خانه » پیشنهاد سردبیر » فینال دور از انتظار

فینال دور از انتظار

یکشنبه ۲۰ تیر ۹۵    شماره ۳۶۳

وقایع استان: رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ با تمام جذابیت، نتایج دور از ذهن و هیجان‌انگیزش به گام آخر رسید و امشب با رقابت بین تیم‌های ملی فرانسه‌ی میزبان و پرتغال به پایان خواهد رسید. رقابت‌های جذابی که علاقمندان به ورزش فوتبال را حدود یک ماه سرگرم به خود کرده بود و نکته‌های آموزشی فراوانی نیز برای مربیان داشته است. هیجان و شگفتی‌های این جام بی‌شمار بوده است. از صعود تیم ملی ولز به نیمه‌نهایی و راهیابی پرتغال به فینال گرفته تا حذف تیم ملی اسپانیا و انگلستان در مرحله یک هشتم پایانی، به هیجان این رقابت‌ها افزود.
تیم ملی پرتغال پس از ۱۲ سال بعد از ناکامی در فینال ۲۰۰۴ برابر یونان، به فینال یورو رسیده است و به نظر می‌رسد دیگر چنین فرصتی برای رونالدو، با توجه به سن و سال او در سال‌های پیش رو، پیش نخواهد آمد و این تنها فرصتی است که او شانس قهرمانی با تیم ملی را نیز خواهد داشت، اگر چه رونالدو می‌تواند در جام جهانی هم به میدان برود ولی رسیدن به فینال آن رقابت‌ها برای تیم ملی پرتغال بسیار مشکل خواهد بود و دور از ذهن به‌نظر می‌رسد. رونالدو در گفتگو با یوفا گفته است: بردن جام با تیم ملی پرتغال رویایی است که من همیشه در سر داشته ام. من به هر افتخاری در عرصه باشگاهی و انفرادی دست یافته ام اما بردن جام با پرتغال برای من یک موفقیت بزرگ خواهد بود. من بر این باورم که این امر امکانپذیر است. هم‌تیمی‌های من و همه مردم پرتغال هم به این امر باور دارند. باید تفکر مثبت داشته باشیم، چون به نظر من روز یکشنبه پرتغال برای نخستین بار صاحب یک جام بزرگ می شود.
تیم پرتغال جزو بهترین های جام نبوده و با سه مساوی از مرحله گروهی صعود کرده است آن هم به عنوان یکی از بهترین تیم های سوم، البته آنها در بازی با ولز فوتبال متقاعدکننده ای را به نمایش گذاشتند.
رونالدو با اشاره به این پیروزی و اعتمادی که آنها از این پیروزی به دست آورده اند، افزوده است: نتیجه خیلی مثبتی بود. تیم ما خیلی خوب بازی کرد و دو گل مهم به ثمر رساند. آن هم مقابل تیم خوبی به نام ولز. آنها تیمی خوب با مربی خوبی بودند. با این حال ما بهتر بودیم و موقعیت های خوبی خلق کردیم. شایسته پیروزی بودیم و اکنون در دیدار پایانی هستیم. به نظر من فرانسه گزینه قهرمانی جام به نظر می رسد اما این ما هستیم که جام را می‌بریم.
تیم ملی فرانسه نیز سعی در کسب سومین قهرمانی خود در رقابت‌های یورو می‌باشد. آخرین قهرمانی آنها به سال ۲۰۰۰ برمی‌گردد که با ستاره‌هایی همچون زیدان، تزرگه، هانری، بارتز، دیه دشان که هم‌اکنون سرمربی این تیم است، به دست آمد. می‌بایست تا آخرین ثانیه‌های فینال به انتظار نشست تا ببینیم کدام تیم جام قهرمانی ۲۰۱۶ را بالای سر خواهد برد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.