خانه » پیشنهاد سردبیر » حال و روز نه چندان مناسب تیم های ورزشی استان/زمزمه های تغییر در شهرداری

حال و روز نه چندان مناسب تیم های ورزشی استان/زمزمه های تغییر در شهرداری

چهارشنبه ۶ بهمن ۹۵ شماره ۵۱۵
وقایع استان:
این روزها ورزش استان مرکزی شاهد خبرهای متنوعی است از بحران های مالی که پاشنه آشیل برخی باشگاه ها شده اند تا برکناری برخی مربی های تیم ها تا تغییر هیات مدیره یک باشگاه معتبر، در میان این اخبار برخی شنیده ها نویدبخش و برخی ناامید کننده است.
در استان مرکزی رشته های مختلفی در لیگ های متعدد حضور دارند ولی بیش از همه اخبار حول ورزش های پرطرفداری چون فوتبال، والیبال، بسکتبال و هندبال می گذرد. هم اکنون تیم های والیبال و بسکتبال شهرداری اراک و هندبال هپکو در لیگ برتر و تیم آلومینیوم در لیگ دسته اول فوتبال کشور در حال رقابت هستند؛ ولی متاسفانه هر چهار تیم نام برده شده در شرایط و وضعیت نامطلوبی قرار دارند که عوامل مختلفی در ایجاد آن تاثیر داشته است. در ادامه نگاهی به وضعیت این چهار تیم و تصمیمات گرفته شده پیرامون برون رفت از این بحران خواهیم داشت.
بیشترین حاشیه در هفته های اخیر حول تیم فوتبال آلومینیوم اراک می گذشت تیمی که نسبت به تیم های باشگاه های دیگر از وضعیت مالی مطلوب تری برخوردار بود. هرچند به نظر می رسید با شرایط مناسب پیش فصل و آمادگی اش این تیم اراکی در لیگ دسته اول نتایج خوبی را رقم بزند ولی این نتایج بدست نیامد و تساوی در برابر تیم انتهای جدولی استقلال اهواز زنگ خطر را در این تیم به صدا در آورد و در نهایت بعد از انتقاد کارشناسان و رسانه ها و درخواست های مکرر هواداران این تیم سرمربی تیم آلومینیوم برکنار و به جای وی مهدی پاشازاده که تجربه هدایت این تیم را نیز داشت بعنوان سرمربی انتخاب شد که انتظار می رود با این تغییر شرایط بهتری تا پایان لیگ برای تیم رقم بخورد، آخرین تغییرات حول این تیم تحول در صدر باشگاه آلومینیوم و هیات مدیره آن است که باز هم حضور افرادی که تجربه مدیریتی در اینب خش را داشتند بر امیدواری ها افزوده است.
اما تیم بعدی تیم هندبال هپکو اراک است که در رقابت های لیگ برتر حضور دارد؛ ولی از همان ابتدای آغاز مسابقات بارها و بارها سرپرست و سرمربی این تیم از شرایط نامطلوب مالی و احتمال منحل شدن این تیم گفتند، البته با توجه به وضعیت بحرانی شرکت هپکو در عدم پرداخت مطالبات پرسنل خود و اعتراض های خیابانی گسترده آن ها به نظر می رسد خود شرکت نخواهد توانست هیچ بودجه ای را در اختیار تیم قرار دهد البته همین مسئله بر انگیزه بازیکنان این تیم تاثیر خواهد گذشات آنچه مسلم است این است که این تیم هم اکنون به حمایت مالی سایر ارگان ها نیاز دارد زیرا یکی از تیم های موفق ورزشی استان است چندی پیش ایرج رضایی سرمربی این تیم گفته بود: چنانچه مسئولان استان دست هندبال را نگرفته و حمایتی از این تیم کاملاً بومی نداشته باشند، تیم دیگر نخواهد توانست در بازی‌های لیگ برتر حضور پیدا کند.
اما خبرهای بد دیگر از دو تیم پرطرفدار والیبال و بسکتبال شهرداری اراک شنیده می شود، تیم والیبال شهرداری اراک که با مربیگری علی نقدی برای اولین بار حضور در لیگ برتر را تجربه می کرد در آخرین بازی خود چهاردهمین شکست را تجربه و نتوانست شرایط خوبی را با توجه به چشم انداز ابتدای فصل خود بدست آورد و این تیم تنها چند بازی دیگر فرصت دارد تا بتواند ماندن خود در لیگ برتر را تثبیت کند،
هر چند از ابتدا نیز این تیم برای رده های بالای جدول بسته نشده بود و با توجه به بودجه و حفظ ۷۰ درصد ترکیب لیگ یک خود انتظار بیشتری نمی رفت ولی امید برای حضور در جمع هشت تیم پلی آف که یکی از اهداف این تیم بود نیز هم اکنون ازبین رفته است، البته یکی از مشکلات تیم والیبال شهرداری اراک از ابتدا اعتبار کم بود، قطعا امیدواری به ماندن و حضور در لیگ برتر و برنامه ریزی برای سال آینده همچنان قوت دارد.
هم اکنون بدترین و تاسف بارترین وضعیت برای تیم بسکتبال شهرداری اراک رقم خورده است، تیمی که در دور اول و تا هفته چهارم دور دوم در رده دوم جدول قرار داشت ولی حالا با چهار شکست پیاپی در مقابل حریفان به رده ششم جدول سقوط کرده است، پس از حواشی بازی شهرداری اراک مقابل شهرداری کاشان و تصمیم برای حاضر نشدن در برابر این تیم و در نهایت ورود و حضور در زمین به احترام تماشاگران و تحمل شکست، وضعیت در اردوی این تیم بحرانی تر شد.
قطعا هواداران و تماشاچیانی که در دیدارهای خانگی همیشه حامی تیم خود بوده اند دوشنبه تلخ بسکتبال این شهر مقابل شهرداری کاشان و آن بازی بدون انگیزه را فراموش نخواهند کرد. قبل از آن دیدار چندین بار از سوی بازیکنان اعلام شده بود که در صورت اعمل نکردن باشگاه به تعهداتش و پرداخت نکردن مبلغ قراردادها باعث آن ها در بازی ها حاضر نخواهند شد؛ ولی این هشدار جدی گرفته نشد.
دیدار دو تیم بسکتبال شهرداری اراک و شهرداری کاشان حواشی زیادی داشت که به نظر می‌رسد تا امروز نیز ادامه دارد، بعد از آن تیم بسکتبال اراک در برابر تیم دانشگاه آزاد تهران متحمل شکست شد ولی زمزمه هایی که هم اکنون از سوی این تیم حاکی از این است که قرار است سرمربی این تیم محمد کسایی پور کنار گذاشته شود؛ در ورزش کشورو حتی جهان این یک روند معمول است که رد صورت ادامه روند نتایج ضعیف در کارد فنی تغییراتی ایجاد شود؛ ولی این در صورتی است که با ایجاد تمام شرایط سرمربی نتوانسته باشد به نتایج مطلوب برسد و یا در کارنامه کاری خود در آن تیم از ابتدا نتایج مطلوبی به دست نیاورده باشد نه اینکه با سرمربی که بهترین نتیاج را با این یم بدشت آورده چنین برخوردی شود این در واقع پاک کردن صورت مسئله است کردن صورت مسئله و حذف مهم ترین و کلیدی ترین مهره موفقیت تیم بسکتبال در این فصل و فصل قبل در واکنش به بحران کنونی این تیم است. برکناری کسایی پور در مقایسه با برکناری مهابادی از تیم فوتبال آلومینیوم بیشتر یک تراژدی است، علل شرایط بحرانی تیم آلومینیوم بی شک کادر فنی و انتخاب ها و خریدهایی بود که به دلیل دست باز بودن کادر فنی در برخی تغییرات روی داد؛ ولی در مورد تیم بسکتبال آن چیزی که مشهود است وجود فشار و بحران مالی و تاثیر منفی آن بر شرایط تیم است. مسئله ای که باید مدیریت باشگاه پاسخگوی آن باشند نه سرمربی تیمی که چند هفته پیاپی رده دوم جدول را در اختیار داشت و در سه سال مربیگری خود در تیم بسکتبال اتفاق های خوبی را برای این تیم رقم زد صعود به یادماندنی از لیگ دسته اول به لیگ برتر تا پدیده فصل شدن در اولین حضور در لیگ برتر سال گذشته بخشی از کارنامه این مربی بااخلاق بوده است.
به گزارش وقایع استان ، ایسنا در تحلیل در این خصوص آورده است« بنظر می‌رسید بعد از اتفاقات دیدار دو تیم شهرداری اراک و شهرداری کاشان مسئولین باشگاه شهرداری اراک هر چه سریع‌تر شرایط را برای بهبود روند تیم مهیا کنند و از فرصت ۱۰ روز تعطیلی لیگ برای تجدید قوای بسکتبال استفاده کنند، ولی تاکنون نه تنها این کار انجام نشده بلکه زمزمه‌‌هایی از باشگاه به گوش می‌رسد که سرمربی تیم باید عوض شود که این موضوع قطعا به نفع ورزش اراک نخواهد بود و سبب می‌شود اتفاقات آن روز با دقت نظر بیشتری بررسی شود.»
سوالی که هم اکنون بسیار مهم جلوه می کند این است که در این میان مهم است که آیا با برکناری کسایی پور تیم به شرایط مطلوب بازخواهد گشت؟ چطور می توان در روزهای باقی مانده سرمربی که بتواند وضعیت را در تیم به سامان کند آن هم در قیاس با تجربه و دانش فنی کسایی پور پیدا خواهد شد.
به نظر می رسد مسئولین باشگاه شهرداری اراک بهتر است به جای پیدا کردن مقصر و جلوه دادن بی گناهی خود در این روند که قطعا از چشم هر ورزش دوست و علاقمندی دور نخواهد ماند فکری برای اعتبارات و معوقات باشگاه کنند زیرا در سطح حرفه ای علاقه به شهر و یا تعصب به تیم نمی توان یک ورزشکار ملی را مجاب به بازی و ماندن در یک تیم کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.