خانه » جدیدترین » علی ابراهیمی در گفتگو با وقایع استان: /سلامت شهروندان برایمان حیاتی است

علی ابراهیمی در گفتگو با وقایع استان: /سلامت شهروندان برایمان حیاتی است

شنبه ۴ اردیبهشت ۹۵   شماره ۳۳۳

هرچه به ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۹۵، زمان برگزاری دور دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نزدیک‌تر می‌شویم، شاهد فعالیت بیشتر احزاب و سیاسیون هستیم. در حوزه انتخابیه اراک ، شازند و ساوه هم همچون ۵۵ حوزه انتخابیه در کشور رقابت برای تصاحب صندلی بهارستان به راند دوم کشیده شد که فعالیت‌های انتخاباتی هر روز افزایش یافته و شاهد جلسات متعدد انتخاباتی در روستاها هستیم.
به گزارش وقایع استان، آنچه که از ستادهای تبلیغاتی ۲ کاندیدای راه یافته از این سه شهرستان به دور دوم خبر می‌رسد حکایت از آن است که هر دو کاندیدا در تلاشند تا با حضور بیشتر در بین مردم شهرستان بتوانند اکثریت آرای این حوزه را از آن خود کنند.
آنچه در فضای سیاسی در اراک مشاهد می‌شود رقابت دوقطبی بین اصول‌گرایان که کاندیدای آنها حسن آصفری و اصلاح‌طلبان و حامیان دولت که کاندیدای آنها سید مهدی مقدسی است، مشاهده می‌شود. حال باید دید که در رقابت دوقطبی کدام جریان سیاسی برنده خواهد شد و کاندیدای خود را راهی بهارستان خواهد کرد.
همچنین در شهرستان شازند بین کاندیدای اصلاح طلبان علی ابراهیمی و صاحب علی غفاری از اصولگرایان نیز رقابت وجود دارد. اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان شهرستان درصدد هستند تا با دعوت از شخصیت‌های شاخص طیف خود در استان و کشور از همه توان برای رقابت استفاده کنند.
هر دو کاندیدا همچنین در تلاشند تا بتوانند کاندیداهایی که موفق به حضور در دور دوم نشده‌ است را همراه خود ساخته تا علاوه بر ایجاد جو روانی، تعداد حامیان خود را افزایش دهند. در حوزه انتخابیه در شهرستانهای ساوه و زرندیه خانم شهلا میرگلوبیات از طیف اصولگرا و آقای محمدرضا منصوری کاندیدای مستقل در انتخابات دور دوم شرکت دارند.
در حال حاضر انتخابات؛ نقل مجالس است وکاندیداها باید بیشتر از هر چیزی به تبیین برنامه‌هایشان بپردازند. هرچه به انتخابات نزدیک می‌شویم تخریب‌ها شدت می‌گیرد و این مهم مردم را در شناسایی کاندیدای اصلح دچار مشکل خواهد کرد.
حال و هوای شهر گویای نزدیکی به انتخابات نیست و سکوت بر شهر حاکم است و این در حالیست که در فضای مجازی فعالیت‌ها گسترده‌تر انجام می‌شود. فعالیت‌های مجازی در تشخیص کاندیدای اصلح مؤثر واقع شده است. ما که در بیشتر گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی حضور داریم، با توجه به اینکه تخریب‌های نامناسبی علیه کاندیدا صورت می‌گیرد، اعلام ناراحتی می‌کند.
حامیان کاندیداها در فضای مجازی فعالیت کثیر دارند و این در حالیست که فضای میدانی شهر در سکوت بسر می‌برد. جلسات انجام شده توسط کاندیداها مناسب بوده، اما این در حالیست که این جلسات غالباً برای مردان برگزار می‌شود و کاندیداها برنامه‌های ضعیف‌تری برای بانوان دارند. رعایت اخلاق در انتخابات گویای کارایی کاندیداها بوده است؛ بنابراین کاندیداها باید برای تکریم یکدیگر قدم بردارند تا تخریب یکدیگر!
اکثر شهروندان می گویندبا تأکید بر اینکه به شخصی رأی خواهیم داد که کارآمد باشد و به گروه با شخص خاصی متصل نباشد، فضای مجازی باید کنترل شود تا علیه هیچ کاندیدایی، تخریب صورت نگیرد.
***
علی ابراهیمی کاندیدای راه یافته به دور دوم در حوزه شازند نیز در گفتگو با وقایع در مورد برنامه هایش در این دوره گفت: در برنامه های من در دوره دوم انتخابات نسبت به دوره اول تغییری حاصل نشده وعمدتا ریشه اقتصادی و معیشتی دارد. یکی از شعارهای اصلی من توسعه متوازن و پایدار در کلیه کشور و به ویژه شهرستان شازند و استان مرکزی است. دیدگاههای توسعه ای انتخاباتی را در ویژه نامه مطبوعاتی ۴ صفحه ای در مرحله اول به صورت وسیع منتشر کردم. در این ویژه نامه دیدگاههای خود را در پاره ای از امور ملی، استانی و شهرستان شازند بیان کرده ام.
ایشان در مورد برنامه خود برای حل مشکل آلودگی استان خاطر نشان ساخت: آنچه که مسلم است کشور سرمایه گذاری زیادی در صنایع این استان کرده است که در واقع متعلق به مردم است. این نکته مهم را نیز نباید نادیده گرفت که سلامت شهروندان بسیار بسیار برای ما حیاتی است. راهکار حل این مشکل را بروز کردن فناوری این صنایع و بویژه نصب فیلترهای کنترل آلایندگی می دانم. این برنامه را با تعامل با مدیران محترم صنایع و در فضایی دوستانه و غیر سیاسی به پیش خواهیم برد.
ابراهیمی دلیل پیروزی لیست امید را به دولت قبل مرتبط ساخت و افزود : به نظر من دلایل زیادی دخیل بودند. ضعف های غیر قابل اغماض دولت قبل و مجلس در عرصه اقتصادی، مشکلات ریز و درشت مردم ناشی از تحریم های ظالمانه سازمان ملل متحد ودولت های غربی، موفقیت در عرصه دیپلماسی و به ویژه حضور تحسین برانگیز و آگاهانه مردم در پای صندوق های اخذ رای از جمله این عوامل بوده است.
وی در پیامی از همه گروههای سیاسی خواست که از شعار زدگی پرهیز کنند و گفت : پیام من به همه گروهها این است که اعتماد مردم را پاس بدارند و به مطالبات برحق آنها و شعارهای انتخاباتی نامزدها وفادار بمانند.
ابراهیمی در پایان برجام را امیدوار کننده خواند و افزود : دستاورد مذاکرات نفس گیر برجام، به وِیژه لغو قطعنامه های ظالمانه شورای امنیت سازمان ملل و دول امریکایی و اروپایی علیه ملت عزیز ایران به طور یقین بسیار ارزشمند است که نباید هیچ عاقلی آنرا نادیده انگارد. هر چند غربی ها در این راستا کارشکنی می کنند اما بطور یقین در سال جاری آثار مثبت برجام در زندگی و کسب و کار مردم و امور کشورنمودار خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.