خانه » پیشنهاد سردبیر » تیم بسکتبال شهرداری اراک میزبان یک بازی حساس در رده بندی/نبرد برای ماندن

تیم بسکتبال شهرداری اراک میزبان یک بازی حساس در رده بندی/نبرد برای ماندن

پنجشنبه ۴ خرداد ۹۵ شماره ۵۹۵
وقایع استان
تیم بسکتبال شهرداری اراک یکی از تیم های مدعی قهرمانی در سوپرلیگ بسکتبال بود، عملکرد خوب این تیم در لیگ گذشته با وجود اولین حضورش این تیم را بعنوان پدیده بازی ها معرفی کرد و امسال نیز با وجود تمام مشکلات مالی و برخی نارضایتی های بازیکنان در مقاطعی باز تیم توانست به همراه تیم های پتروشیمی بندر امام، پالایش نفت آبادان و دانشگاه آزاد اسلامی یکی از چهار تیم حاضر در نیمه نهایی باشد. هرچند این تیم بعد از راهیابی به دور نیمه نهایی در بازی های مرحله اول خود موفق نبود و با سه شکست پیاپی در برابر اولین حریف خیلی زود تکلیفش در این مرحله مشخص شد . این تیم با قبول شکست سه بر صفر در برابر پتروشیمی بندر امام (ره) و بدون انجام بازی چهارم و پنجم از راهیابی به دیدار نهایی باز ماند و تمام امیدش به دیدارهای رده بندی است. البته پیش بینی شکست تیم شهرداری در برابر تیم پتروشیمی که تیم با مهره و قوی بود که در سال های اخیر قدرت بلامنازع لیگ برتر و حتی آسیا است، خیلی سخت نبود. به طوریکه کسایی پور سرمربی تیم شهرداری نیز بر آن تاکید داشت و در خصوص شکست تیمش در برابر پتروشیمی به ایسنا گفته بود: خستگی مفرط در دیدارهای نیمه نهایی بسیار بر روی عملکرد ما تاثیر گذاشت چرا که ابتدا پنج مسابقه بسیار سنگین و دشوار مقابل شیمیدر داشتیم و بعد از بازی آخر بلافاصله راهی ماهشهر شدیم و بعد از دو بازی پر فشار در ماهشهر دو روز بعد بازی سوم را برگزار کردیم و این در شرایطی بود که تیم پتروشیمی فرصت خیلی بیشتری برای استراحت داشت.
کسایی پور اظهار کرد: شاید مشکلات‌مان به طور کامل حل نشده باشد، ولی تمامی مسئولین در تلاش هستند تا شرایط مطلوبی را برای تیم مهیا کنند .
وی گفت: تمام تلاش‌مان را بکار خواهیم بست تا در دیدار رده‌بندی پیروز میدان باشیم و با قرار گرفتن بر روی سکوی سومی هواداران‌مان و مردم اراک را خوشحال کنیم.
اما با وجود این صحبت تیم شهرداری نتوانست در بازی های رده بندی نیز نمایش قابل قبولی داشته باشد.
بعد از شکست تیم دانشگاه آزاد اسلامی در برابر تیم پالایش نفت آبادان با نتیجه دو بر سه این تیم حریف تیم شهرداری برای کسب مقام سوم و پالایش نفت نیز حریف تیم پتروشیمی در دیدارهای نهایی شد.
نتیجه دیدارهای رده بندی و فینال به صورت سه پیروزی از پنج بازی مشخص خواهد شد. کسایی پور در آستانه بازی با تیم دانشگاه آزاد گفته بود: بازی رده‌بندی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و فکر می‌کنم دیدار بسیار سختی در انتظار هر دو تیم خواهد بود‌.
وی ادامه داد: تیم دانشگاه آزاد پس از اضافه کردن دو بازیکن خارجی بسیار خوب و با کیفیت به انسجام قابل توجهی رسیده است و نسبت به دانشگاه آزاد مرحله اول بسیار متفاوت‌تر است.
سرمربی تیم بسکتبال شهرداری اراک اظهار کرد: در دیدارهای مرحله پلی‌آف با توجه به فاصله نزدیک بازی‌ها با هم، برخورداری از یک تیم کامل بسیار اهمیت دارد و می‌تواند مسیر پیروزی را هموار کند .
وی افزود: بدنبال آن هستیم که با کسب دو پیروزی در تهران کار را به نوعی تمام کنیم ولی از این موضوع هم نباید غافل شد که دانشگاه آزاد تیم قدرتمندی است که بازیکنان و کادر فنی خوبی در اختیار دارد.
هم اکنون بازی های رده بندی تیم شهرداری اراک در حال برگزاری است. دیدار اول و دوم یکشنبه و دوشنبه همین هفته با میزبانی تیم دانشگاه آزاد در سالن حکیمیه تهران برگزار شد که در هر دو دیدار تیم شهرداری اراک متحمل شکست شد.
در دیدار اول تیم دانشگاه آزاد با سختی توانست تیم شهرداری را شکست دهد. این دیدار در وقت اضافه با نتیجه مساوی ۸۶ پایان یافت و به اور تایم کشیده شد که در نهایت با یک امتیاز اختلاف این تیم دانشگاه آزاد بود که برنده این دیدار نام گرفت.
در دیدار دوم این دو تیم که روز دوشنبه اول خرداد برگزار شد نیز تیم شهرداری باز با نتیجه نزدیک نتیجه را به میزبان خود واگذار کرد.
این بازی با وجود دیدار پایاپای هر دو تیم در نهایت با نتیجه ۹۷ بر ۹۳ به نفع تیم دانشگاه آزاد به پایان رسید. یکی از دلایل اصلی برد تیم دانشگاه آزاد در این دو دیدار حضور دومنیک جونز بازیکن سابق تیم دالاس بود یکی از دو بازیکن خارجی که تیم دانشگاه آزاد این اواخر با او قرارداد بسته است. این بازیکن ۲۹ ساله توانست در این دو دیدار ۸۸ امتیاز را برای این تیم کسب کند.
با نتیجه کنونی اگر تیم دانشگاه آزاد یک بازی دیگر را به نفع خود پایان دهد. بعنوان تیم سوم معرفی می شود بنابراین تیم شهرداری اراک برای رسیدن به مقام سوم نیاز به برد در دیدارهای باقی مانده دارد. امروز سومین دیدار این تیم در ورزشگاه امام خمینی اراک برگزار خواهد شد.
در صورت پیروزی تیم شهرداری اراک بازی چهارم روز جمعه در اراک و باز در صورت پیروزی تیم اراک و تساوی در مجموع بازی ها، تکلیف تیم سوم به بازی پنجم خواهد کشید که در صورت نیاز این بازی روز دوشنبه هفته آینده در تهران برگزار خواهد شد. انتظار می رود در دیدار مهم امروز تیم شهرداری و بازیکنانش از حمایت تماشاچیان برخوردار باشد تا در کسب نتیجه بهتر موثر باشد البته شکل بازی و فاصله کم امتیازها و برد سخت دانشگاه در دو دیدار نشان می دهد که بازیکنان تیم شهرداری با کمی دقت و اعتماد بنفس می توانند به نتیجه مطلوب در این دیدار که به نوعی سرنوشت ساز است برسند و از همراهی مردمی نیز برخوردار باشند.
هر چند تیم بسکتبال شهرداری اراک با تمام مشکلات و کمبودها توانست دوباره خود را به چهار تیم نهایی لیگ بکشاند؛ ولی مسائل پیش آمده در طی لیگ، به مدیریت بهتر و منسجم تر تیم تاکید دارد. هم اکنون سه تیم اول دیگر که همراه شهرداری در نیمه نهایی قرار دارند همگی از وضعیت مطلوبی در خرید بازیکن و تامین اعتبار لازم به سر می برند. قطعا باشگاه شهرداری اراک و مدیرعامل آن باید. در روند برنامه ریزی برای این تیم با دقت نظر بهتری عمل کنند تا بسکتبال استان که طی دو سال توانسته با تنها نماینده اش نامی برای خود در کشور دست و پا کند همچنان این مسیر را ادامه دهد و در فصل های بعدی نتایج بهتری را کسب کند و یک پای فینال و قهرمانی باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.