خانه » پیشنهاد سردبیر » محسن غفاری سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان شد؛/سعیدِ محمود رفت!

محسن غفاری سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان شد؛/سعیدِ محمود رفت!

شنبه ۲۰ شهریور ۹۵   شماره ۴۱۴

وقایع استان- عباس لعل بار:
سرانجام پس از ۲۵ سال یک مدیر بومی اداره ورزش استان را به عهده گرفت. امیررضا خادم، معاون پارلمانی و أمور استان های وزارت ورزش و جوانان کشور در حکمی محسن غفاری را به عنوان سرپرست اداره ورزش و جوانان استان منصوب واز زحمات سعید ملکی در ۴ سال گذشته تقدیر نمود، ملکی تا ۴ ماه دیگر بازنشسته می شد.
*که بود و چه کرد؟
سعید ملکی از سال ۸۲ به مدت ۹ سال مسئولیت معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی را برعهده داشته و از خرداد ۹۱ به سمت مدیرکلی اداره ورزش و جوانان منصوب گردید. همین زمان انتصاب ملکی بود که باعث شد تا در سه سال اخیری که از زمان روی کار آمدن حسن روحانی می گذرد، حامیان دولت و اصلاح طلبان شدیدترین انتقادات را از او نمایند.
ملکی یکی از چندین مدیر استانی است که در دولت احمدی نژاد منصوب شده و در دولت روحانی بر سرکار مانده بود، مدیران روحانی نژادیِ که حامیان دولت همواره برای برکناریشان کار سختی دارند.
ملکی مدتی پیش که زمزمه های رفتنش جدی تر از همیشه شده بود در دفاع از خود و عملکردش به ایسنا گفت: بنده نزدیک ۳۰ سال است که در استان مرکزی حضور دارم، فارغ التحصیل ۳۰ سال قبل از دانشگاه تهران هستم و از کارمندی و کارشناسی پله پله بالا آمده‌ام و از گروهبانی تا سرهنگی را نه یک شبه که ۳۰ ساله طی کرده‌ام.
وی افزود: از ۳۰ سال پیش تا به امروز با تمام وجود و بدون لحظه‌ای سستی برای سربلندی ورزش استان تلاش کرده‌ام، تمام زندگی‌ام در این استان است، فرزندانم در این استان به دنیا آمده‌اند و بیشترین تعصب ممکن را به استان داشته و دارم و تا روزی که افتخار خدمت داشته باشم با تمام توان و در چارچوب سیاست‌های دولت برای سربلندی مردم استان کار خواهم کرد، واقعا عجیب است که موضوع بومی غیربومی در این میان مطرح می‌شود. بنده از خیلی بومی‌های این استان بومی‌تر هستم کسانی که این موضوعات را مطرح می‌کنند خود نزدیک به ۲۰ سال در استان مرکزی نبوده‌اند.
سعید ملکی در ادامه اضافه کرد: زمانی که اداره کل را تحویل گرفتم نزدیک به ۸۰۰ میلیون تومان بدهی مربوط به حامل‌های انرژی و بیش از سه میلیارد تومان بدهی مربوط به پیمانکاران و پروژه‌ها باقی مانده بود که طی مدت ۴ سال رقم سه میلیاردی یاد شده تقریبا به صفر رسید و بخش عمده‌ای از بدهی ناشی از حامل‌های انرژی پرداخت شد. نکته جالب اینجاست که در زمانی که اداره کل را تحویل گرفتم موجودی حساب بند “ب” تنها هفت میلیون تومان بود.
از انتقاداتی که به ملکی توسط کارشناسان و غیر کارشناسان وارد می شد می توان به؛عدم توانایی اداره کل در جذب اسپانسر؛ عدم توجه به حوزه جوانان پس از ادغام، عدم نگهداری مناسب از اماکن ورزشی و همچنین تغییرات پی در پی مدیران ورزشی استان و البته عدم بکارگیری نیروهای همسوی دولت اشاره کرد.
ملکی و انتقادات علیه او!
ملکی به عنوان یکی از آخرین بازمانده های دولت مهرورز محمود احمدی نژاد از سوی نمایندگان مجلس هم به شدت مورد انتقاد قرار می گرفت.
رضایی نماینده خمین در خصوص عملکرد او گفته بود: نمایندگان مجلس نهم باید عملکرد این مدیر کل را بررسی می کردند و اقدام نظارتی لازم را انجام می دادند، اما به هر حال نمایندگان مجلس دهم در حال ارزیابی امور هستند.
رضایی بیان داشت: یکی از کم اثرترین و بی خاصیت ترین ساختارهای دولت، وزارتخانه ورزش و جوانان است. هرگز نباید منافع عمومی را فدای این مصالح کرد. اگر مدیری واقعا از عهده مسئولیت و مأموریتش برنمی آید، کسی که اجازه استمرار این مدیریت را دهد به جامعه و مردم ظلم کرده است.
رضایی تصریح کرد: فقط اگر مدیر موفق باشد، باید مورد حمایت قرار گیرد؛ نباید به دلیل موعد بازنشستگی او را حفظ کرد که در این صورت سازمان و حقوق مردم تضییع می شود در واقع باید بگویم ادامه مدیریت و ابقای مدیران نالایق، گناه بزرگی است که نباید مرتکب شد.
منصوری نماینده ساوه هم از ملکی بارها انتقاد کرد، در یکی از این انتقادات منصوری گفته بود: متأسفانه هنگامی که صحبت از بازنشستگی به میان می آید، یک تا دو سال پرت زمانی نیز وجود دارد یعنی زمانی که آذر برای بازنشستگی اعلام می شود؛ باید یک سال آینده را برای اجرا شدن در نظر گرفت.نمایندگان عملکردها را رصد کرده و نظر می دهند. اما از سوی مدیر کل ورزش و جوانان تاکنون عملکردی ارائه نشده است.
این نماینده مجلس تصریح کرد: به عقیده من مقصر اصلی بسیاری از انتقادات معاونان و شخص مدیر کل هستند. وقتی مدیر کلی آماری ارائه نمی دهد به این معناست که حتما عملکردی نداشته و سازمان دچار روزمرگی شده است، و مدیرکل باید استعفا داده و یا عزل شوند.
سیدمهدی مقدسی یکی از شدیدترین انتقاداتش را به ملکی را در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان اراک نمود. مقدسی نه تنها از عملکرد ملکی انتقاد کرد بلکه خبر داد بزودی مدیری دیگر جایگزین او خواهد شد.
سعید ملکی بخاطر سمت هایی که داشت به عنوان چهره ای ورزشی شناخته می شد تا مدیری آشنا به امور جوانان، امری که باعث بی اعتنایی وی به بخش جوانان اداره کل هم شد و نارضایتی جوانان را از او در پی داشت.
فعالان اجتماعی معتقد بودند مشکلات جوانان در میدان شلوغ ورزش گم شده و متأسفانه توزیع اعتبارات در بخش ورزش نسبت به جوانان عادلانه نیست.
جمیع انتقادات وارد به مدیریت ملکی سرانجام در ۴ ماه مانده به بازنشستگی سعید ملکی باعث برکناریش شد و محسن غفاری را به عنوان سرپرست به جای او قرار داد.
محسن غفاری از مدیران ورزشی و البته مدیری سیاسی است. او دبیر سابق حزب کارگزاران سازندگی استان مرکزی بوده و به عنوان عضو علی البدل شورای شهر سوم اراک به عضویت این شورا د آمده بود. او در میان اصلاح طلبان و حامیان دولت مقبولیت خاصی دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.