خانه » جدیدترین » صاحب علی غفاری در گفتگو با وقایع استان: /پیروزی لیست امید نشان ضعف اصولگرایان نیست

صاحب علی غفاری در گفتگو با وقایع استان: /پیروزی لیست امید نشان ضعف اصولگرایان نیست

شنبه ۴ اردیبهشت ۹۵    شماره۳۳۳

هرچه به ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۹۵، زمان برگزاری دور دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نزدیک‌تر می‌شویم، شاهد فعالیت بیشتر احزاب و سیاسیون هستیم. در حوزه انتخابیه اراک ، شازند و ساوه هم همچون ۵۵ حوزه انتخابیه در کشور رقابت برای تصاحب صندلی بهارستان به راند دوم کشیده شد که فعالیت‌های انتخاباتی هر روز افزایش یافته و شاهد جلسات متعدد انتخاباتی در روستاها هستیم.
به گزارش وقایع استان، آنچه که از ستادهای تبلیغاتی ۲ کاندیدای راه یافته از این سه شهرستان به دور دوم خبر می‌رسد حکایت از آن است که هر دو کاندیدا در تلاشند تا با حضور بیشتر در بین مردم شهرستان بتوانند اکثریت آرای این حوزه را از آن خود کنند.
آنچه در فضای سیاسی در اراک مشاهد می‌شود رقابت دوقطبی بین اصول‌گرایان که کاندیدای آنها حسن آصفری و اصلاح‌طلبان و حامیان دولت که کاندیدای آنها سید مهدی مقدسی است، مشاهده می‌شود. حال باید دید که در رقابت دوقطبی کدام جریان سیاسی برنده خواهد شد و کاندیدای خود را راهی بهارستان خواهد کرد.
همچنین در شهرستان شازند بین کاندیدای اصلاح طلبان علی ابراهیمی و صاحب علی غفاری از اصولگرایان نیز رقابت وجود دارد. اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان شهرستان درصدد هستند تا با دعوت از شخصیت‌های شاخص طیف خود در استان و کشور از همه توان برای رقابت استفاده کنند.
هر دو کاندیدا همچنین در تلاشند تا بتوانند کاندیداهایی که موفق به حضور در دور دوم نشده‌ است را همراه خود ساخته تا علاوه بر ایجاد جو روانی، تعداد حامیان خود را افزایش دهند. در حوزه انتخابیه در شهرستانهای ساوه و زرندیه خانم شهلا میرگلوبیات از طیف اصولگرا و آقای محمدرضا منصوری کاندیدای مستقل در انتخابات دور دوم شرکت دارند.
در حال حاضر انتخابات؛ نقل مجالس است وکاندیداها باید بیشتر از هر چیزی به تبیین برنامه‌هایشان بپردازند. هرچه به انتخابات نزدیک می‌شویم تخریب‌ها شدت می‌گیرد و این مهم مردم را در شناسایی کاندیدای اصلح دچار مشکل خواهد کرد.
حال و هوای شهر گویای نزدیکی به انتخابات نیست و سکوت بر شهر حاکم است و این در حالیست که در فضای مجازی فعالیت‌ها گسترده‌تر انجام می‌شود. فعالیت‌های مجازی در تشخیص کاندیدای اصلح مؤثر واقع شده است. ما که در بیشتر گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی حضور داریم، با توجه به اینکه تخریب‌های نامناسبی علیه کاندیدا صورت می‌گیرد، اعلام ناراحتی می‌کند.
حامیان کاندیداها در فضای مجازی فعالیت کثیر دارند و این در حالیست که فضای میدانی شهر در سکوت بسر می‌برد. جلسات انجام شده توسط کاندیداها مناسب بوده، اما این در حالیست که این جلسات غالباً برای مردان برگزار می‌شود و کاندیداها برنامه‌های ضعیف‌تری برای بانوان دارند. رعایت اخلاق در انتخابات گویای کارایی کاندیداها بوده است؛ بنابراین کاندیداها باید برای تکریم یکدیگر قدم بردارند تا تخریب یکدیگر!
اکثر شهروندان می گویندبا تأکید بر اینکه به شخصی رأی خواهیم داد که کارآمد باشد و به گروه با شخص خاصی متصل نباشد، فضای مجازی باید کنترل شود تا علیه هیچ کاندیدایی، تخریب صورت نگیرد.
***
صاحب علی غفاری کاندیدای راه یافته به دور دوم در حوزه شازند نیز در مورد برنامه هایش در دوره دوم گفت : برنامه های من در این دوره استانی و فرامنطقه ای نیز بوده است زیرا برخی اشتباهاتی در سطح کشور وجود دارد که در همه جا اثرات خود را نشان میدهد مثلا در بخش کشاورزی بعد از چند دهه هیچ خلاقیتی وجود ندارد . و هنوز هم کشاورز کود و سم را می زند و اثراتش باقی می ماند و سلامت جامعه را به خطر می اندازد و این بحث سراسری است و فقط مربوط به یک جای خاص نیست .
وی افزود: ما انتظار داریم مجموعه ای از نمایندگان را به وجود بیاوریم که اولا فرهیخته و در درد آشنایی مردم باشند و در ثانی با هم همکاری و هماهنگی داشته باشند . و با یک همدلی به استان خدمت کنند.
وی در مورد پیروزی لیست امید در تهران خاطر نشان ساخت : این اشتباه است که این پیروزی را فقط ناشی از ضعف اصول گرایان یا شرایط کشور پس از برجام بدانیم این شیوه درستی نیست . زیرا باید دانست که اصول گرایی یک فکر یا یک جریان نیست بلکه یک تفکر غالب در کشور است . هر چند به بسیاری از اصول گرایان انتقاد وارد است چرا که آن انسجام هماهنگی کامل رابا هم نداشتند و این تشتت و ناهماهنگی شرایط را به گونه ای دیگر رقم زد . از طرفی نیز نباید همه کشور را تهران بدانیم چرا که در بسیاری از جاها نیز شرایط به نفع اصول گرایان بوده است . وی در مورد برجام گفت :برجام تا کنون هیچ تاثیری در کشور نداشته است و فقط بر روی کاغذ چیزی گفته اند ولی بر روی شرایط زندگی و معیشت مردم هیچ تاثیر خاصی نداشته است . و با وجود وعده های فراوان دولت در مورد تغییر شرایط اقتصادی کشور الان ما زمزمه قعط یارانه های را میشنویم . و این نشان میدهد که چیزی فعلا عوض نشده است. وی در پایان گفت پیام من به همه گروهها این است که ما امت واحده هستیم و باید زیر پرچم اسلام با ولایت فقیه بیایم و به چیزی که مردم میخواهند بدون تعصب به گروه خاصی برای خدمت کردن به مردم وقت بگذاریم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.