خانه » پیشنهاد سردبیر » در انتظار آغاز لیگ جزیره

در انتظار آغاز لیگ جزیره

یکشنبه ۲۰ تیر ۹۵   شماره ۳۶۳

وقایع استان: به اعتقاد بسیاری از فوتبال‌دوستان رقابت‌های لیگ برتر انگلستان، موسوم به لیگ جزیره، بهترین رقابت باشگاهی در دنیای فوتبال به شمار می‌رود. اگرچه لالیگا، بوندسلیگا و سری آ ایتالیا نیز از لیگ‌های خوب و پرطرفدار محسوب می‌شوند، اما جذابیت لیگ جزیره و تیم‌های پرشماری که شانس قهرمانی دارند، این لیگ را بدون رقیب گذاشته است. اگر نگاهی به دیگر لیگ‌های پرطرفدار دنیا بیندازیم در سال‌های اخیر تنها یک الی سه تیم قهرمانی آن لیگ‌ها را به دست آورده‌اند، اما لیگ جزیره تنها لیگی است که در چهار سال اخیر قهرمان‌های متفاوتی به خود دیده است و هر ساله حدود شش تیم شانس قهرمانی دارند. از سال ۲۰۱۳ تاکنون تیم‌های منچستر یونایتد، منچسترسیتی، چلسی و لستر سیتی قهرمانی را در این لیگ تجربه کرده‌اند. در لیگ جزیره‌ی پیش‌رو مربیان مطرح و صاحب‌نامی مانند مورینیو، گواردیولا و کنته با تیم‌های جدید خود در انگلستان قرارداد امضا کرده‌اند. وجود این مربیان در سطح کلاس جهانی به همراه دیگر مربیان حاضر در این لیگ همچون آرسن ونگر، کلودیو رانیری، یورگن کلوپ و رافائل بنیتس رقابت بر سر قهرمانی فصل ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ را جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتز از قبل خواهد کرد. مورینیو و گوادیولا در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود در تیم‌های جدیدشان اظهارنظرهای جالبی داشته‌اند. مورینیو در مورد رقابت با گواردیولا گفته است خود را درگیر رقابت با گواردیولا نخواهد کرد، چرا که تیم‌های زیادی برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ جزیره رقابت می‌کنند . وی در ادامه گفته است: ماجرا نسبت به دو بار دیگری که به این کشور آمدم، متفاوت است. من از چلسی اخراج شدم و سپس در چنین کشوری با اشخاص مشابه ماندم. چیز جدیدی رخ نداده است. من به باشگاهی آمده ام که شرح دادنش دشوار است. دوست ندارم بگویم که باشگاه رویاهایم بوده است. این واقعیت است و واقعیت این است که هر کسی دنبال این منصب است. ما دسته ای از اولویت ها را در چهار پست گزینش کرده ایم تا تعادل و کیفیت را برای تیم به ارمغان بیاوریم و کیفیت همان چیزی است که من در پی آن هستم. همان طور که می دانید، اشخاص خاص چشم انداز بلندتری دارند. من مربی ای هستم که متخصصان را دوست دارم و زیاد در پی بازیکنان چند‌کاره نیستم. سبک بازی تیم هایم مشخص است، پس من متخصص می خواهم. ما چهار هدف را در نظر گرفته ایم و تا زمان ورود چهارمین نفر، به سختی تلاش می کنیم. شغلی را که رایان خواستارش بود، باشگاه به من واگذار کرد. این تقصیر من نیست. رایان می خواست سرمربی منچستریونایتد شود و باشگاه تصمیم گرفت این سمت را به من بسپارد. این لحظه همانند وقتی است که من در سال ۲۰۰۰ تصمیم گرفتم که یک سرمربی شوم. زمانی فرا می رسد که باید تصمیم گیری کنید و رایان تصمیمش را گرفت. او می توانست به آن چه که می خواست در باشگاه برسد ولی وی تصمیمی را اتخاذ کرد که به شجاعت نیاز دارد. او در رابطه با توصیه‌ی فرگوسن افزود: او به من گفت یک چتر را با خود همراه داشته باشم! تا دیروز نمی توانستم باور کنم که در زمین تمرین باران می آید ، پس این نصیحت عالی ای بود. دومین نصیحت این بود که ظرف مخصوص به خود را داشته باشم چرا که در موقعیت های فراوانی به آن نیاز خواهم داشت. او در یورو به سر می برد ولی وقتی که تعطیلات تابستانی اش به سر برسد، زمان زیادی برای ملاقات با وی خواهم داشت. درب زمین تمرین همواره به سوی او باز است.
گوادیولا نیز در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود گفته است: ساده بود اگر می خواستم یک سال دیگر در بایرن بمانم چون در آنجا از هر نظر راحت بودم ولی احساس من این بود که زمان درست برای آمدن به فوتبال انگلیس رسیده است. اینجا هستم تا ارزش هایم را نشان دهم.
می دانم که فوتبال انگلیس چقدر دشوار است. پیروزی در ۴، ۵ یا ۶ بازی متوالی بسیار سخت است و این می تواند چالشی جدی برای من باشد. معتقدم فصل بعد شاهد رقابت هایی فیزیکی تر از همیشه باشیم که شاید از نظر مردم جذاب نباشد. او در باره رقابت با مورینیو افزود: ژوزه در نشست خبری خود واضح صحبت کرد. این یک رقابت تنها بین من و او نیست. در انگلیس تیم های زیادی برای قهرمانی می جنگند و کسب جام در اینجا واقعا دشوار است. من دوست دارم تیمم پیروز شود و مورینیو هم به پیروزی تیم خودش فکر می‌کند.
همه طرفداران فوتبال منتظر آغاز این لیگ جذاب خواهند بود تا بار دیگر هیجان را در پای گیرنده‌های خود تجربه کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.