خانه » پیشنهاد سردبیر » صحن رسمی شورای شهر اراک برگزار شد/روز پلیسی شورا/وعده های زمینی مانده، بازدید هوایی پیشکش!

صحن رسمی شورای شهر اراک برگزار شد/روز پلیسی شورا/وعده های زمینی مانده، بازدید هوایی پیشکش!

چهارشنبه ۱۵ دی ۹۵ شماره ۴۹۸
علی امیدی-وقایع استان:
جلسه صحن رسمی شورای کلانشهر اراک با حضور فرمانده انتظامی استان برگزار شد. سردار کیومرث عزیزی، سرهنگ امیدی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ، سرهنگ امیریان فرماندهی انتظامی شهرستان اراک و رییس پلیس آگاهی و پلیس مبارزه با مواد مخدر مهمانان ویژه اعضای شورای شهر اراک بودند.
اسماعیل تاج آباد در ابتدای جلسه بیان کرد: رویکرد فعالیت های شهرداری از حالت صرفا عمرانی به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی با هدف جلب مشارکت مردمی تغییر کرده است.
رییس شورای شهر اراک افزود: در ایران هر روز این نقش پررنگ تر می شود، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری وظایفی به عهده دارد که نتیجه آن موجب کاهش آسیب های اجتماعی شده و در نهایت باعث کمک به نیروی انتظامی خواهد شد.
وی افزود: سعی ما در شورا این است که نگاه ویژه ای در شورا به آسیب های اجتماعی داشته باشیم. چرا که در بحث کاهش آسیب های اجتماعی همه مسئولند و باید همه توان خود را به کار گیرند.
سردار عزیزی، فرمانده نیروی انتظامی استان در ادامه مطالب خود را در چند بخش بیان داشت.
وی گفت: جرایم مختلف در این استان در ۹ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش یافته است.
وی افزود: امنیت در این استان به صورت نسبی مطلوب است. تنها در ۹ ماه امسال ۶ تن و ۲۵۶ کیلوگرم انواع موادمخدر در این استان کشف و ضبط شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۸ درصد افزایش یافته است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: از این میزان کشفیات مواد مخدر ۲ تن و ۱۱ کیلوگرم در شهرستان اراک بوده که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش کشف ۵۸ درصدی را نشان می دهد.
سردار عزیزی اظهار کرد: در ۹ ماه امسال ۱۲ هزار نفر در خصوص اعتیاد و موادمخدر در این استان دستگیر شده اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه قبل ۱۳ درصد افزایش یافته است.
وی بیان کرد: در این مدت ۲۹۰ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و ضبط شده که این میزان نیز به نسبت مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش یافته است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: در ۹ ماه امسال بحث نزاع های دسته جمعی در این استان یک درصد و نزاع های فردی ۴۹ درصد کاهش یافته است که امید است این مهم روز به روز کاهش بیشتری یابد.
سردار عزیزی عنوان کرد: وقوع سرقت در شهرستان اراک در این مدت سه درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته و در ۹ ماه امسال پنج هزار و ۳۶۵ فقره سرقت در اراک به وقوع پیوسته که این آمار در سال گذشته پنج هزار و ۳۶۵ مورد بوده است.
وی گفت: وقوع تصادفات رانندگی در این مدت در استان مرکزی چهار درصد افزایش یافته و در ۹ ماه امسال ۶ هزار و ۳۵۴ فقره حادثه رانندگی در این استان اتفاق افتاده است اما کشته شدگان ناشی از این حوادث پنج درصد کاهش یافته است.
وی با اشاره به دوربین های سطح شهر که توسط سازمان ترافیک شهرداری نصب شده است گفت: متاسفانه اکثر این دوربین ها ویژه ترافیک نیستند و برای پایش های امنیتی مناسبند.
رییس پلیس استان در پایان باتاکید بر اینکه آلودگی هوا جزو جدانشدنی این روزهای اراک شده است پیشنهاد داد طرح زوج و فرد در اراک اجرا شود.
فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: تعامل و ارتباط پلیس با شهرداری و شورای شهر اراک مطلوب است و امید است این مهم روز به روز افزایش یابد.
سردار عزیزی گفت: نیروی انتظامی دست فروشان را از سطح شهر جمع آوری می کند اما انتظار است شهرداری محلی مناسب برای ساماندهی این اقشار در نظر گیرد.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در ادامه این نشست گفت: ۱۷ نقطه حادثه خیز در شهرستان اراک وجود دارد که در این مدت ۴۱۵ حادثه رانندگی در این مناطق رخ داده است‌.
سرهنگ ابوالفضل امیدی افزود: عملیات طولانی مدت طرح های شهری یکی از نکات بسیار مهم است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: وجود و افزایش دست فروشان علاوه بر اینکه چهره شهر را نا زیبا می کند در وقوع حوادث رانندگی نیز موثر است.
سرهنگ امیدی گفت: یکسان سازی سرعت گیرها، ساماندهی صنوف مزاحم، انتقال پنجشنبه و جمعه بازار به نقاط دیگر شهر به دلیل مشکلات انبوه ترافیکی، جداسازی خطوط ویژه با موانع فیزیکی و مستحکم، مکانیزه شدن ۸۰ درصد از پل های عابر پیاده و افزایش تابلوهای جهت نما در اراک امری ضروری است.
وی بیان کرد: نصب تابلوهای تبلیغاتی وسیع در بلوارها، کاشت درختان مثمر در وسط بلوارها، تاریکی معابر و نبود پارکینگ برای خودروهای سنگین از دیگر مشکلاتی است که باید از سوی تصمیم سازان امور شهری مورد توجه جدی قرار گیرد.
رییس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این نشست گفت: گسترش موادمخدر از توطئه های استکبار جهانی در راستای ضربه زدن به ارزش های اسلامی و اخلاقی است.
سرهنگ احمدرضا چگینی افزود: اعتیاد یکی از اولویت های مهم در بحث آسیب های اجتماعی است و این آسیب در بروز سایر آسیب ها نیز اثرگذار است.
وی بیان کرد: پلیس در راستای مبارزه با موادمخدر همه تلاش خود را به کارگرفته اما برای کسب توفیقات بیشتر همه باید در این راستا تلاش کنند.
رییس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: انتظار است شهرداری دز زمینه ایجاد مکان هایی برای غربالگری و نگهداری معتادان تلاش ویژه ای به کار گیرد.
در ادامه سایر اعضای شورای شهر به بیان دیدگاه های خود پرداختند. یکی از اظهارنظرها مربوط به مجید کلوانی بود، وی بیان داشت: از فرماندهی نیروی انتظامی درخواست تدارک یک بازدید هوایی برای اعضای شورای شهر را داریم تا بتوانیم در امور عمرانی شهر بهتر تصمیم گیری کنیم.
این اظهار نظر از سوی وی در حالی انجام شد که متاسفانه عملکرد اعضای شورای شهر به گونه ای بوده است که نقدهای جدی به آن وارد است. متاسفانه اعضای شورای شهر در جلسات گاها بدنبال مسائلی هستند که باعث می شود متن فراموش شده و حاشیه پررنگ شود. در جلسات علنی شورا شاهد این هستیم که برخی اعضا بیشتر وقت خود را صرف صحبت نمودن با تلفن همراه نموده و یا با غیبت ها و تاخیرهای خود رسمیت جلسات را زیر سوال می برند.
در جلسه روز گذشته صحبت های سردار عزیزی موید این نکته است که مدیریت بد شهری در اراک باعث بوجود آمدن بسیاری از آسیب های اجتماعی شده است.
سردار عزیزی با اشاره به اینکه سوء مدیریت های ما باعث بوجود آمدن برخی اتفاقات ناگوار شده است افزود:شورای شهر و شهرداری باید فکری برای تعیین محل دستفروشانی کند که باعث ایجاد نارضایتی هایی برای مردم شده اند. حضور دستفروشان به شکل فعلی توهین به شعور و شان مردم است.
عزیزی ادامه داد: نیروی انتظامی قول می دهد ظرف ده روز تمام ولگردان و معتادان را جمع آوری کند ولی شما بگویید آنها را کجا جمع آوری کنیم؟
متاسفانه بنظر می رسد مدیران شهری اراک اعم از شورای شهر و شهرداری فاقد انگیزه لازم برای حل مشکلات شهری همشهریان هستند وگر نه بجای درخواست بازدید هوایی فکری به حال وظایف مانده بر روی زمین شورا می کردند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.