خانه » پیشنهاد سردبیر » برکناری مهابادی سرمربی تیم آلومینیوم/کاسه صبر سر ریز شد/برای بار دوم مهدی پاشازاده سرمربی تیم باشگاه آلومینیوم شد

برکناری مهابادی سرمربی تیم آلومینیوم/کاسه صبر سر ریز شد/برای بار دوم مهدی پاشازاده سرمربی تیم باشگاه آلومینیوم شد

سه شنبه ۲۸ دی ۹۵ شماره ۵۰۸

یاسر هویدی
وقایع استان

بالاخره پس مدت ها مدارای باشگاه آلومینیوم با داود مهابادی و نتایج ضعیف اش روز یکشنبه حوالی ظهر این مربی رسما از سوی باشگاه برکنار شد تا از همین جا جلوی نتایج ضعیف دیگر گرفته شود هرچند فرصت از دست رفت ولی باز این تصمیم را به فال نیک می گیریم و امیدواریم با انتخاب درست جانشین وی آلومینیوم بتواند این رقابتها را به شکلی آبرومندانه تر به پایان ببرد.
با توجه به رسالت حمایت خود تا همین دو نتیجه آخر بطرز مستمری از این تیم، کادر فنی و عملکرد باشگاه دفاع کردیم و در روزهای ضعیف این تیم که کم هم نبودند پشت این تیم را خالی نکردیم ولی حالا که مهابادی با تصمیم باشگاه از کار برکنار شده بایستی عنوان شود اگر با همین وضعیت یک سال دیگر هم این بازیها ادامه می یافت مهابادی نمی توانست از این بحران خود ساخته خارج شود و امسال سال این مربی در آلومینیوم نبود.
اگر بخواهیم با نگاهی دقیق تر روند نتایج هفته های سپری شده را بررسی کنیم بخوبی در می یابیم آلومینیوم هرگز به ریتمی با ثبات در نتایج موفق نرسید و تنها ثبات این تیم در نتایج تساوی خانگی بود، تیمی که تدارک خوب و مناسبی در زمان قبل از آغاز بازیها به خود دیده بود و تمامی بازیکنان این تیم با نظر مستقیم سرمربی یا ماندگار شدند یا به این تیم پیوستند و یا این تیم را ترک کردند،این فصل یکی از معدود فصولی بود که باشگاه دست کادر فنی را برای اعمال نظرات خود در زمینه آماده سازی و جذب بازیکن کاملا باز گذاشته بود و این سوای نتایج حاصل شده از فاکتورهای مثبت عملکردی باشگاه بود.
جابجایی های مداوم در ترکیب اصلی این تیم تا همین هفته های اخیر نشان از عدم درک و شناخت کادر فنی و شخص سرمربی از توانمندی بازیکنان و میزان آمادگی آنها داشت، به جرات می توان گفت با همین بازیکن ها اگر تفکر رهبری مناسبی بالای سر تیم بود نتایج بمراتب بهتری حاصل می شد ، اگر این تیم بخوبی آماده می شد و اگر علیرغم اردوهای مناسب پیش فصل بازی ها را با میزان آمادگی جسمانی مناسبی آغاز می کرد شرایط اینگونه نبود.
ضعف بدنی بازیکنانی که در شروع فصل اردو و بازی های تدارکاتی مناسبی را پشت سر گذارده بودند اولین هشدار جدی در خصوص روند آماده سازی این تیم بود که توجهی به این نشد، این سوال همچنان باقی است که چرا محسن اسلامیان مربی بدنساز بومی فصل قبل این تیم به راحتی توسط مهابادی کنار گذاشته شد تا آقای روحی رفیق شفیق سالهای سال مهابادی وظیفه آماده سازی جسمانی بازیکنان را بر عهده بگیرد و این تیم اینگونه دچار ضعف بدنی گردد، به زعم تمامی کارشناسان فصل قبل تیم آلومینیوم سازی به رهبری غلامرضا دلگرم هم فوتبال بمراتب بهتری بازی می کرد و هم از نظر بدنی در بالاترین سطح ممکن بود که حاصل زحمات و دانش محسن اسلامیان بود.
از ابتدای فصل ضعف گلزنی بطرز عجیبی در کار تیم بچشم می آمد و آمار فوق العاده پایین گلزنی این تیم نشان از کمبود بازیکنی گلزن داشت که این نقیصه هیچگاه از سوی کادر فنی جدی گرفته نشد و در هربازی فرصت های گل پی در پی از کف این تیم رفت همان روزهای جذب بازیکن که مهابادی پافشاری عجیبی بر روی جهانگیر عسگری پا به سن گذاشته باید پیش بینی فقر گلزنی را می کردیم.
تمرینات آماده سازی این تیم در حین مسابقات هیچگاه در مسیر بهبود قرار نگرفت و تمرینات تکراری بصورت مداوم اجرا شدند تا این تیم نتواند از بحرانی که در آن گرفتار آمده است رهایی بیابد، هیچگاه تغییر در تاکتیک این تیم را حس نکردیم تا به این نتیجه برسیم تفکری وجود دارد که تلاش می کند روزهای سیاه پایان یابد.
نقطه عطف بازی های این تیم در این فصل جدال مقابل سپاهان اصفهان در جام حذفی بود که آن نمایش پر شور نیز از حضور گسترده تماشاگران و انگیزه بازیکنان را صف آرایی مقابل همتای پر آوازه نشات گرفته بود و بعد از آن گویی آن تیم و آن عملکرد را بایستی به خاطره ها بسپاریم همانگونه که شد.
حالا که تقریبا نیمی از راه باقیمانده و به جرات می توان گفت فرصتی برای جهش به سوی بالای جدول نمانده است بازهم نگاهمان به سمت باشگاه است که با چه گزینه ای تصمیم دارد ادامه مسیر دهد، خواست هواداران و فوتبال دوستان اراکی کاملا مشخص است و فریاد اعتراض و خواست سرمربی مطلوب آنها در چند روز اخیر در فضای مجازی و کانال های محلی قطعا بگوش مسئولین تیم رسیده است.
با ایمان به اینکه حق طبیعی کادر مدیریت باشگاه است که خود به انتخاب جانشین اقدام کند ولی عملکرد مهدی پاشازاده در گذشته با این تیم نشانه بسیار روشنی برای انتخابی دقیق است مهدی پاشازاده به چم و خم این تیم و این فوتبال آشنا است و قطعا می تواند ناجی شرایط پیش آمده باشد شخصیت کاریزماتیک پاشازاده و سطح توانمندی فنی وی و از همه مهم تر شناخت بالایش از فوتبال اراک می تواند گره از کار این تیم باز نماید، شنیده ها حاکی از این است که باشگاه نیز او را در میان گزینه های خود برای هدایت تیم در نظر دارد البته هنوز این گمانه زنی رسما تائید یا تکذیب نشده ولی همین تمایل فکری به سمت سپردن سکان هدایت این تیم به پاشازاده را به فال نیک می گیریم.
وقت تنگ است و هر روز که می گذرد دیرتر می شود برای بازگرداندن آب رفته به جوی، امید است به سرعت جانشین سرمربی برکنار شده این تیم معرفی شود و شرایط عادی به تیم بازگردد و آلومینیوم پر تلاش برای اعاده حیثت خود تلاش کند. در حال حاضر مهدی پاشازاده با اقبال فراوانی از سوی هواداران فوتبال اراک روبرو می باشد و می تواند ورق را بسوی روزهای خوب بازگرداند.
یکشنبه روز پر خبری برای کارخانه ایرالکو نیز بود و بهمن اخوان به عنوان مدیرعامل جدید این کارخانه منصوب گردید با شناختی که از سوابق مدیریتی و کاری ایشان در دست می باشد بایستی این انتخاب را برای بهبود شرایط باشگاه به فال نیک گرفت چون ایشان رویکرد مثبتی به مقوله ورزش و جوانان در گذشته داشته اند و امید است حالا که باشگاه به ثبات مدیریتی رسیده است مدیریت ارشد کارخانه نیز همسو با سیاست های باشگاه در جهت بهبود شرایط موجود گام برداشته و از تصمیم های آنی در سطوح مدیریتی باشگاه پرهیز نماید.
امید است روزی فرا رسد که با افتخار از قدرت و تصمیم های خوب فوتبال در این شهر سخن بگوییم؛ به امید آن روز.
در آخرین لحظات تنظیم این گزارش خبر رسمی مبنی بر انتخاب مهدی پاشازاده بعنوان سرمربی تیم آلومینیوم اراک اعلام شد. که همانطور که در بالا اشاره شد این اتفاق می تواند سرآغاز روند بهتر و مثبت تری برای تیم باشد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.