خانه » جدیدترین » شفاف سازی «داود تاجران» درباره برخی شایعات و خبرهای پیرامون شهرداری اراک/دروغ میلیاردی مخالفان شهردار

شفاف سازی «داود تاجران» درباره برخی شایعات و خبرهای پیرامون شهرداری اراک/دروغ میلیاردی مخالفان شهردار

پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۹۷  شماره ۹۳۸

***

وقایع استان

عباس لعل بار

***

دومین نشست خبری شهردار اراک با اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست داود تاجران همراه با برخی معاونان خود پاسخگوی سوالات متعدد خبرنگاران بود و از برخی شایعات و خبرهایی که این روزها درباره شهرداری اراک منتشر شده بود رفع ابهام کرد. تاجران در حدود یازده ماهی که از حضورش در شهرداری اراک می گذرد با چالش ها و تخریب های متعددی از سوی مخالفانش روبرو شده است، آخرین نمونه این تخریب ها مربوط به برخی تملکات شهرداری بود که مخالفان شهردار با بزرگنمایی سعی در تشویش اذهان عمومی داشتند. تاجران در پایان نشست حاضر به دادن نمره به عملکرد خود نشد و معتقد بود که مردم باید به عملکردش نمره دهند ولی نمره خود به لحاظ پاکدستی و احقاق حقوق شهروندان را ٢٠ عنوان کرد. در ادامه پاسخ های شهردار کلانشهر اراک به سوالات خبرنگاران و البته رفع ابهام از دروغ میلیاردی برخی رسانه های نفعت طلب علیه شهرداری اراک را خواهید خواند:
 بازنشستگی
برگزاری این نشست به معنی پایان کار من در اراک نیست، بلکه به دلیل پرسش های متعدد رسانه و خبرنگاران ترتیب داده شده است، پرسش ها را از باب وظیفه پاسخگو خواهم بود و مشکلی با رسانه ها و منتقدین وجود ندارد. قطعا هر زمان که قانون منع اشتغال بازنشستگان ابلاغ شود تابع آن خواهیم بود، رئیس کل بازرسی کشور و رییس دیوان محاسبات این قانون را شامل حال مدیران دستگاه های دولتی عنوان کرد، اما به هرحال ما تابع قانون هستیم.
 پروژه های شهرداری
احداث پل و تقاطع غیر هم سطح مشقت های خاص خود را دارد، عملیات اجرایی پل ها در حال حاضر فعال است. برخی از اقدامات مشهود و برخی غیرمشهود است و با معارضین زیر زمین روبرو هستیم.
پروژه پل شریعتی اژدهایی روی زمین و نهنگی زیرزمین است، برای معارضین زیرزمین ٢٢ میلیارد تومان تاکنون هزینه شده است و این مشکلات به همراه مسائل اقتصادی اخیر باعث شد که تعهدات نسبت به زمانبندی و تابلوهای روزشمار انجام نشود و درخصوص پل هپکو نیز حکم دادستان برای خطوط لوله دریافت شده است.
در بحث پل شهید صیدی مقرر بود که ٢٧ عرشه شب عید توسط آذرآب تحویل شود که مشکلات این صنعت مانع تحقق این امر شد و شرکت متعهد شده است که تا پایان مهر عرشه ها تحویل شود، همچنین ظرف ٢٠ روز آینده با تکمیل پروژه پـل علم الهدی شهـــر صنعتی از بن بست خارج می شود.
برای انجام پروژه ها نیازمند بودجه و اعتبار هستیم و باید درآمدی باشد تا مخارج پرداخت شود، دولت حمایتی از شهرداری ها ندارد و تاخیرها به دلیل بی پولی شهرداری ایجاد شده است.
شهرداری هم و غم خود را از ابتدای کار بر اجرای پروژه های نیمه تمام گذاشته است.
 تخلفات دستگاه های دولتی و غیردولتی
شهرداری تفاوتی بین دستگاه دولتی و غیردولتی قائل نیست در برخورد با تخلفات دستگاه های دولتی به دنبال هیاهو نیستیم و مسائل مطرح می شود و اگر توان انجام بود که مشکل حل می شود در غیر این صورت جرائم تعیین و دریافت می شود.
 حقوق پرسنل شهرداری
حقوق معوقه ای در بحث پاکبان ها و پرسنل فضای سبز وجود ندارد و کاملا به روز هستیم، روش کاری شهرداری در امر پرداخت حقوق این است که ابتدا حقوق ضعیف ترین و کم درآمدترین اقشار شهرداری پرداخت و سپس کارمندان و مدیران و معاونان حقوق دریافت کنند و اگر روزی حقوق ها عقب بیفتد مربوط به حقوق مدیران خواهد بود.
 تملکات شهرداری
این میزان بزرگنمایی در خصوص برخی تملکات شهرداری جای تعجب دارد، در بحث تملکات امکان خرید گرانتر، ارزانتر و خطا و اشتبــاه وجــود دارد، قیمت گذاری املاک طبق قانون با شهرداری نیست و کارشناسان دادگستری در این زمینه نظر می دهند، دستور تملک زمین کرهرود داده شد و قیمت گذاری آن توسط کارشناسان به رقم ١٩ میلیارد تومان انجام شد. البته تاکنون ریالی پرداخت نشده چرا که تهاتر بوده است و مقامات بازرسی و نظارت در حال بررسی موضوع هستند.
ذهن شهروندان را نباید مشوش و درگیر حلال و حرام کرد، اگر قرار است بازارگرمی برای یک رسانه صورت گیرد باید به چگونگی این حرکت توجه داشت، من از حق خود میگذرم، اما باید با توجه به تشویش اذهان عمومی ضوابط را رعایت کرد.
 شایعه پرداخت میلیونی به برخی نشریات
پرداخت میلیونی به نشریه ای صورت گرفته نمونه آن معرفی شود، شهرداری تاکنون توانسته است بخشی از مطالبات نشریات را پرداخت کند و برای پرداخت باقی مطالبات موفق نشده است.
 حمل و نقل
نمره شدن ۵۰ اتوبوس خریداری شده و طرح نظرات و پیشنهادات جهت بهره برداری مقداری زمان برد و اگر شنبه آتی مصوبه شورا دریافت شود ١١ دستگاه وارد ناوگان می شود و با ورود کلیه اتوبوس ها نارضایتی شهروندان رفع خواهد شد، همچنین لاین دوچرخه به طول ١٠ کیلومتر در نظر گرفته شده و موافقت اصولی شورا برای موتور برقی و دوچرخه نیز دریافت شده است که با اجرای طرح جامع پیاده راه سازی وضعیت برخی خیابان ها بهبود می یابد.
 آسفالت
ما شاهد افزایش ٢٠ درصدی درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم. به دلیل مشکلات اقتصادی و نبود قیر تولید آسفالت متوقف شده است، روز گذشته امکان خرید ۵٠٠ تن قیر با سه برابر قیمت( یک میلیارد و ٧٨٠ میلیون تومان) فراهم شد، اما امروز مجددا فروش متوقف شد البته با وجود همه مشقت ها تلاش می شود تا پایان سال ١٠ تا ١٢ پروژه به افتتاح می رسد.
 همسر شهردار
موضوع حضور همسر من در شهرداری تنها توسط یک عضو شورای شهر مطرح شد در حالی که وی نه دارای حقوق است و نه حکمی دارد بلکه در تمام سال های خدمت من به عنوان یک مشاور صلواتی در کنار من بوده است و دخالتی در عزل و نصب ها ندارد، این حق قانونی من است که از توان ngo ها استفاده کنم و همسرم برای من جایگاه یک ngo را دارد، به نظرم لازم است که نسبت به برخی مخبرین تجدید نظر صورت گیرد.
 تخریب ساختمان شهرداری سه ده
این ساختمان مزاحم ساخت پل سنجان بود و حتی در کنار آن تعدادی منزل مسکونی و ساختمان تملک شد تا پل احداث و مسیر باز شود.
 خیابان پیروزی
بازگشایی خیابان پیروزی خواسته ماست که قول بازگشایی آن نیز داده شده است و امید است با تصمیم منطقی شورای ترافیک این امر به زودی انجام شود.
 پروژه ۵۸متری
تاکنون با ٢ شرکت دارای توان مالی مناسب رایزنی شده است و به نظر می رسد ظرف ماه آینده به نتیجه برسیم و تاکنون براساس گزارش مجری طرح ٢٢ مالک حاضر برای ساخت و ساز در پروژه اعلام آمادگی کرده اند و تنها منتظر نقدینگی هستند که امید است در صورت عدم بروز مشکلی خاص پروژه به زودی کلید بخورد.
 پروژه های گردشگری
پروژه شهرک خودرو یکی از پروژه های سرمایه گذاری است که فاز نخست آن افتتاح شده است، بـــرای سرمایه گذاری در یک طرح باید برای سرمایه گذار پشتوانه ایجاد کرد در غیر این صورت دوام نمی آورد و حتی در مواردی باید با دید اغماض برخورد کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.