خانه » جدیدترین » شما به آن چه می گویی؟ من می گویم خشونت کنترل نشده

شما به آن چه می گویی؟ من می گویم خشونت کنترل نشده

پنجشنبه ۱۶ دی ۹۵ شماره ۴۹۹
آزاده جمشیدی راد
مسلما در جوامع امروزی با وجود مشکلات فراوان اقتصادی، اجتماعی، معیشتی و فرهنگی انسان ها نسبت به گذشته از آستانه تحمل کمتری برخوردارند. هرچه جامعه بزرگ و بزرگتر باشد برخورد انسان ها بیشتر و بیشتر خواهد شد چه بسا جهت انجام امور روزمره مجبور باشیم با ده ها انسان از اقشار مختلف جامعه با سطوح فرهنگی و اجتماعی مختلف برخورد داشته باشیم. ولی متاسفانه از صبح تا شب شاهد برخوردهای زیادی هستیم که استانداردهای لازم را ندارد هیچ، بلکه از سطح بسیار پستی برخوردارند. خیلی خیلی طبیعی است در ازدحام کوچه و خیابان دو نفر به هم برخورد کنند و یا کسی پای کسی را لگد کند. چه می شود؟
در برخورد اول دو نفر بسیار غضبناک همدیگر را نگاه می کنند اگر یک طرف عذرخواهی کرد که دیگر هیچ و گرنه خودش آغازگر جدالی بزرگ می شود. فرهنگ رانندگی که دیگر هیچ، خدانکند کسی عجله داشته باشد، انواع و اقسام فحش ها در کسری از ثانیه روانه میدان می شود. در صف بانک، وسایل نقلیه عمومی و… به کجا چنین شتابان؟
تا کی از صبح تا شب شاهد جدال های بیهوده و جنگ اعصاب خورده کننده باشیم؟ به راستی علت چیست؟ این همه بی اعصابی ریشه در کجا دارد؟ این همه خصومت آغازگر چیست؟ ما چه چیزی به فرزندانمان آموزش می دهیم؟ الگوی چه ارزش ها و ضد ارزش هایی هستیم؟ با این همه مشکلات رنگ وارنگی که از صبح تا شب گریبانگیر همه هست آیا درست است انرژی مان را صرف جدال های بیهوده کنیم؟ انرژی که می تواند صرف خانواده و فرزندانمان و بهبود کار و شغل ما شود؟ عدم بخشایش هاست که زمینه ساز بسیاری از مشکلات و نابسامانی هاست. به راستی کدام یک از ما پایان عملکرد آن روز را بررسی می کنیم و نتیجه گیری صحیح داریم؟ بسیاری از پیش داوری ها زمینه ساز اختلافات است. قضاوت های غرض ورزانه، ذهن و فکر ما را بیمار می کند. تنگ نظری و مقایسه های بیهوده بزرگترین ویروس ذهن ماست با کمی تغییر دنیا جای خالی بهتری برای همه ما خواهد بود.
هموطن بیایید از امروز همه با هم آغازگر راهی نوین باشیم.
با کنترل خشم بسیاری از مشکلات و معضلات حل می شود. راهروی دادگاه ها خلوت تر خواهد شد. فرهنگ سازی کنترل خشم به همه ما کمک می کند در کنار هم زندگی بهتری داشته باشیم.
انرژی بیشتری که می تواند صرف شناختن آینده ای درخشان تر باشد. پس از امروز همه با هم نهایت کوشش خود را داشته باشیم تا از خودمان شروع کنیم. پس هم وطن لبخند بزن…

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.