خانه » جدیدترین » برگزاری دومین کنگره زنان تاثیر گذار در استان مرکزی

برگزاری دومین کنگره زنان تاثیر گذار در استان مرکزی

پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ شماره ۱۷۸۱

سیمین سیف: دومین کنگره ملی زنان تاثیر گذار همزمان با برگزاری این رویداد در سراسر کشور، در سالن غدیر استانداری مرکزی آغاز شد.
کنگره امسال در سطح ملی و در همه استان‌ها در روز چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲، با حمایت استانداران کل کشور برگزار شد. هدف از برگزاری این کنگره شناسایی بانوانی است که در صحنه‌های مختلف فعالیت داشته و با حفظ خانواده اقدامات تاثیرگذار در ۸ کارگروه مشخص شده است. این هشت عرصه شامل فرهنگ و هنر، تعلیم و تربیت، گفتمان سازی و رسانه، فعالیت‌های اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی، علم پژوهش و فن آوری، سیاست گذاری و حکمرانی و ورزش ارزیابی می‌شود. تاکنون ۳۲ هزار و ۵۰۰ زن تاثیرگذار از طریق سامانه معرفی و ثبت نام شده‌اند و مدارک را بارگذاری کرده‌اند که بعد از پایان ثبت نام داوری‌ها آغاز می‌شود و سپس ارزیابی استانی و در مرحله بعد تخصصی انجام و با رای مردم، بانوان تاثیرگذار در سطح ملی مشخص خواهند شد و از دهه فجر در گروه‌های تخصصی از آنان تقدیر می‌شود.
دولت در حوزه رسانه و فضای مجازی ضعف شدیدی دارد
استاندار مرکزی دراینباره گفت: یکی از ضعف های ما در دولت در زمینه رسانه است و لازم است تمامی کارگروه های هیات اندیشه ورز بانوان در استان مرکزی این حوزه را در محوریت کارهای خود قرار دهند.
به گزارش وقایع استان، فرزاد مخلص الائمه در دومین کنگره بانوان تاثیرگذار استان مرکزی اظهار کرد: عقب ماندگی هایی در زمینه فرهنگی بوده که باید با برنامه‌ریزی دقیق جبران شود و نقش زنان به ویژه زنان فعال و صاحب ایده در این خصوص بسیار مهم است.
مخلص الائمه ضمن اشاره به رونق فعالیت های فرهنگی در کشور ادامه داد: یک عقب افتادگی در حوزه فرهنگی کشور از سال ها پیش مشهود است و ما باید خیلی کار کنیم تا آن عقب افتادگی ها و انحرافات را ترمیم کرده و به شرایط مناسبی برگردانیم.
وی گفت: افزایش فعالیت های فرهنگی نیازمند هم افزایی است چرا که در غیر این صورت یک موازی کاری پیش می آید، در همین راستا، کارگروه های بانوان در استان باید در جهت تعامل با یکدیگر حرکت کنند زیرا در خیلی از مسائل با هم تلاقی پیدا خواهند کرد.
استاندار مرکزی ضمن اشاره به تاثیر پذیری کارگروه های بانوان استان از هم، افزود: یکی از کارگروه هایی که اخیرا در این هیات تشکیل شده رسانه است، دولت در این حوزه ضعف دارد و رهبری نیز نسبت به فعالیت های دولت در حوزه رسانه نقد داشته اند و لازم است در این زمینه تلاش های بیشتری بکنیم.
مخلص الائمه خاطرنشان کرد: در حوزه حجاب و عفاف هم اقداماتی شکل گرفته که از آن جمله می توان به برنامه ریزی برای طرح تولیدات اقلام حجاب و عفاف در استان اشاره کرد که در این راستا در آینده ای نزدیک از تولیدات یک مرکز بزرگ رونمایی خواهد شد.
تشکیل هشت کارگروه ویژه شناسایی بانوان توانمند
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز در خصوص کنگره زنان تاثیرگذار گفت: هشت کارگروه بانوان در استان تشکیل شده است که به شناسایی و معرفی بانوان توانمند و اثرگذار در بخش‌های مختلف از جمله ورزشی، فرهنگی، اجتماعی، علمی پژوهشی و سیاسی می پردازند.
پروین مفتح‌زاده اظهار کرد: با همکاری بانوان اثرگذار استان اقدامات و برنامه‌های موثری تدوین و تهیه می‌شود، از جمله این برنامه‌ها بسته فرهنگی با هدف آگاهی‌بخش و بصیرت‌افزایی به ویژه برای نوجوانان و جوانان است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی در پایان تاکید کرد: با توجه به اهمیت ترویج پوشش مناسب، با همکاری بانوان به زودی سایت تولیدکنندگان اقلام حجاب راه‌اندازی می‌شود.
در ادامه نمایندگان کارگروه های مختلف بانوان به تشریح اهداف، برنامه ها و اقدامات خود پرداختند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.