خانه » پیشنهاد سردبیر » «محمدرضا غفاری» پای تخته فدراسیون باز هم تاج بر سر نهاد و رییس هیات فوتبال استان شد/خط سیاه روی تخته سفید

«محمدرضا غفاری» پای تخته فدراسیون باز هم تاج بر سر نهاد و رییس هیات فوتبال استان شد/خط سیاه روی تخته سفید

شنبه ۲۱ اسفند ۹۵ شماره ۵۴۹
وقایع استان-عباس لعل بار. علی امیدی:
در روزهایی که شرایط لیگ های استاتی و نحوه استعداد یابی بازیکنان پایه در استان مرکزی از شرایط مطلوبی برخوردار نیستند مجمعی پرحاشیه و بدون سر و صدا برگزار شد و باز هم همان نتیجه قبلی یا بهتر است بگوییم همان نتایج چند دوره قبل به دست آمد، تاج را از سرش برداشتند و باز هم برسرش نهادند آن هم توسط یک تاج دار دیگر، تاج در تاجی شده است، خبری از تغییرات نیست ، همه از یکنواختی خسته شده ایم و چشم به پیشرفت دوخته ایم اما با این شرایط بعید به نظر می رسد.
مجمع انتخاباتی هیات فوتبال پس از کش و قوس های فراوان بالاخره ظهر روز چهارشنبه ۱۸ اسفند ماه و در هتل امیر کبیر با حضور تاج رییس فدراسیون فوتبال، غفاری سرپرست اداره ورزش و جوانان استان و دیگر اعضای مجمع و تنها با دو کاندیدا برگزار شد. دو کاندیدا که یکی از آن ها بسیار برای ما نام آشناست؛ محمد رضا غفاری و دیگری حمید رضا ناهیدی نژاد که پس از رای گیری محمد رضا غفاری که دوران ریاستش در هیات فوتبال به ربع قرن رسیده است با ۲۳ رای از ۲۷ رای مأخوذه باز هم به عنوان ریاست هیات فوتبال انتخاب شد. در این مجمع حمید رضا ناهیدی نژاد تنها ۲ رأی به دست آورد و دو رأی نیز باطله بود.
مهم ترین حاشیه این مجمع رد صلاحیت شدن یا نشدن محمد رجاییان یکی از فوتبالی ها و نام آشناهای ورزش استان مرکزی بود که هنوز هم برای عده ای جای سوال است، تا شب قبل از انتخابات همه دم از رد صلاحیت شدن محمد رجاییان می زدند که خود باعث تعجب بود، محمد رجاییان که عضو علی‌البدل شورای شهر کلانشهر اراک است، سال ها در ورزش استان حضور داشته چه در پست های مدیریتی و چه به عنوان بازیکن، چگونه رد صاحیت شد؟ شب پیش از برگزاری مجمع شایعه ای در شهر پیچید که محمد رجاییان تایید صلاحیت شده و در مجمع حضور خواهد داشت، بسیاری از فوتبالی ها خوشحال بودند و این اتفاق را نوید بخش روزهــــای خوب فوتبـــال می دانستند، مجمعی که قرار بود ساعت ۱۰ صبح برگزار شود با توافق بین حسن بیگی معاون سیاسی استاندار، تاج رییس فدراسیون فوتبال و غفاری سرپرست ورزش و جوانان استان مرکزی انجام شد به ساعت ۱۴ موکول گردید، دلیل این اتفاق چه بود؟ شاید صحبت هایی که در ارتباط با تایید صلاحیت محمد رجاییان به گوش می رسید باعث این اتفاق شد. با این حال ساعت ۱۴ مجمع بدون محمد رجاییان برگزار شد، مجمعی که خیلی ها از پیش، برنده آن را می دانستند اما کاری از دستشان بر نمی آمد. باز هم مردی که سالها بر مسند ریاست هیات فوتبال استان مرکزی تکیه زده از روی صندلی اش بلند نشد و چهار سال دیگر نیز جای خود را سفت کرد.
محمد رجاییان کاندیدای هیات فوتبال استان، در مطلبی که در فضای مجازی منتشر کرد اعتراض خود را نسبت به این انتخابات بیان داشت. وی گفت: «معتقدم حقوق من و دکتر خدادادی کاندیداهای انتخابات هیات فوتبال استان از سوی برخی دوستان رعایت نشده و با مستندات کافی، شکایت خود را به مراجع رسمی داخلی و اگر نتیجه نگرفتیم به تنها مرجع رسمی رسیدگی به شکایات بین المللی فوتبال یعنی فیفا منعکس می نمایم.»
آیا واقعا کافی نیست ربع قرن بر مسندی نشستن؟ آیا فرصت آن نرسیده است که جای خود را با جوانان با انگیزه و باسواد و کار بلد تغییر داد؟ تا به کی به این صندلی ها چسبیده و رها نخواهیم کرد؟فارغ از خوب و بد بودن عملکرد محمد رضا غفاری در طی این سال ها در هیات فوتبال آیا بهتر نیست جایگاه خود را واگذار کرده و به عنوان فردی با تجربه در کنار جوانان به رشد و تعالی فوتبال استان کمک کند؟
صندلی ها به کسی وفا نکرده اند و به هیچ کس هم وفا نخواهند کرد بهتر است تا شرایط از این خراب تر نشده، جایگاهمان را به جوانان آینده دار تحویل داده و برای آن ها آرزوی موفقیت کنیم، چشم هایمان به باز شدن در تغییرات خشک شد و هنوز هم خبری نیست.
برای پیشرفت فوتبال استان مرکزی باید همه با هم دست دردست یکدیگر ، پشت به پشت هم تا آخر خط بایستیم و از هیچ کوششی دریغ نکنیم، با آرزوی موفقیت برای محمد رضا غفاری رییس چندین و چند ساله هیات فوتبال که نفر پیشینش را تقریبا هچ کدام از ما به خاطر نمی آوریم.
رییس فدراسیون فوتبال: تمامی باشگاه ها باید تا چهار سال آینده بدهی های خود را تسویه کنند
رییس فدراسیون فوتبال در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران حاضر شد و در خصوص مجمع انتخابی هیات فوتبال استان مرکزی گفت: این مجمع در شرایط خوبی برگزار شد و با رای مناسبی رییس هیات انتخاب شد که می بایست از تمام ظرفیت ها جهت توسعه فوتبال این استان استفاده شود.
تاج همچنین با اشاره به اینکه تمامی باشگاه ها باید تا چهار سال آینده بدهی های خود را تسویه کنند گفت: در بخش باشگاهی ایراداتی به فدراسیون وارد است که خودمان هم آن را قبول داریم. اینکه ما بدهکاری باشگاه ها را لحاظ نکردیم و تیم ها بدون مشکل در لیگ ها بازی می کنند که البته هر فرد دیگری هم جای ما بود همین کار را انجام می داد چون تمامی ۱۶ تیم لیگ برتر بدهکار هستند و نمی توان با محروم کردن همه تیم ها لیگ برگزار کرد .
مهدی تاج بیان داشت: برنامه ما این است که در ۴ سال آینده تمامی باشگاه ها، بدهکاری های خود را تسویه کنند و در اولین گام اجازه جذب بازیکن و مربی به تیم های دارای پرونده باز در فیفا، نخواهیم داد .
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درخصوص وضعیت بدهکاری سرخابی های پایتخت و تراکتورسازان گفت: پرسپولیس مشکلی برای جذب بازیکن خارجی ندارد چون رای محکومیتی از این باشگاه به ما ارسال نشده است. استقلالی ها هم ادعا کرده اند نسبت به تعیین تکلیف بدهی های خارجی اقدام کرده اند که شخصا این موضوع را از فیفا استعلام کرده ام که امیدواریم اینگونه باشد. البته وضعیت مالی تراکتورسازان بحرانی است و باید همه کمک کنند .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.