خانه » اخبار » عضویت ۲۵۰ هزار نفر از ساکنان استان مرکزی در تعاونی‌ها

عضویت ۲۵۰ هزار نفر از ساکنان استان مرکزی در تعاونی‌ها

چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ شماره ۱۶۱۴

سیمین سیف: رئیس اتاق تعاون استان مرکزی گفت: ۲۵۰ هزار نفر از ساکنان استان مرکزی عضو تعاونی‌های این استان هستند.
حسین خسروبیگی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه بخش تعاون یکی از بخش‌های مهم نظام اقتصادی کشور است، اظهار کرد: یکی از بخش‌های مهم نظام اقتصادی کشور بر اساس اصل ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی بخش تعاون است که با پویایی این بخش اقتصادی کشور می‌توان بخش زیاد و قابل توجهی از مسائل اقتصادی مبتلا به کشور را حل کرد و در ایجاد اشتغال پایدار اقشار مختلف جامعه گام‌های بلندی برداشت.
وی افزود: اتاق تعاون ظرفیت‌های بسیار بالایی در ارائه خدمات مورد نیاز از جمله صدور کارت بازرگانی و صدور گواهی مبدا برای فعالیت اقتصادی استان و در حوزه صادرات و واردات و صدور ضمانت‌نامه برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش تعاون دارد این در حالی است که ۲۵۰ هزار نفر از ساکنان استان مرکزی عضو تعاونی‌های این استان هستند.
رئیس اتاق تعاون استان مرکزی عنوان کرد: قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به‌ویژه ماده ۹ فصل سوم، تحقق سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون در اقتصاد کشور تا پایان سال ۹۳ بوده که این امر صورت نگرفته است و بنابر آمارهای متعدد اعلامی نهادهای مسئول، سهم بخش تعاون از اقتصاد کشور بین ۵ تا ۹ درصد است.
خسروبیگی بیان کرد: توانمند‌ی‌های بالقوه‌ بخش تعاون کشور که نمونه بارز آن در استان مرکزی هم وجود دارد نیازمند اجرای قوانین است و بالفعل کردن توانمندی بخش تعاون و استفاده بهینه از پتانسیل موجود در این بخش راهگشای موانع پیش‌رو است.
وی ادامه داد: اهمیت بخش تعاون فارغ از مسائل اقتصادی، در حوزه فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار دارد و می‌طلبد تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان به این بخش توجه ویژه برای دست‌یابی به اهداف مقدس نظام اسلامی داشته باشند.
رئیس اتاق تعاون استان مرکزی خاطرنشان کرد: اتاق تعاون در راستای نظارت بر مجامع و انتخابات در چارچوب قانون به لحاظ حفظ حقوق تمام اعضای تعاونی و اتحادیه‌ها، از نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط، حضور فعال در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی، صدور گواهی فعالیت و بسیاری خدمات دیگر آمادگی دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.