خانه » جدیدترین » رییس بیمارستان ولیعصر (عج) اراک در گفتگو با وقایع استان:/بیمارستان ولیعصر بهترین تجهیزات و کادر پزشکی را در استان دارد

رییس بیمارستان ولیعصر (عج) اراک در گفتگو با وقایع استان:/بیمارستان ولیعصر بهترین تجهیزات و کادر پزشکی را در استان دارد

شنبه ۲۲ اسفند ۹۴    شماره ۳۳۱

رییس مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر (عج) اراک گفت: به منظور افزایش کیفیت خدمات درمانی و رضایتمندی مراجعین، در سال جاری تامین تجهیزات و اقدامات عمرانی لازم در این زمینه در بیمارستان ولیعصر(عج) انجام گرفته است.
سید محمد جمالیان با اشاره به اقدامات عمرانی و اهم فعالیت‌های بیمارستانی انجام شده در سال جاری گفت: در سالجاری چهار اتاق عمل که پیش از این با همت خیرین سلامت ساخته شده بود با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی اراک تجهیز و به حوزه خدمات درمانی مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر (عج) اراک افزوده شد که شامل سه اتاق عمل ارتوپدی و یک اتاق عمل تخصصی جراحی مغز و اعصاب است.
وی بیان کرد: این مرکز پیش از این، در مجموع شش اتاق عمل داشت که به دلیل تراکم تقاضای عمل جراحی به ویژه بیماران تصادفی و سوانح، همواره در بخش جراحی مغز و اعصاب بیش از ۶۰۰ نفر در نوبت عمل بوده و برای بیماران غیراورژانسی نوبت انتظار هشت ماه بود که با اضافه شدن اتاق های عمل تخصصی ارتوپدی و مغز و اعصاب، زمان انتظار عمل برای بیماران غیراورژانسی به یک ماه تقلیل یافته است.
رییس بیمارستان ولیعصر(عج) اراک ادامه داد: مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر (عج) اراک به عنوان مرکز مهم تروما (سوانح) غرب کشور، روزانه به طور میانگین بیش از ۵۰ عمل جراحی بزرگ در بخش اورژانس انجام می دهد.
دکتر جمالیان یادآور شد: بخش ارتوپدی این بیمارستان نیز با مشکل کمبود تخت مواجه است و اغلب به دلیل مراجعات بالا در حوزه سوانح و تصادف، عمده بیماران راهرو خواب این بخش را آسیب دیدگان نیازمند عمل جراحی شامل می شدند که با راه اندازی اتاق عمل های مذکور برنامه عمل این بیماران روان شده و رضایتمندی افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه در گذشته درمانگاه های بیمارستان با مشکل کمبود متخصص مواجه بودیم اظهار داشت: در حال حاضر ۲ متخصص ارتوپد روزانه در دو شیف صبح و عصر به طور میانگین۸۰ بیمار را ویزیت می کنند.
بیمارستان ولیعصر بهترین تجهیزات و کادر پزشکی جراحی مغز و اعصاب را دارد
رییس مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر (عج) اراک با بیان اینکه این بیمارستان بهترین تجهیزات و کادر پزشکی را در بخش جراحی مغز و اعصاب در اختیار دارد که بیماران را از مراجعه به تهران و دیگر استان‌ها بی‌نیاز کرده است گفت: برنامه های جراحی های سنگین و ظریف مغز و اعصاب در این مرکز کلید خورده و بیماران برای خدمات جراحی دیگر نیازمند سفر به استان های همجوار نیستند.
وی با تاکید بر اینکه با توسعه و تامین تجهیزات و نیروی متخصص کیفیت عمل های جراحی در این بیمارستان افزایش یافته است گفت: انجام عمل های جراحی به طوز شبانه روزی و با کیفیت و دقت بالا موجب رضایتمندی مراجعین شده است.
دکتر جمالیان در ادامه بیان داشت: توسعه تجهیزات تشخیصی و درمانی این مرکز در یک سال اخیر رشد زیادی داشته و خرید و نصب دستگاه رادیولوژی DDR از جمله آن است که این تجهیزات پزشکی پیشرفته خدمات را برای بیماران تصادفی و ترومایی آسان تر کرده و قابلیت تغییر موقعیت آن موجب می شود بیمار با لطمه سنگین جسمی برای خدمات گیری مجبور به تغییر موقعیت عکسبرداری نباشد.
رییس بیمارستان ولیعصر(عج) اراک تصریح کرد: خرید دستگاه رادیو لوژی پرتال برای بیماران بستری در بیمارستان، به روز شدن سیستم مانیتوریگ اتاق ریکاوری بیمارستان، نوسازی و توسعه دستگاه های بیهوشی، تجهیز بخش استریلیزاسیون هزینه ۱۰ میلیارد ریال، خرید دستگاه «استریلیزاسیون اتوکلاو» با قیمت ۳ میلیارد ریال از دیگر اقدامات توسعه انجام شده در این مرکز درمانی است.
دکتر جمالیان ادامه داد: نصب رادیولوژی پرتابل برای بیماران بستری با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از دیگر اقدامات در توسعه تجهیزات تخصصی مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر (عج) در سال جاری بوده است.
وی افزود: با خرید سه دستگاه سونوگرافی کلینیک سونوگرافی مرکز امسال راه اندازی شد و هم اکنون روزانه در دو شیف صبح و عصر به ۶۰ بیمار سرپایی خدمات رسانی می کند.
رییس مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر (عج) اراک با بیان اینکه خدمات این کلینیک معضل نوبت های طولانی سونوگرافی در اراک را حل کرده است، یادآور شد: راه اندازی کلینیک قلب با اعتبار دو میلیارد ریال و ارائه خدمات تخصصی تشخیصی از دیگر اقدامات در تقویت بنیه درمانی این مرکز در سال جاری بوده است.
میزان مرگ و میر در این مرکز در حد مطلوب است
دکتر جمالیان با بیان اینکه بیمارستان ولیعصر (عج) اراک با ۲۸۰ تخت روزانه حدود ۳۲۰ بیمار ترومایی را پذیرش می کند و در اکثر روزها به طور میانگین بیش از ظرفیت تخت‌ها خدمت درمانی لازم را به بیماران ارائه می‌دهد.
وی تصریح کرد: بدون شک ارائه خدمات درمانی بیش از ظرفیت بیمارستان نارضایتی بیماران را به همراه خواهد داشت، ولی با توجه به مرکز تروما بودن استان و پوشش استان‌های همجوار مجبور به ارائه خدمت بیش از ظرفیت هستیم.
رئیس بیمارستان ولیعصر (عج) اراک با اشاره به آمار مرگ و میر بیمارستان گفت: میزان مرگ و میر در این مرکز ۱٫۶ درصد است و می‌توان گفت بیمارستان ولی عصر (عج) از این حیث جزء بیمارستان‌های در حد مطلوب قرار دارد.
به گفته وی بیمارستان‌هایی که میزان آمار مرگ و میر در آنها کمتر از دو درصد باشد در وضعیت مطلوب قرار دارند، بیمارستان‌هایی که میزان مرگ در آنها بین دو و سه درصد باشد، در وضعیت متوسط و بیشتر از سه درصد در وضعیت نامطلوب قرار دارند.
دکترجمالیان ورودی بالای مرکز و مرکز تروما بودن را از دلایل بالا بودن میزان مرگ و میر در این مرکز عنوان کرد و بیان داشت: میزان مرگ و میر و عفونت بیمارستانی دو آیتم مهم سنجش وضعیت بیمارستانها است.
رییس مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر (عج) اراک با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۳۰۰ بیمار به اورژانس تخصصی این مرکز درمانی مراجعه می کند گفت: میزان ورودی ماهانه درمانگاه عمومی این مرکز ۱۳ هزار و درمانگاه تخصصی ۱۲ هزار است.
کمبود نیروی خدماتی موجب نارضایتی بیماران
دکتر جمالیان با تاکید بر اینکه وضعیت این مرکز به لحاظ پرسنل پزشکی و پرستاری مطلوب است، اما کمبود نیروی خدماتی موجب می شود که به ناچار مسئولیت بسیاری از خدمات برای بیمار به خود مردم سپرده شود که این مهم نارضایتی ایجاد می کند که امید می رود در سال آتی با حمایت های مسئولین وزارتخانه وصدور مجوز های لازم این مشکل رفع شود.
وی با بیان اینکه معضل کنونی این مرکز کمبود نیروی خدماتی است، گفت: امسال ۴۴ نیروی خدماتی این مرکز درمانی بازنشسته شدند و هم اکنون نیاز اساسی به نیروهای خدماتی برای انجام ماموریت های روزانه و ارائه خدمت به بیماران وجود دارد.
رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) اراک اظهار داشت: بر اساس بازدیدهای کلی توسط بازرسین وزارت بهداشت این مرکز درمانی از لحاظ امکانات درمانی درجه یک ارزیابی شده است و با وجود نیروی متخصص و تجهیزات پرشکی موجود حرف اول را ارائه خدمات درمانی می زد.
پیشرفت ۲۵ درصدی عملیات ساخت بیمارستان ولی عصر
دکتر جمالیان در بخش دیگری از سخنان خود از پیشرفت ۲۵ درصدی عملیات ساخت ساختمان جدید این بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی خبر داد.
وی با بیان اینکه در تامین اعتبارات لازم برای ادامه این پروژه مشکلی وجود ندارد، اظهار کرد: اعتبارات لازم برای اجرای این طرح بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است که ۳۰ میلیارد تومان آن برای سال آینده در نظر گرفته شده است.
رییس مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر (عج) اراک تصریح کرد: پیمانکار این طرح نیز متعهد شده است که پروژه ساختمان جدید بیمارستان ولی‌عصر(عج) را ظرف مدت ۳ سال آینده به اتمام برساند.
دکتر جمالیان در ادامه با اشاره به اینکه مطالبات این مرکز درمانی از بیمه های استان حدود ۸ ماه تاخیر دارد که این امر موجب شده تا پرداخت مطالبات پرسنل این مجموعه ۶ ماه عقب بیافتند و پزشکان و پرستاران این مجموعه درمانی علیرغم فشار کاری زیاد مطالبه مالی هم داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه در صورت پرداخت بدهی بیمه ها به این مرکز، تمام مطالبات پرسنل پرداخت می شود و مشکلی نخواهیم داشت، میزان بدهی مرکز را ۴۰ میلیارد تومان و میزان مطالبات بیمارستان از بیمه را ۴۲ میلیارد تومان عنوان کرد.
رئیس بیمارستان ولیعصر(ع) با بیان اینکه در سال گذشته خیرین حوزه سلامت کمک چندانی به بیمارستان ولی عصر نداشته اند گفت: تا زمان ساخت بیمارستان جدید این مرکز درمانی همچنان در حال خدمت رسانی به بیماران بوده و در جهت توسعه تجهیزات و امکانات نیازمند کمکهای بی دریغ خیرین می باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.