خانه » پیشنهاد سردبیر » بررسی روزانه اخبار انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در استان/یورش عباسی

بررسی روزانه اخبار انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در استان/یورش عباسی

پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۶ شماره ۵۸۳
*** تئوریسین تندروی اصولگرایان در اراک با حمله به حسن روحانی به تهدید وی پرداخت
***
عباس لعل بار
وقایع استان
***
شهرستان ساوه به عنوان یکی از دو شهری که مقرر شده است انتخابات شوراها بصورت تمام الکترونیکی برگزار شود در مراسمی با حضور اعضای هیات اجرایی و نظارت شاهد رونمایی از صندوق های الکترونیکی بود. محمد بهاروند فرماندار ساوه در این مراسم با اشاره به اهمیت صیانت از آرای شهروندان افزود: صیانت از آرا مطالبه قانونی شهروندان از حاکمیت است و حضور حماسی و پر رنگ در عرصه انتخابات نشان از اعتماد عمومی مردم به نظام و انقلاب دارد.
فرماندار ساوه بیان کرد: به منظور سهولت در رای‌گیری و دقت عمل بیشتر در دریافت آرای شهروندان، ۱۴۱ شعبه اخذ رای با بیش از چهار هزار عوامل اجرایی در شهرستان ساوه پیش بینی شده و از شهروندان تقاضا داریم تا در ساعات اولیه اخذ رای، رای خود را به صندوق‌ها بیندازند.
وی ادامه داد: در این راستا کاربران رایانه‌ای انتخابات در اداره‌ها و میادین پرجمعیت ساوه مستقر شدند و رای‌دهندگان با حضور در حوزه‌های اخذ رای ضمن آشنایی با شیوه رای‌گیری به صورت الکترونیکی به نامزدهای تعیین شده به صورت نمادین رای دادند.
بهاروند گفت: شرایط و فرآیند برگزاری این طرح نمادین با برنامه‌ها و شیوه برگزاری انتخابات اصلی مطابقت دارد و در هر حوزه رای‌گیری نماینده‌هایی از حوزه فرماندار، هیات نظارت، اجرایی و انتظامی حضور داشتند.
وی اظهار کرد: ۲۴ مرحله برگزاری انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در ساوه تمام الکترونیکی برگزار می شود و برای شهرهای آوه، نوبران، غرق آباد و روستاهای شهرستان نیز ۲۳ مرحله الکترونیکی و تنها مرحله شمارش آرا به صورت دستی است.
اما از شهرستان ساوه خبرهای انتخاباتی دیگری هم به گوش می رسد که جالب توجه است رییس دادگستری ساوه به کاندیداهای عضویت در پنجمین دوره شورای اسلامی این شهر هشدار داد و گفت: نامزدهای انتخاباتی از اتفاقاتی که در شورای فعلی رخ داده سوء استفاده نکنند.
هادی ملکی در جلسه توجیهی هیات‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با کاندیداهای عضویت در شورای شهرهای شهرستان ساوه اظهار کرد: کاندیداهای شورای شهر ساوه حق ورود به مسایل و اتفاقات بوجود آمده در شورای شهر ساوه در دوره چهارم را ندارند.
وی با تاکید بر اینکه کاندیداهای شورای شهر نباید در سخنرانی‌های خود آرامش فضای انتخاباتی را بر هم زنند، اظهار کرد: اگر در شورای شهر فعلی جرمی یا تخلفی صورت گرفته است مرجع رسیدگی به آن دستگاه قضایی است و هیچ کس حق اظهار نظر در این خصوص را ندارد.
این مقام قضایی در ساوه تصریح کرد: دور از انصاف است که خدمات و تلاش‌های اعضای فعلی شورای شهر نادیده گرفته شود و کاندیداها از فضای بوجود آمده سوء‌استفاده کنند و به تخریب و تهمت بپردازند. البته در کنار خدمات و تلاش‌های صورت گرفته تحلفاتی هم بوده است که دستگاه قضایی در حال پیگیری است و این بدان معنا نیست که تمامی تلاش‌های صورت گرفته زیر سوال رفته و فضای رقابت نا‌آرام شود.
وی تصریح کرد: دستگاه قضایی علاوه بر برخورد با متخلفان انتخاباتی با نامزدهایی که بخواهند از اتفاقات بوجود آمده در شورای شهر فعلی سوء‌استفاده کنند و گزارشی دریافت شود که اقدام به تخریب یا طرح مسایل این چنینی شود قطعا برخورد قانونی تشدید خواهد شد.
یورش حسن عباسی به روحانی
حسن عباسی که در میان هوادارانش به استاد معروف است از تئوریسین های تندروی جناح اصولگرا است. عباسی در سخنرانی های خود همواره حاشیه ها و جنجال های فراوانی ایجاد می نماید و بدین جهت یکی از سخنرانان محبوب میان رسانه هاست. عباسی از حمله به دولت روحانی و ظریف گرفته تا قوه قضاییه و ارتش را در سابقه خود دارد. استاد عباسی عصر سه شنبه به عنوان سخنران و حامی ستاد ابراهیم رییسی در استان به اراک آمد و در جمع هواداران این کاندیدای اصولگرا به ایراد سخنرانی پرداخت.
عباسی در مسجد الزهرا اراک با یورش به دکتر روحانی گفت: چنانچه افرادی در سخنان خود بخواهند رقیب هراسی کنند به مردم خواهم گفت سروش و زیبا کلام که در اوایل انقلاب اساتید دانشگاهی را که کراوات می زدند یا صورت خود را با تیغ اصلاح می کردند از دانشگاه اخراج می نمودند، مگر از هم کیشان شما نیستند؟ مگر شما حجاب اجباری را مطرح نکردید؟ مگر شما چندین سال مسئول شورای عالی امنیت ملی نبودید؟
وی ادامه داد: شعار اعتدال و میانه روی می دادید و خود را جدا از جریان های سیاسی تندرو می دانستید اما امروز با سخنان و رفتار خود مرگ شعار اعتدال را اعلام کردید. وقتی دختر تازه از فرنگ برگشته آقای وزیر کالای قاچاق وارد می کند با کارت بازرگانی شرکتی دیگر تازه میفهمیم نیاز به عینک داریم تا اتفاقات پسا برجام را بهتر ببینیم!
عباسی افزود: چند درصد مردم ایران ۷۰۰ میلیارد تومان ثروت دارند که خود را دولت صد در صدی می نامید؟ ۱۶ سال در دولت سازندگی و اصلاحات و تدبیر و امید عهده دار مسئولیت های کلان در کشور بوده اید بعد از آواربرداری از خرابی ها سخن می گویید؟
این تئوریسین تندروی اصولگرا بیان داشت: در مناظره ها ملتمسانه بیان می کنند یعنی در طول چهار سال گذشته ما هیچ کار مثبتی انجام نداده ایم که اینگونه فضا ر اسیاه جلوه می دهید پاسخ ما به شما این است یعنی مدیران و مسئولان دولت نهم و دهم هیچ کار مثبتی انجام نداده بودند چون با رییس دولت نهم و دهم مشکل داشتید همه را تخریب می کنید. تاسیسات ساخت هواپیما را در شاهین شهر اصفهان نابود کردید تا از خارج هواپیما وارد کنید. مردم بدانند دولت عربستانی که تحت حمایت کامل امریکا قرار دارد چند وقت گذشته با ساخت هواپیمای داخلی توسط نیروهای خود جشن ملی برگزار می کند بعد دولت ما با نابود کردن تاسیسات و وارد کردن هواپیما در فکر برگزاری جشن است.
حسن عباسی اظهار داشت: امروز ما نمی توانیم و باید دست به دامن غرب شد و ناراحتی از نوشتن کلام روح الله بر روی موشک ها با اصل انقلاب و گفتمان امام راحل در تضاد است. امنیت امروز ایران اسلامی و دور شدن سایه جنگ از این کشور حاصل خون شهدا دفاع مقدس و شهدای مدفع حرم و خانواده هایی که جوانان خود را در میان جنگ در کنار قاسم سلیمانی ها قرار داده اند گره زدن امنیت به برجام شکست خورده را کسی قبول نمی کند.
پیش از سخنان عباسی رییس ستاد رییسی در استان هم سخنان جنجال برانگیزی ایراد کرد. نوازنی با اشاره به اینکه عده‌ای درملاعام تبلیغات و بنرهای حجت‌الاسلام رییسی را پاره می‌کنند، گفت: پاره کردن بنرها و پوسترهای تبلیغاتی حجت‌الاسلام رییسی تخلف انتخاباتی است.
نوازنی اظهار کرد: هم اکنون تخلفات تبلیغاتی آشکار شده و در ملأعام تبلیغات و بنرها پاره شده و مردم روستاها را تهدید می‌کنند که در صورت رأی دادن و چسباندن تبلیغات، صدمات زیادی وارد خواهیم کرد. نوازنی با تأکید بر اینکه حفظ نظم و برقراری امنیت رسما بر عهده شخص استاندار است افزود: چندین بار با معاون سیاسی استاندار تماس گرفته و مراتب اعتراض و شکایت خود را اعلام کردیم، ولی ظاهرا نتیجه‌ای نداشته است.
رییس ستاد انتخابات حجت‌الاسلام رییسی در استان مرکزی بیان کرد: اگر تا زمان برگزاری انتخابات یک بنر از بنرها در سطح استان از حجت‌الاسلام رییسی پاره شود، تمام بنرهای روحانی را شخصا پاره خواهم کرد.
نوازنی تصریح کرد: جوان‌ها ریال ریال جمع می‌کنند بنر می‌خرند، برخی آقایان بنرها را با گستاخی پاره می‌کنند، در صورتی که رئیس ستاد انتخابات استان اقدامی نکند بنده شخصا مسئولیت را بر عهده خواهم گرفت.
حسن عباسی یکی از سخنرانان ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رییسی نیز با تأکید بر اینکه کارکرد دین در قرآن قسط و عدل است، گفت: فلسفه وجودی جامعه انبیاء و معصومین اقامه قسط است، بنای حکومت جمهوری اسلامی قسط است، اگر قسط رعایت نشود دین به کارکرد اصلی خودش نرسیده است.
وی افزود: کسانی که ادعای ایمان دارند باید اقامه قسط و عدل کنند و کسانی که ادعای ایمان و تقوا دارند، امتحانشان سخت‌تر است، تمامی این دشمنی‌ها و فتنه‌های مختلف از جمله فتنه ۸۸ و فتنه دهه ۶۰ و ۷۰ و … همه امتحان بوده و هرچه ایمان بیشتر، امتحان سخت خواهد بود.
عباسی ادامه داد: مقام مسئولی که ظرفیت جمهوری اسلامی را ندارد و نمی‌تواند پاسخ مردم را بدهد، فرد بیچاره و بدبختی است.
وی با اشاره به موضوع ربا بانکی افزود: مراجع تقلید بارها و بارها هشدار دادند که دولت و حکومت اسلامی و نظام بانکی و مالی کشور نباید ربایی باشد، متأسفانه امروز جوهره ربا در اقتصاد کشور باعث شده حال اقتصاد روزبه‌روز بدتر و بدتر شود
پیش تر فخرالاسلام، رییس ستاد مردمی حجت الاسلام رییسی نیز با اشاره به تخریب بنرهای ستاد رییسی، مسئولان استان را متهم به برخورد یکجانبه با ستادهای انتخاباتی متهم کرده بود.
فرماندار اراک در واکنش به این اظهارات گفت: برخورد قاطع با تخریب گران اقلام تبلیغاتی انتخابات در شهرستان اراک در دستور کار جدی قرار گرفته است.
حسین بختیاری در گفتگویی که با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران داشت بیان کرد: در چند روز اخیر به تعدادی از اقلام تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری در اراک آسیب وارد شده است که این امر از رصد نظارتی مسئولان به دور نمانده است.
وی ادامه داد: تعدادی از اقلام تبلیغاتی نامزدها نیز به دلیل بادهای شدید و تعدادی نیز به صورت عمدی تخریب شده است.
فرماندار اراک بیان کرد: عکس ها و فیلم های این اقلام تبلیغاتی تهیه و در این راستا مکاتباتی با نیروی انتظامی برای نظارت بیشتر بر روی اقلام تبلیغاتی انجام شده است.
فرماندار اراک ادامه داد: بر این اساس افرادی که به صورت عمدی اقدام به تخریب اقلام انتخاباتی کنند توسط عوامل انتظامی دستگیر و با آنان برخورد قاطع و قانونی صورت می گیرد.
بختیاری اظهار کرد: استانداری مرکزی و شهرستان اراک همه تلاش خود را برای فضای امن انتخابات به کار گرفته و برای تمام نامزدهای انتخاباتی در هر حزب و گروه احترام قائل است.
وی عنوان کرد: برخی از اقلام تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری در شهرستان اراک در محل های غیرقانونی نصب شده که این اقلام در صورت جابه جا نشدن، جمع آوری می شود.
فرماندار اراک اضافه کرد: قانون برای ایجاد ستاد به هر تعداد، محدودیت قایل نشده اما محل ستادها و مسئول آنان باید با مشخصات کامل به فرمانداری اعلام شوند.
بختیاری اظهار کرد: بنرهای تبلیغاتی باید در مقابل ستادها نصب شود و انتظار است مسئولان ستادها به موارد تاکید شده در قانون توجه ویژه داشته باشند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.