خانه » اخبار » وضعیت کشت دیم استان مرکزی نگران‌کننده است

وضعیت کشت دیم استان مرکزی نگران‌کننده است

شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱  شماره ۱۵۵۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در خصوص آخرین وضعیت اراضی تحت کشت دیم در استان با توجه به کاهش بارش‌های بهاری گفت: هرچند با توجه به بارندگی‌های خوب سال گذشته سطح سبز مناسبی داریم اما متأسفانه امسال تاکنون بارندگی‌ها مؤثری نداشته‌ایم با این حال امیدواریم بارش‌های مناسبی را در پیش باشد چراکه وضعیت کشت دیم استان نگران‌کننده است و امیدواریم زحمت کشاورزان با رحمت خداوند هدر نرود.
علی صفری با بیان اینکه جهاد کشاورزی مسئول تأمین امنیت غذایی کشور است و در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کند تصریح کرد: بحث تولیدات گیاهی و دامی، آموزش‌های فنی، حوزه شیلات و آبزیان، صنایع تبدلی و اخیراً هم تنظیم بازار محصولات کشاورزی از زمینه‌های فعالیت جهاد کشاورزی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: الآن هم مسئولیت تولید و حمایت از تولیدکننده را بر عهده‌داریم و هم مسئولیت تنظیم بازار و حمایت از مصرف‌کننده بر عهده جهاد کشاورزی است.
صفری ادامه داد: وظیفه اصلی ما حمایت از تولید است چراکه در صورت تولید مناسب بازار با کمترین زحمتی کنترل می‌شود و تمرکز ما بر این موضوع قرار دارد. وی از برنامه‌ریزی برای خرید تضمینی گندم در استان خبر داد و اظهار کرد: امسال جهاد کشاورزی نسبت به افزایش دو برابری نرخ خرید تضمینی گندم اقدام کرد و از طرفی در جهت حمایت از تولید قیمت کودهای فسفاته را نیز کاهش داد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: امیدواریم برداشت خوبی از اراضی زیر کشت گندم در استان داشته باشیم تا عملکرد خوبی را در خرید این محصول استراتژیک به ثبت برسانیم. صفری در رابطه با مسئله تغییر کاربری برخی اراضی کشاورزی نیز گفت: زمین یکی از مؤلفه‌های اصلی تولید در بخش کشاورزی است و نظارت در این حوزه هم به جهاد کشاورزی واگذارشده لذا مدیریتی تحت عنوان مدیریت امور اراضی تعریف‌شده و قانونی تحت عنوان حفظ کاربری اراضی کشاورزی نیز وظایفی را مشخص کرده است. وی تأکید کرد: کاربری اراضی کشاورزی باید حفظ شود مگر در موارد استثنا که قانون اجازه داده است کاربری تغییر پیدا کند لذا بر اساس وظایف گشت‌های مستمری داریم با این حال برخی سودجویان نسبت به تغییر کاربری اقدام می‌کنند هرچند برخوردهایی صورت گرفته اما باید برخوردها را افزایش بدهیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه هر ۱۰ روز یک‌بار قلع‌وقمع بناهای غیرمجاز در دستور کار قرار دارد خاطرنشان کرد: با کمک دستگاه قضایی در حال افزایش و تشدید نظارت‌ها هستیم تا از ساخت‌وساز غیرمجاز جلوگیری کنیم.
صفری هشدار داد: تقاضا داریم هم کشاورزان و هم شهروندان به‌هیچ‌وجه اقدام به تغییر کاربری غیرمجاز نکنند چراکه جهاد کشاورزی با حکم قضایی و یا رأساً برای قلع‌وقمع بر اساس تبصره ماده ۱۰ قانون اقدام خواهد کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.