خانه » جدیدترین » غروب سه شنبه، خاکستری بود

غروب سه شنبه، خاکستری بود

یکشنبه ۱۶ خرداد ۹۵ شماره ۳۴۱

سرمقاله- نیره یوسفی راد

راه اندازی کمپین سه شنبه های بدون خودرو و توجه به استفاده از دوچرخه در این روز اتفاق مثبت و قابل تاملی است که باید مورد توجه قرار گیرد. راه اندازی کمپین های اجتماعی یکی از المان های توسعه مدنی جامعه است. توسعه مدنی ای که از دل اقتصاد و فرهنگ بیرون می آید. تشکیل این کمپین ها در ایران از آمار خوبی برخوردار است اما تعداد اندکی از آنها به نتیجه می رسند و ادامه می یابند. یکی از علت های اصلی این کمپین ها نبود بسترهای مناسب سیاسی در کشور است. گره خوردن مناسبات مدنی با موضوعات سیاسی که در بسیاری از موارد از جانب سیاسیون اتفاق می افتد عمر فعالیت های اجتماعی و کمپین های مدنی را کاهش می دهد. نمونه ای که در ذهن همه مانده است کمپین شنبه های اعتراضی به آلودگی هوای اراک است که پس از مدتی بدون نتیجه ماند. اما سیاسی کردن موضوع سه شنبه های بدون خودرو بسیار سخت به نظر می رسد. از آنجایی که این موضوع تبلیغی مبنی بر استفاده نکردن از خودرو است و از طرفی به دلیل کیفیت بسیار بالای خودرو های داخلی  هیچ کس تمایلی به خرید تولیدات خارجی ها ندارد پس می شود نتیجه گرفت که این کمپین قصد تخریب تولید ملی و عدم خرید خودروی داخلی را دارد. امید است که اینگونه نشود و این حرکت زیبای اجتماعی با همراهی مردم و حمایت نهادهای مربوطه کمکی باشد بر بهبود زخم های سیاه شهر.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.