خانه » پیشنهاد سردبیر » شهردار اراک خبر از نصب تابلوهای روزشمار برای پروژه های شهر اراک تا یک ماه آینده داد/عدد بده

شهردار اراک خبر از نصب تابلوهای روزشمار برای پروژه های شهر اراک تا یک ماه آینده داد/عدد بده

دوشنبه ۲۲ آبان ۹۶   شماره ۷۲۱

***

وقایع استان

عباس لعل بار

***

صحن رسمی شورای شهر اراک شاهد برگزاری جلسه دیگری از سری جلسات شورای کلانشهر اراک بود. در این جلسه شهردار از پروژه های در حال اجرای اراک گفت و خبر از نصب روزشمار برای آنها داد. تاجران پیش از انتخاب شدن به عنوان شهردار اراک وعده داده بود که قطعا این امر در برنامه کاریش وجود خواهد داشت و با رفع مشکلات مالی این امر را به انجام خواهد رساند و خود را مکلف دانست که زمانبندی پروژه ها را روشن و مشخص نماید. در ابتدای جلسه شورای شهر دکتر کاوه فلک افلاکی رئیس با اشاره به اینکه شهردار اراک در هفته‌های اخیر پرتلاش ظاهر شده، افزود: مهندس تاجران به سبب بومی نبودن باید در تصمیمات خود با شورا مشورت بیشتری انجام دهد، شهردار اختیارات بسیار زیادی دارد و شورا هم در راستای تسریع امور و ایجاد تحول در سیستم شهری و شهرداری اراک اختیارات شهردار را افزایش می‌دهد. داود تاجران شهردار اراک که به همراه خسروی معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری اراک در جلسه حضور یافته بود درباره پروژه های عمرانی شهر اراک چنین گفت:
 کانال‌های مشترک با شرکت توزیع برق، آب و فاضلاب، مخابرات، شرکت گاز و دستگاه‌های خدمات‌رسان در راستای جلوگیری از هدر رفتن منابع و اقدامات همسو باید ایجاد شود، هر چند در جلساتی که در این راستا انجام شده بر همکاری همسو در راستای کیفی‌سازی خدمات تاکید شد و این درحالی است که دستگاه‌های مرتبط با امور شهری و خدمات‌رسان به‌سبب در اختیار نداشتن اطلاعات دقیق نمی‌توانند راهنمای خوبی برای شهرداری باشند و نقشه لازم از تاسیسات زیر زمینی را در اختیار ندارد.
 تا یک ماه آینده تمامی پروژه‌ها با زمان‌بندی مشخص رسانه‌ای و اعلام می‌شود و همچنین روزشمار پروژه‌ها هم نصب می‌شود.
 فاز اول عملیات اجرایی پل روگذر تقاطع غیرهمسطح شهید کاوه نبیری (علم الهدی) ظرف ٧ ماه آینده به اتمام می رسد و فاز دوم پروژه که احداث زیرگذر می باشد پس از شناسایی پیمانکار و عقد قرارداد اجرایی می شود.
 پل میدان شریعتی از رمپ میرزای شیرازی پیچیدگی ویژه‌ای دارد که تلاش می‌کنیم عرشه اصلی قبل از پایان سال تمام و عبور و مرور در این منطقه تسهیل پیدا کند و تا پایان سه ماهه نخست سال ۹۷ بخش‌های دشوار پروژه هم به پایان برسد.
پیش بینی های بودجه ای لازم جهت اجرای پروژه ها صورت گرفته است و با افزایش اختیارات مجموعه شهرداری که با نظر مساعد شورا انجــام می گیرد، روند امور تسریع می شود.
 در خصوص تقاطع غیرهمسطح میدان شریعتی با پیشرفت ۵٢ درصدی نیز باید گفت که به زودی عملیات اجرایی مسیر و عرشه اصلی پل فعال می شود.
 درباره تقاطع غیرهمسطح میدان ورزش با پیشرفت ۵۶ درصدی به عنوان بزرگترین تقاطع غیرهمسطح سطح شهر با ۶ پل و ۶ عرشه ذکر این نکته حایز اهمیت می باشد که مهم ترین معارض پروژه وجود کابل های فشار قوی بوده که این مشکل طی یک ماه گذشته رفع شده و در حال حاضر عملیات اجرایی پروژه با تمام توان در حال اجرا می باشد.
شایان ذکر است در این جلسه به شهرداری جهت تملک اراضی و املاک مورد نیاز واقع در طرح های شهری با سقف اعتبار ٢٠ میلیارد ریال، تهاتر املاک و اموال شهرداری با پیمانکاران و بستانکاران طرف حساب شهرداری تا سقف مبلغ ١ میلیارد و ۴۶٠ میلیون ریال و همچنین در خصوص توافق مالکین و سرمایه گذاران با سقف اعتبار ٣۵ میلیارد ریال تفویض اختیار شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.