خانه » پیشنهاد سردبیر » نگاهی به گسترش و ایمنی فضاهای ورزشی در مدارس/ یک زنگ سلامتی

نگاهی به گسترش و ایمنی فضاهای ورزشی در مدارس/ یک زنگ سلامتی

چهارشنبه ۲۸ تیر ۹۶   شماره ۶۳۴

وقایع استان: زنگ ورزش از همان ابتدا برای دانش آموزان زنگ تفریح و سرخوشی بوده است. این درس همچنان در مدارس کشور ما جدی گرفته نمی شود و اثربخشی آن چه از منظر روحی و چه جسمی و کشف استعدادها مغفول مانده است؛ در مدارس ما ورزش به عنوان یک درس در برنامه های کلاسی وجود دارد و نمره آن روی معدل دانش آموزان تاثیر می گذارد اما هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است و به منزله یک علم در مدارس جا نیفتاده است و خانواده ها هیچ لزومی برای ورزش فرزندانشان نمی بینند و هیچ اهمیتی برای این درس قایل نیستند. نبود امکانات و فضاهای ورزشی از مشکلاتی است که نمی تواند ساعت ورزش را تبدیل به ساعات مفید برای دانش آموزان کند. به گزارش وقایع استان به نقل از مهر، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان می گوید: ۲۰ پروژه نیمه تمام احداث فضای ورزشی مربوط به آموزش و پرورش در استان مرکزی وجود دارد که تا پایان سال ۱۰ مورد از این پروژه ها تکمیل می شود. محمدصادق قائمی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: طی چند سال اخیر ۱۲۶فضای ورزشی با رعایت مسایل ایمنی و استاندارد در مدارس استان مرکزی احداث و تحویل مجموعه آموزش و پرورش شده است. مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی افزود: این فضاهای ورزشی از حداقل متراژ ۴۰۰متر مربع شروع شده و تا یک هزار و ۱۷۰مترمربع هستند.
قائمی بیان داشت: در حال حاضر ۲۰ طرح ایجاد فضای ورزشی مربوط به آموزش و پرورش در استان مرکزی وجود دارد که ناتمام است و با برنامه ریزهای انجام شده و تامین اعتبار، پیش بینی می گردد ۱۰ فضای ورزشی که پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد دارند، در سال جاری تکمیل و تحویل مجموعه آموزش و پرورش شود.مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: در استان به دنبال بازنگری نسبت به استانداردسازی فضای مدارس و محیط های ورزشی همچنین ایمن سازی تجهیزات و فضای آنها هستیم و این مهم در استان آغاز شده است.
شهریار فولادوند افزود: همه مدارس سطح کشور با کمبود فضای سرپوشیده ورزشی مواجه هستند. در مجموع ۱۶۲۰ فضای فیزیکی فعال در دو نوبت صبح و عصر در استان ۱۲۰ مورد معادل هفت درصد، فضاهای سرپوشیده و بقیه رو باز هستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.