد این صحبت ها را مطرح کنند و این در حالی است که حتی اگر آن ۱۳ نفری که وکالت داده اند را از آرا حذف کنیم و از ۹۹ رای ماخوذه ۱۳ رای کم شود باز اعضای جدید حد نصاب را که ۶۰ رای است، کسب کرده اند.
وی ابراز کرد: البته روز برگزاری مجمع اعضای حاضر اصالتا و وکالتا ۱۰۸نفر بودند و مجموع آرا ۹۹ رای، بعد از آن اسامی حاضران در مجمع به اداره تعاون اعلام شده و به نظر می رسد اعضای قبلی قصد ابطال برگزاری مجمع را دارند و می خواهند مجمع را مهندسی کنند.
بازجو تاکید کرد: درخواست ما از اداره تعاون تائید مجمع است و اگر اینگونه نشود از طریق بازرسی و مراجع قانونی کار را تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیری خواهیم کرد.
وی یادآور شد: نکته ای که اینجا ذهنمان را مشغول کرده این است که کار هیات مدیره معنوی بوده و هیچ جنبه مادی و منفعتی ندارد پس چرا اعضای قبلی اینقدر برای ابطال مجمع جدید دست و پا می زنند؟ بنظر می آید که در این میان پشت پرده ای وجود دارد که ما از آن بی خبریم. امپراطوری ۱۸ ساله هیات مدیره قبلی شکسته شده و حالا این به مذاق بسیاری خوش نیامده است.
گفتنی است، اعضای جدید هیات مدیره تعاونی خدماتی شهرک صنعتی حاجی آباد عبارتند از ابوالفضل بازجو، امیر داودآبادی، علیرضا داودآبادی، محمد فراهانی و فرشاد مرادی که فقط فرشاد مرادی از اعضای هیات مدیره قبلی است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.